ادغام ChatGPT با مرورگر اوپرا

ChatGPT روی مرورگر اوپرا چه کاربردی دارد و چطور از آن استفاده کنیم

چهارشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۱:۱۰مطالعه 4 دقیقه
اوپرا با معرفی قابلیتی به‌نام Shorten، از هوش مصنوعی ChatGPT برای ارائه‌ی خلاصه‌ی مقالات صفحات وب بهره می‌برد.
تبلیغات

ChatGPT پرسروصداترین فناوری جدیدی است که این روزها خبرهای زیادی درمورد آن می‌شنویم. جای تعجب نیست که شرکت‌های مختلف درسرتاسر جهان به‌دنبال ادغام این هوش مصنوعی با محصولات و خدمات خود هستند. مایکروسافت قطعاً در این زمینه پیشتاز است. غول فناوری اهل ردموند، از مدتی قبل سرمایه‌گذاری روی OpenAI که ChatGPT را توسعه داده، آغاز کرده است. سازنده‌ی ویندوز همچنین نسخه‌ی نمایشی بینگ جدید مبتنی‌بر هوش مصنوعی را راه‌اندازی کرده است تا شاید بدین‌ترتیب بتواند بخشی از تسلط گوگل را در بازار موتورهای جستجوی به‌خود اختصاص دهد.

ازطرف دیگر گوگل نیز بی‌کار ننشسته و چت‌باتی به‌نام Bard را معرفی کرده است. چند روز قبل نیز خبری منتشر شد مبنی‌بر اینکه مرورگر اوپرا قصد دارد از ChatGPT استفاده کند و حالا در این مقاله روش استفاده از این هوش مصنوعی را روی مرورگر مذکور توضیح خواهیم داد.

البته هدف اوپرا این نیست که نسخه‌ی کامل ChatGPT را روی مرورگر خود ارائه دهد، اما یکی از اولین راهکارهای ادغام فناوری مذکور را با مرورگر وب توسعه داده است.

شما می‌توانید با ساخت حساب رایگان OpenAI، به‌طور مستقیم از ChatGPT استفاده کنید. درواقع برای انجام اینکار حتی نیازی به دانلود نصب برنامه نیست و می‌توان ازطریق نسخه‌ی تحت‌وب به این هوش مصنوعی دسترسی پیدا کرد.

عملکرد ChatGPT در اوپرا چیست؟

اوپرا اعلام کرد در اولین مرحله قصد دارد از هوش مصنوعی ChatGPT برای خلاصه‌سازی مقالات صفحات وب استفاده کند.

قابلیت Shorten اوپرا

ابزار جدید اوپرا موسوم‌به Shorten، با نمادی در سمت راست نوار آدرس دردسترس کاربران قرار می‌گیرد. اگر روی این نماد کلیک کنید، ChatGPT در نوار کناری نمایان خواهد شد و خلاصه‌ای از متن صفحه‌ی وبی که در آن حضور دارید ارائه خواهد داد. طبق اعلام معاون بازاریابی اوپرا، این ویژگی به‌زودی از حالت آزمایشی خارج خواهد شد و دردسترس عموم کاربران قرار خواهد گرفت.

اوپرا همچنین درحال‌کار روی قابلیت‌های جدیدی دیگر مبتنی‌بر هوش مصنوعی است که تجربه‌ی کار با این مرورگر را بهبود می‌بخشند اما تا این‌لحظه هیچ جزئیاتی درمورد ویژگی‌های مذکور ارائه نشده است.

روش استفاده از ChatGPT در مرورگر اوپرا

اوپرا با انتشار پستی وبلاگی، نحوه‌ی عملکرد ویژگی جدید ChatGPT را توضیح داده است. کاربران می‌توانند با کلیک روی دکمه‌ی Shorten در سمت‌راست نوار آدرس، قابلیت مذکور را فعال کنند. اگر از ChatGPT استفاده می‌کنید، خلاصه‌ای از صفحه یا مقاله‌ای که درحال مرور آن هستید در نوار کناری سمت‌چپ نمایش داده خواهد شد. علاوه‌براین کاربران می‌توانند با استفاده از نوار کناری، به‌طور مستقیم به ChatGPT بروند.

قابلیت خلاصه‌سازی مقالات با ChatGPT در مرورگر اوپرا

همان‌طور که ترندبلاگ اشاره می‌کند، متأسفانه قابلیت Shorten هنوز برای همه‌ی کاربران اوپرا دردسترس نیست. جان استندل، معاون بازاریابی و ارتباطات اوپرا می‌گوید ChatGPT به‌زودی در اکثر مرورگرهای وب ارائه خواهد شد و ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی آن می‌تواند تجربه‌ای لذت‌بخش‌تر از مرور وب ارائه دهد و این شرکت نیز چنین هدفی را دنبال می‌کند.

اوپرا قصد دارد علاوه‌بر قابلیت Shorten، سرویس‌های محبوب تولید محتوای مبتنی‌بر هوش مصنوعی را به نوار کناری اضافه کند. کاربرانی که نسخه‌ی بتا یا نسخه‌ی توسعه‌دهندگان اوپرا را دانلود کرده‌اند قبل‌از سایر کاربران می‌توانند به این ویژگی‌های جدید دسترسی داشته باشند.

قابلیت AI Prompt

اوپرا نوار کناری مرورگر خود را با ابزارهای جدید مبتنی‌بر ChatGPT مجهز و قابلیت‌های دیگری به‌ نام اعلان‌های هوشمند را معرفی کرده است. برای استفاده از این ویژگی‌های جدید باید مرورگر خود را به جدیدترین نسخه به‌روزرسانی و سپس به بخش Easy Setup مراجعه کنید و گزینه‌ی AI Prompt را در بخش پایین در حالت فعال قرار دهید.

ابزار ai promot مرورگر اوپرا

پس‌ از روشن‌کردن گزینه‌ی AI Prompt در مروگر اوپرا، دکمه‌هایی برای استفاده از قابلیت‌های چت‌بات هوش مصنوعی دردسترس کاربر خواهد بود. توجه کنید برای استفاده از این ویژگی‌ها باید وارد حساب کاربری اوپرای خود شوید. علاوه‌براین، می‌توانید چت‌بات هوش مصنوعی را با استفاده از اعلان‌های متنی جدید راه‌اندازی کنید؛ قابلیتی که هنگام انتخاب متن‌های موجود در وب‌سایت‌ها نمایش داده می‌شود.

قابلیت AI Prompt راهکارهای مختلفی را برای استفاده از چت‌بات‌‌ هوش مصنوعی هنگام مرور وب‌سایت‌ها ارائه می‌دهد. به‌عنوان مثال، می‌توان برای خلاصه‌سازی متن‌ها یا ایجاد سؤالات براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت‌ها از این ابزار بهره گرفت.

اوپرا با دسترسی به APIهای OpenAI و همکاری با این استارتاپ، مدل‌های پشرفته‌ی هوش مصنوعی آن را در مروگر خود ارائه خواهد داد. مرورگر مذکور با این همکاری می‌تواند نسخه‌های آینده‌ی مخصوص دسکتاپ و گوشی‌های هوشمند را مطابق با نیازهای آینده‌ی وب تغییر دهد. بدین‌ترتیب کاربران اوپرا می‌توانند به همه‌ی ویژگی‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی دسترسی داشته باشند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات