جنگ مرورگرهای وب؛ اپرا میزبان ChatGPT شد

یک‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۰
مطالعه 1 دقیقه
آیفون SE اپل با مرورگر اپرا / Opera / اوپرا
مرورگر اپرا قابلیتی جدید برپایه‌ی ChatGPT دارد که مقالات را با استفاده از هوش مصنوعی خلاصه می‌کند.
تبلیغات

مرورگر اپرا قرار است در نوار کناری (سایدبار) میزبان ابزاری برپایه‌ی ChatGPT شود. این ابزار که Shorten نام دارد، صفحات وب و مقالات را خلاصه خواهد کرد.

به‌گزارش ورج، Shorten بخشی از برنامه‌ی گسترده‌تر اپرا برای اضافه‌کردن ابزارهای هوش مصنوعی به مرورگرش است؛ مشابه کاری که مایکروسافت با اج انجام می‌دهد.

به‌منظور فعال‌سازی ابزار هوش مصنوعی جدید اپرا، می‌توانید گزینه‌ی Shorten را در سمت راست نوار آدرس انتخاب کنید. با کلیک روی این گزینه، منو کناری در سمت چپ صفحه ظاهر می‌شود که خلاصه‌ای از مقاله‌ای را ارائه می‌دهد که در حال خواندن آن هستید.

بیانیه‌ی اپرا در حالی منتشر می‌شود که مایکروسافت چند روز پیش نسخه‌ی جدید موتور جست‌و‌جوی بینگ و مرورگر اج را با ابزارهای هوش مصنوعی جدیدی به‌نمایش گذاشت. ابزار هوش مصنوعی اج به شیوه‌ای مشابه اپرا مقالات را خلاصه می‌کند و حتی می‌تواند برای شبکه‌های اجتماعی متن تولید کند. گوگل نیز چت‌باتی اختصاصی به نام «بارد» معرفی کرده است که البته فعلاً دردسترس نیست.

قابلیت Shorten اپرا فعلاً در‌دسترس تمامی کاربران نیست؛ اما به‌زودی ارائه خواهد شد. اپرا افزون‌بر Shorten روی قابلیت‌های دیگری بر‌پایه‌ی هوش مصنوعی کار می‌کند تا تجربه‌ی کار با وب را ارتقا دهد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات