ویژگی Memory Saver گوگل کروم، میزان استفاده از رم را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد

سه‌شنبه ۲ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۲
مطالعه 2 دقیقه
حالت ذخیره نیرو و ذخیره رم گوگل کرم
گوگل اولین‌ بار در ماه دسامبر ویژگی‌ ذخیره‌ی انرژی و رم را در مرورگر کروم معرفی کرد و حالا این قابلیت‌ها به‌صورت عمومی منتشر شده‌اند.
تبلیغات

اکنون تقریباً ۱۴ سال از عمر گوگل‌ کروم می‌گذرد و این مروگر همیشه به‌عنوان یکی از پرمصرف‌ترین برنامه‌های کامپیوتری شناخته می‌شود، زیرا از رم و باتری زیادی استفاده می‌کند. غول جست‌وجوی اینترنت سرانجام تصمیم گرفت بهینه‌سازی‌هایی روی مرورگر محبوب خود اعمال کند تا مصرف رم و باتری آن کاهش یابد. این شرکت با انتشار نسخه‌ی ۱۱۰ کروم، حالت صرفه‌جویی در مصرف انرژی و حافظه را برای نسخه‌ی ویندوز، مک و کروم‌بوک ارائه داده است.

حالت‌های جدید کروم برای صرفه‌جویی در مصرف رم و باتری به‌طور پیش‌فرض فعال هستند و درصورت تمایل می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات مروگر، آن‌ها را غیرفعال کنید.

ویژگی Memory Saver، صفحه‌های غیرفعال را در حالت فریز قرار می‌دهد تا رم کامیپوتر برای صفحات وب و برنامه‌های فعال آزاد شود. وقتی روی یک برگه‌ی فریزشده کلیک کنید قادر خواهید بود کار خود را از همان نقطه‌ای که از صفحه خارج شده‌اید، ادامه دهید. انگجت می‌نویسد در کروم جدید یک نماد سرعت‌سنج در نوار آدرس برای نشان دادن فعال بودن برگه‌ها در نظر گرفته شده است. البته کاربران می‌توانند سایت‌های موردنظر خود را در فهرست استثنائات قرار دهند تا ویژگی Memory Saver روی آن‌ها اعمال نشود. گوگل مدعی شده این قابلیت استفاده از رم کامپیوتر را تا ۳۰ درصد کاهش می‌دهد. البته بهترین راهکار برای آزادسازی بیشتر رم، بستن صفحه‌هایی است که از آن‌ها استفاده نمی‌کنید.

ویژگی Energy Saver با رسیدن ظرفیت باتری کروم بوک یا لپ‌تاپ به زیر ۲۰ درصد، نرخ فریم پخش ویدیوها و سایر جلوه‌های متحرک را کاهش خواهد داد تا از مصرف بیش‌ از حد انرژی جلوگیری کند. این امکان نیز وجود دارد که قابلیت مذکور را طوری تنظیم کنید که به‌محض جدا کردن دستگاه از برق به‌طور خودکار فعال شود. با روشن کردن Energy Saver، نمادی در نوار آدرس مروگر کروم نمایش داده خواهد شد که فعال بودن آن را اعلام می‌کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات