لیست جالب ترین برنامه های گوگل پلی

دوشنبه ۱ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 16 دقیقه
لوگوی گوگل پلی جلوی اسکرین شات های اپلیکیشن ها
اپلیکیشن‌های جالب و سرگرم‌کننده‌ای برای دستگاه‌های اندرویدی توسعه یافته که می‌توان به راحتی آن‌ها را از گوگل پلی دانلود کرد.
تبلیغات

فرقی نمی‌کند به دنبال اپلیکیشنی برای آشپزی آسان باشید یا برنامه‌ای که به شما در ورزش کردن کمک می‌کند، همیشه گزینه‌ای وجود دارد که می‌توانید آن را روی گوشی خود نصب کنید. در میان آن‌ها نیز گاهی به برنامه‌های عجیب و غریبی برخورد می‌کنید.

یافتن بهترین برنامه‌های اندروید، غیر از آن‌هایی که خود گوگل پلی معرفی می‌کند، کار آسانی نیست. به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم در این مقاله جالب ترین برنامه‌های اندرویدی را به شما معرفی کنیم تا آن‌ها را بررسی کرده و در صورت نیاز روی گوشی هوشمند خود نصب کنید. از آن‌جایی که پیش‌تر بهترین برنامه‌های رایگان و پولی آیفون را به شما معرفی کرده بودیم، در این مطلب روی اندروید متمرکز شده‌ایم.

برای بررسی جالب ترین برنامه‌های گوگل پلی تا انتهای این مقاله همراه زومیت باشید. پیش از همه چیز باید گفت اگر دوست دارید از اپلیکیشن‌های داخلی استفاده کنید، مقاله «معرفی بهترین اپلیکیشن های ایرانی» برای شما مناسب است.

Infinite Painter

نقاشی محیطی برفی در گوشی هوشمند
نقاشی مردی با لباس ها مدرن و خاص
نقاشی دختری با موهای بلند در گوشی

یکی از عالی‌ترین برنامه‌ها برای نقاشی، Infinite Painter است که می‌تواند به تمام نیازهای مربوط به طراحی پاسخ دهد. رابط کاربری مینیمال آن باعث می‌شود نتواند با اپی مانند فتوشاپ رقابت کند اما کار خود را به درستی انجام می‌دهد.

اگر از طراحی و نقاشی لذت می‌برید، Infinite Painter گزینه‌ای عالی برایتان محسوب می‌شود. قابلیت‌های متعدد این اپ باعث می‌شود بتوانید کارهای مختلفی با آن انجام دهید.

Sketchbook

طراحی چهره دختری با موهای روشن و لب خندان
طراحی گل در گوشی هوشمند
نقاشی ساده دختری اخمو

اپ‌های زیادی برای نقاشی و طراحی وجود دارد که می‌توانید آن‌ها را روی دستگاه اندرویدی خود نصب کنید. اما Sketchbook به لطف کاربری آسان و طراحی فکر شده، در میان بهترین‌ها است.

در محیط این اپلیکیشن هیچ چیز اضافه یا به‌هم ریخته نیست و همه ابزارهای مهم در دسترس شما هستند. Sketchbook از لایه پشتیبانی می‌کند. همچنین به لطف طیف گسترده‌ای از قابلیت‌ها از جمله براش، مداد و خودکار، دستتان در طراحی باز است.

پس اگر به طراحی علاقه‌مند هستید، Sketchbook گزینه‌ی بسیار خوبی است که نیاز به کاغذ را از بین می‌برد. می‌توانید از طراحی‌های خود برای بکگراند استفاده کنید،‌ البته اپلیکیشن‌هایی نیز برای تصویر زمینه گوشی توسعه یافته‌اند که در خود گزینه‌های بسیار جذابی را جای داده‌اند.

Google Podcasts

منوی پادکست‌های مختلف
مراحل دسته بندی پادکست
مراحل دسته بندی پادکست

اگر اهل گوش دادن به پادکست هستید و گوشی اندرویدی دارید، همین حالا Google Podcasts را از گوگل پلی دانلود کنید. مجموعه‌ای بی‌نظیر از پادکست‌های مختلف در این اپلیکیشن وجود دارد که می‌توانید به هر کدام که دوست داشتید گوش دهید.

محیط کاربری Google Podcasts مدرن و مینیمال باعث می‌شود حس خوبی هنگام اسکرول کردن میان کتابخانه‌ی عظیم برنامه داشته باشید. همچنین کارکردن با این اپلیکیشن نیز بسیار آسان است.

Notepin

صفحه تنظیمات اپلیکیشن notepin
نوت های پین شده در تایل های رنگی notepin
نوت های مختلف در تایل های رنگی پین شده

کاری که Notepin انجام می‌دهد به قدری کاربردی است که از خود می‌پرسید چرا چنین قابلیتی به صورت پیش فرض در گوشی‌ها نیست. این برنامه به شما امکان می‌دهد که نوت‌هایی ایجاد کرده و آن‌ها را به عنوان یادآوری در پنل اعلانات خود پین کنید.

در حالی که برنامه خیلی پیچیده نیست، می‌توانید یادداشت‌های خود را بر اساس اولویت یا زمان اضافه شدن مرتب کنید. درضمن، می‌توان براساس رنگ نیز نوت‌ها را دسته‌بندی کرد.

در حالی که Notepin هیچ کار پیشگامانه‌ای انجام نمی‌دهد، اما قطعاً یکی از شگفت‌انگیزترین برنامه‌ها برای کاربران اندرویدی است که به افزایش بهره‌وری و سازماندهی کمک می‌کند.

ZOOM Cloud Meeting

افرادی در حال صحبت کردن از طریق Zoom
صفحه پروفایل فرد در اپلیکیشن Zoom
اطلاعات آماری موجود در Zoom

اگر روزهای همه‌گیری کرونا را به یاد داشته باشید، احتمالا نام Zoom نیز به گوشتان خورده است. اپلیکیشن تماس تصویری‌ای که می‌توانند برای کنفرانس‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرد.

نسخه رایگان این برنامه می‌تواند تا ۱۰۰ شرکت‌کننده را در جلسات پشتیبانی کند. البته پلن‌های پولی نیز وجود دارند که می‌توانند تعداد افراد حاضر را به ۱۰۰۰ نفر افزایش داده و مدت زمان استریم را بیشتر کنند.

می‌توان با قدرت گفت که زوم یکی از بهترین برنامه‌های تماس تصویری است. راه‌اندازی آسان، عملکرد قابل قبول و کارایی بالا از ویژگی‌های آن هستند. حتی اگر کسب‌وکار بزرگی ندارید نیز می‌توانید به کمک آن با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید.

Suncalc

اطلاعات مربوط به ساعت خورشید
تنظیمات اپ Suncalc
نقشه زمین از بالا در Suncalc

اپ‌های پولی مانند PhotoPills و SunSurveyor هستند که می‌توانند با نمایش اطلاعات مربوط به طلوع و غروب خورشید در ثبت عکس‌های بهتر یاری برسانند. اما Suncalc این کار را به صورت رایگان انجام می‌دهد.

این برنامه موقعیت و زمان‌بندی خورشید، ماه و سیارات خورشیدی را برای هر مکان روی زمین در هر زمان محاسبه می‌کند. همچنین اطلاعات آب‌وهوا را نیز در اختیارتان قرار می‌دهد. می‌توان به کمک آن به مواردی مانند ساعت‌های طول روز، انحراف و فاصله خورشید، دید ماه و سیارات و بسیاری دیگر از عملکردهای خورشیدی دسترسی داشت.

Lynket Browser

گزینه های مختلف در مرورگر
صفحه تنظیمات مرورگر lynket
توضیحات درباره عملکرد مرورگر lynket

دنیای اینترنت به ما کمک کرده است که بتوانیم به سرعت مقالات و مطالب مرتبط با موضوع مورد نظر خود را بیابیم، اما خواندن همه‌ی آن‌ها در لحظه کاری آسانی نیست. گاهی اوقات باید چندین مقاله را ذخیره کنیم تا بعدا سراغشان بریم.

این دقیقا همان کاری است که Lynket Browser انجام می‌دهد. اپ مذکور صفحات وب را در پس‌زمینه باز می‌کند و هر زمان که بخواهید می‌توانید با ضربه زدن روی حباب‌های شناور در صفحه به آن‌ها دسترسی داشته باشید. این برنامه ساده و کاربردی با مرورگر پیش‌فرض موجود در دستگاه شما کار می‌کند و همچنین می‌تواند با بارگیری خودکار نسخه‌های AMP لینک‌های که کلیک می‌کنید، سرعت را افزایش دهد.

یکی دیگر از قابلیت‌های به در Lynket Browser حالت مطالعه است. هنگام فعال بودن آن، صفحه مورد نظر به صورتی نمایش داده می‌شود که هیچ چیز اضافه‌ای به غیر از محتوا وجود نداشته باشد تا باعث حواس‌پرتی شما باشد.

Krita

اسکرین شات صفحه اصلی Krita
زومیت

یکی از اپ‌های طراحی و نقاشی دیجیتال که توسط بنیاد Krita و KDE توسعه یافته، Krita است. ابتدا برنامه مذکور برای لینوکس توسعه داده شده بود اما حالا می‌توانید آن را روی گوشی خود داشته باشید، بدون اینکه قابلیتی را از دست بدهید.

اگر به دنبال برنامه نقاشی و طراحی با کیفیت هستید، Krita انتخاب رایگان عالی‌ای است. با این حال، به یاد داشته باشید که برنامه مذکور برای نمایشگرهای بزرگ طراحی شده و از تلفن همراه پشتیبانی نمی‌کند.

InstaMocks

ماک گوشی هوشمند به رنگ آبی
دو ماک گوشی کنار یکدیگر
منوی اتنخاب ماک گوشی هوشمند مورد نظر

اگر دوست دارید اسکرین‌شات‌هایی که می‌گیرید را با ظاهر شکیل‌تری در فضای مجازی به اشتراک بگذارید، InstaMocks برای شما است. این اپلیکیشن به شما اجازه می‌دهد اسکرین‌شات‌ها را در قالب‌هایی شبیه تلفن همراه قرار دهید تا جذاب‌‌تر شوند.

اگر تولیدکننده محتوا یا توسعه‌دهنده باشید احتمالا اهمیت این برنامه را بیشتر متوجه می‌شوید.

Khan Academy

پوستر قابلیت های Khan Academy
اطلاعات مربوط به اپلیکیشن Khan Academy
گزینه های مختلف Khan Academy

اگر زبان انگلیسی را در حد متوسط بلد هستید و دوست دارید چیزهای مختلفی را به صورت رایگان یاد بگیرید، Khan Academy برای شما توسعه یافته است. کاربران می‌توانند حوزه‌هایی که علاقه‌مند هستند را انتخاب کرده و آموزش‌های مرتبط با آن را دنبال کنند، بدون اینکه مطلب مزاحمی سر راه باشد.

لازم به پرداخت هیچ هزینه‌ی اضافی نیست. هرکسی می‌تواند تا آنجا که می‌خواهد در مبحثی عمیق شده و آن را بیاموزد.

اگر به حوزه برنامه‌های آموزشی علاقه‌مند هستید، مقاله «بهترین اپلیکیشن های آموزش زبان انگلیسی از مبتدی تا حرفه‌ای» را مطالعه کنید.

Poweramp Music Player

صفحه موزیک پلیر که شبیه انسان است
موزیک در حال بخش که تصویر ماشینی را نشان می دهد
موزیک در حال بخش در Poweramp

اگر به دنبال پخش موسیقی با یکی از بهترین موزیک پلیرهای موجود هستید، Poweramp Music Player انتخابی عالی برایتان محسوب می‌شود. این اپلیکیشن که در طول سال‌ها بارها به‌روزشده، تمام تلاشش را می‌کند که تجربه بهتری را به شما ارائه کند.

Poweramp یک پخش کننده صوتی برای علاقه‌مندان به موسیقی است. البته بعضی از قابلیت‌های آن با پرداخت هزینه آنلاک می‌شود.

Embiggen

متنی بزرگ در وسط صفحه ای مشکی
زومیت

شاید در نگاه اول Embiggen برنامه‌ای عجیب باشد، اما باید بگوییم که می‌تواند در مواقع نیاز به کمکان بیاید. برای مثال، تصور کنید قصد استفاده از گوشی خود برای نشان دادن جمله‌ای به افراد زیاد را دارید. از اپ مذکور کمک بگیرید تا متن مورد نظر با اندازه بسیار بزرگ روی دستگاه شما نوشته شده و تمام صفحه آن را بگیرد.

برنامه Embiggen فقط برای یک کار طراحی شده و آن را هم به خوبی انجام می‌دهد.

Bitwarden Password Manager

پوستر تبلیغاتی bitwarden که قابلیت آن را نشان می دهد
اسکرین شات های مختلف اپ bitwarden در کنار یکدیگر
اپلیکیشن های مختلف که فیسبوک از میانشان بیرون زده است

اگر دوست دارید از اپلیکیشن مدیریت پسوردی استفاده کنید که عملکرد فوق‌العاده‌ای دارد و امنیت رمزهای شما را حفظ می‌کند، Bitwarden Password Manager بهترین گزینه است.

تعداد نامحدودی از رمزهای عبور پشتیبانی می‌شود، به علاوه آن‌ها با رمزگذاری متعدد، مانند AES-256 bit محافظت می‌شوند. همچنین،‌ می‌توان از خود اپ برای ساخت رمز استفاده کرد. Bitwarden همچنین یک سرویس چند پلتفرمی است، به این معنی که شما در سیستم‌عامل‌های دیگر تحت پوشش هستید.

Breathwrk

چند تصویر از قابلیت های مختلف اپلیکیشن کنار یکدیگر
نمایش اسکرین شاتی از قابلیت تنفس Breathwrk
نمایش اسکرین شاتی از قابلیت تنفس Breathwrk

شیوه درست نفس کشیدن برای سلامتی مهم است. گاهی حتی با تنظیم کردن نحوه تنفس می‌توانید حالات روحی خود را تغییر دهید. در نتیجه بهتر است Breathwrk را روی دستگاه اندرویدی خود داشته باشید تا بتوانید با استفاده از تمرین‌های آن استرس و تنش را از خود دور کنید.

اپلیکیشن Breathwrk قابلیت‌های مختلفی از جمله انیمیشن‌های آموزشی، موسیقی آرامش‌بخش و راهکارهای کنترل خشم دارد که آن را از دیگر رقبایش متمایز می‌کند.

Win 98 Simulator

نمایی از ویندوز ۹۸ که بازی نوستالژی در وسط آن به نمایش درآمده
زومیت

اگر طرفدار نوستالژی هستید و دوست دارید بار دیگر کار کردن با ویندوز ۹۸ را تجربه کنید، به شما Win 98 Simulator را پیشنهاد می‌کنیم؛ شبیه‌سازی که می‌تواند شما را به گذشته‌ها ببرد.

در این برنامه اپلیکیشن‌های اصلی ویندوز مثل Internet Explorer, Minesweeper, Solitaire, Windows Media Player, Notepad و چند مورد دیگر وجود دارند که کار کردن با آن‌ها بسیار لذت بخش است.

در این مقاله ۱۵ اپلیکیشن جالب و کاربردی گوگل پلی را به شما معرفی کردیم. اگر مورد دیگری وجود دارد که شما از آن استفاده می‌کنید، نام آن را در بخش نظرات با دیگر کاربران زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات