مرورگر اوپرا قابلیت‌های جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه داد

پنج‌شنبه ۳ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
ابزار ai promot مرورگر اوپرا
اوپرا قصد دارد موتور مرورگر مبتنی‌بر هوش مصنوعی ChatGPT خود را توسعه دهد.
تبلیغات

ماه فوریه، اوپرا برنامه‌های خود را برای ادغام قابلیت‌های هوش مصنوعی ChatGPT با مروگر وب خود اعلام کرد. این شرکت اکنون نوار کناری مرورگر خود را با ابزارهای جدید مبتنی‌بر ChatGPT مجهز و قابلیت‌های دیگری به‌ نام اعلان‌های هوشمند را معرفی کرده است. برای استفاده از این ویژگی‌های جدید باید مرورگر خود را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی و سپس به بخش Easy Setup مراجعه کنید و گزینه‌ی AI Prompt را در بخش پایین در حالت فعال قرار دهید.

پس‌ از روشن‌کردن گزینه‌ی AI Prompt در مروگر اوپرا، دکمه‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های چت‌بات هوش مصنوعی دردسترس کاربر خواهد بود. توجه کنید برای استفاده از این ویژگی‌ها باید وارد حساب کاربری اوپرا خود شوید. علاوه‌براین، می‌توانید چت‌بات هوش مصنوعی را با استفاده از اعلان‌های متنی جدید راه‌اندازی کنید؛ قابلیتی که هنگام انتخاب متن‌های موجود در وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود.

به‌گزارش انگجت، قابلیت AI Prompt راهکارهای مختلفی را برای استفاده از چت‌بات‌‌ هوش مصنوعی هنگام مرور وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌توان برای خلاصه‌سازی متن‌ها یا ایجاد سؤالات براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها از این ابزار بهره گرفت.

اوپرا می‌گوید قابلیت‌های ارائه‌شده در AI Prompt صرفاً مربوط به مرحله‌ی اول ادغام هوش مصنوعی با مرورگر این شرکت است و ویژگی‌های جدید نیز در مرحله‌ی دوم راه‌اندازی خواهند شد. با افزایش محبوبیت ChatGPT، شرکت‌های مختلف سعی می‌کنند از این ابزار در محصولات و خدمات خود استفاده کنند که شاید بزرگ‌ترین آن‌ها موتور جست‌جوی بینگ جدید مایکروسافت است.

ناگفته نماند غول نرم‌افزاری اهل ردموند از این چت‌بات در مرورگر اج و ابزار Copilot نیز استفاده کرده است. بایدو چین نیز چند روز قبل چت‌بات هوش مصنوعی خود موسوم‌ به ERNIE را رونمایی کرد و گوگل هم اخیراً چت‌بات بارد را دردسترس کاربران ایالات‌ متحده و بریتانیا قرار داده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات