بهترین اپلیکیشن های پخش پادکست برای iOS و اندروید

سه‌شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۳۰
مطالعه 5 دقیقه
اپلیکیشن های پخش پادکست
برای گوش‌دادن به پادکست محبوبتان باید از اپ‌های پادکست استفاده کنید؛ پس باید با بهترین اپلیکیشن‌های پخش پادکست برای iOS و اندروید آشنا شوید.
تبلیغات

از زمان اوج محبوبیت پادکست‌ بیش از یک دهه گذشته است. در سال ۲۰۰۴ و هنگامی‌که هنوز شبکه‌ی اجتماعی به شکل امروزی وجود نداشت، کاربران استقبال بسیار زیادی از پادکست کردند. دراین‌بین دستگاه‌های آیپاد نقش مهمی در همه‌گیرشدن این رسانه ایفا کردند.

علاقه‌‌ی کاربران به‌حدی بود که اپل قسمت مجزایی برای پادکست در آیتونز در نظر گرفت و بسیاری از شبکه‌های خبری، برنامه‌های خود را از این طریق نیز به گوش مخاطبان خود می‌رساندند.

با وجود گذشت چندین سال، هنوزهم پادکست میان کاربران جایگاه ویژه‌ای دارد و مخاطب خاص خود را حفظ کرده است. اگر از طرفداران پادکست هستید و می‌خواهید به بهترین پادکست‌های فارسی دسترسی باشید، باید با بهترین اپلیکیشن های پخش پادکست برای iOS و اندروید آشنا شوید.

در این مقاله، سعی کردیم اپلیکیشن‌های پخش پادکستی را معرفی کنیم که پادکسترهای ایرانی بیشتر از آن‌ها استفاده می‌کنند. همچنین، از معرفی برنامه‌هایی مثل ساندکلاد و اسپاتیفای که برای همه آشنا هستند، صرف‌نظر کرده‌ایم تا اپلیکیشن‌های پخش پادکست را تخصصی‌تر بررسی کنیم.

۱. کست‌باکس (Castbox)

 اپلیکیشن پخش پادکست کست باکس

Castbox به‌عنوان برنامه پادکست و پخش‌کننده‌ی کتاب‌های صوتی میلیون‌ها پادکست و کتاب صوتی دارد. این برنامه رابط کاربری مینیمال و ساده‌ای دارد که استفاده را برای همه آسان می‌کند. کانال‌های پادکست مختلفی را می‌توانید در بخش Networks پیدا کنید و به بهترین پادکست‌های فارسی و خارجی دسترسی داشته باشید.

از‌آ‌ن‌جاکه این برنامه یکی از اپ‌های قدیمی پادکست به‌حساب می‌آید، بیشتر پادکست‌های فارسی و باسابقه مانند چنل بی را می‌توانید بدون دردسر از اپیزود اول پیدا کنید.

سرعت یک قسمت را می‌توانید حین گوش‌دادن تغییر دهید، قسمت‌ها را دانلود کنید، تایمر خواب تنظیم کنید، صدا را افزایش دهید و به بسیاری از امکانات دیگر دسترسی داشته باشید.

علاوه‌بر‌این، ویژگی Trim silence به شما امکان می‌دهد بخش‌های بی‌صدا را از فایل حذف کنید تا شاید این‌گونه سرعت بیشتر و تجربه بهتری داشته باشید. درنهایت با خیال راحت می‌توانید به‌‌رایگان به پادکست‌های محبوبتان گوش دهید.

۲. پادکست گوگل (Google Podcasts)

 اپلیکیشن پخش پادکست گوگل

اگر به‌دنبال اپ پادکستی ساده و در‌عین‌حال غنی هستید، Google Podcasts انتخاب هوشمندانه‌ای خواهد بود. برنامه‌ی پادکست گوگل برنامه‌ای سبک است که منابع زیادی را در تلفن اندرویدی شما مصرف نمی‌کند.

افزون‌براین، میزبان کتابخانه عظیمی از پادکست‌ها است که گزینه‌های دلخواهتان را می‌توانید سابسکرایب کنید و در‌صورت تمایل به دریافت اعلان‌، هر زمان که یک قسمت پخش می‌شود، از آن اطلاع بیابید. گوگل پادکستس رابط کاربری آسان و روانی دارد و براساس سابقه‌ی شنیداری‌تان می‌تواند پادکست‌ها و اپیزودهایی را به شما توصیه کند.

هنگام پخش پادکست می‌توانید سرعت را تغییر دهید، تایمر خواب تنظیم کنید، قسمت‌ها را دانلود کنید و حتی آن‌ها را روی هر دستگاه پشتیبانی‌شده پخش کنید. استفاده از پادکست Google رایگان است و به اشتراک اضافی نیازی ندارید. پادکست گوگل فاقد برخی ویژگی‌های پیشرفته است؛ اما برنامه‌ای است که می‌تواند گزینه‌ی مناسبی برای بسیاری از کاربران باشد.

۳. پادکست اپل (Apple Podcasts)

 اپلیکیشن پخش پادکست اپل

اگر از کاربران اپل هستید، بی‌شک بهترین اپلیکیشنی که برای گوش‌دادن به پادکست‌های دلخواهتان می‌توانید استفاده کنید، Apple Podcasts است. اپل پادکستس به‌طور‌پیش‌فرض بین برنامه‌های ازپیش‌نصب‌شده iOS قرار دارد و یکی از برنامه‌های پرکاربرد پخش پادکست به‌حساب می‌آید.

بنابراین، خیالتان راحت باشد که اکثر تولیدکنندگان پادکست فارسی، پادکست‌هایشان را در این پلتفرم دردسترس قرار می‌دهند. اگر می‌خواهید بیشتر با این اپلیکیشن آشنا شوید، به مقاله‌ی پادکست آیفون چیست سر بزنید.

۴. پادبین (Podbean)

 اپلیکیشن پخش پادکست پادبین

پادبین تمام امکانات لازم برای اجرای پادکست‌ها را دارد و یکی از اپلکیشن‌های برتر این حوزه به‌شمار می‌رود. پادبین به شما امکان می‌دهد تا پادکست‌های جدید را از‌طریق موضوعات پرطرفدار یا دسته‌بندی‌های مختلف مرور کنید. همچنین، پادکست‌های جدید را بر‌اساس سابقه‌ی شنیداری شما توصیه می‌کند.

در اپ پادبین، می‌توانید سرعت هر پخش هر اپیزود را تنظیم کنید، قسمت‌ها را دانلود کنید، تایمر خواب تنظیم کنید، صدا را افزایش دهید و... . استودیو پادکست Podbean به شما امکان می‌دهد تا پادکست خودتان را ضبط و ویرایش کنید.

۵. پاکت کستس (Pocket Casts)

اپلیکیشن پادکست pocket casts

شاید Pocket Casts در ایران کمتر شناخته‌شده باشد؛ اما یکی از برنامه‌های محبوب‌ پادکست است که به برنامه‌ی محبوب شما هم می‌تواند تبدیل شود. این اپ مملو از ویژگی‌ها کاربردی است؛ اما استفاده از آن آسان و شهودی است و مهم‌تر از همه، رایگان است.

یافتن پادکست‌های مدنظر به‌لطف رابط کاربری ساده‌ که امکان می‌دهد پیشنهاد‌ها را مرور کنید، سابسکرایب کنید یا مستقیماً به پادکستس گوش دهید، سریع و آسان است. قسمت‌ها را می‌توان براساس فصل سازما‌ن‌دهی کرد و به‌صورت دستی یا خودکار دانلود کرد تا به‌صورت آفلاین پخش شود.

همچنین، هرآنچه احتمالاً هنگام گوش‌دادن به آن نیاز دارید (مانند کنترل‌های سرعت، کم‌کردن صدا، تقویت‌کننده‌ی صدا و تایمر خواب)، می‌توانید در پاکت کستس پیدا کنید. شاید تمام پادکست‌های فارسی را نتوانید در این برنامه پیدا کنید؛ اما گوش‌دادن به پادکست‌های آموزش زبان انگلیسی و هر پادکست دیگری در پاکت کستس برایتان لذتبخش خواهد بود.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین اپلیکیشن پخش پادکست برای iOS چیست؟

    اگر از کاربران اپل هستید، بدون شک بهترین اپلیکیشنی که برای گوش‌دادن به پادکست‌های مدنظرتان می‌توانید استفاده کنید، Apple Podcasts است. اپل پادکستس به‌طورپیش‌فرض در آیفون نصب‌ شده است و یکی از برنامه‌های پرکاربرد پخش پادکست به‌حساب می‌آید.

  • بهترین اپلیکیشن‌های پخش پادکست چیست؟

    کست باکس، اپل پادکستس، گوگل پادکستس و پادبین گزینه‌های مناسبی برای پخش پادکست هستند. درکنار این دو برای گوش‌دادن به پادکست‌های فارسی، می‌توانید از شنوتو و ناملیک هم استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات