مرورگر اوپرا اکنون از بیت کوین، پالی گان و سولانا پشتیبانی می‌کند

یک‌شنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
مرورگر وب اوپرا درحال‌حاضر از هشت بلاک چین جدید از جمله شبکه‌ی بیت کوین، پالی گان و سولانا پشتیبانی می‌کند.
تبلیغات

مرورگر وب محبوب اوپرا امروز اعلام کرد برای آسان‌تر شدن دسترسی کاربران به برنامه‌ها و خدمات غیرمتمرکز (dApps) از هشت شبکه‌ی جدید بلاک چین پشتیبانی می‌کند.

به گزارش Decrypt، مرورگر اوپرا اکنون از پروژه‌های معرفی مثل بیت کوین، پالی گان، سولانا و همچنین StarkEx، Ronin، Celo، Nervos و IXO مبتنی‌بر Cosmos پشتیبانی می‌کند. اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پالیگان نیز اکنون در مرورگر جدید Web3 این شرکت که پروژه‌ی مرورگر کریپتو نام دارد برای کاربران اندروید و رایانه‌های شخصی دردسترس است.

اوپرا اوایل سال جاری نسخه‌ی آزمایشی پروژه‌ی مرورگر کریپتو جدید خود را برای دستگاه‌های موبایل و دسکتاپ منتشر کرد. این پروژه یک مرورگر مستقل است که به‌طور پیش‌فرض از اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز پشتیبانی می‌کند و یک کیف پول رمزارزی نیز دردسترس کاربر قرار می‌دهد. این نرم‌افزار همچنین از قابلیتی به‌ نام کریپتو کرنر بهره می‌برد که ازطریق آن جدیدترین خبرهای مربوط به حوزه‌ی ارز دیجیتال، قیمت‌ها، هزینه‌ی گس (Gas Fee)، احساسات بازار، ایردراپ‌های آینده، محتوای آموزشی و تقویم رویداد‌های مرتبط را ارائه می‌دهد.

سولانا، StarkEx، Deversifi، IXO، Ronin، Nervos، بیت کوین و Celo درحال‌حاضر فقط در نسخه‌ی اندروید اوپرا دردسترس هستند و انتظار می‌رود در ماه‌های آینده، در پروژه‌ی مرورگر کریپتو نیز پشتیبانی شوند.

یورگن آرنسن از اوپرا گفت:

ممکن است کاربران عادی وب درمورد وب ۳ مردد باشند، اما با ادغام پالی گان، سولانا و سایر پروژه‌های مهم در مرورگر مخصوص گوشی‌های هوشمند ما، اکنون امنیت و آشنایی با این پروژه‌ها دردسترس آن‌ها خواهد بود و می‌توانند به‌راحتی از فناوری‌های ارائه‌شده توسط این پروژه‌ها استفاده کنند.

اوپرا یکی از قدیمی‌ترین مروگرهای وب است که فعالیت خود را از سال ۱۹۹۵ میلادی آغاز کرده است. این شرکت در ژوئیه‌ ۲۰۱۸ اولین مرورگر وب خود را با کیف پول یکپارچه اتریوم و پشتیبانی از برخی قابلیت‌های اولیه‌ی وب ۳ معرفی کرد که دسترسی به انواع توکن‌های ERC-20 و همچنین ERC-721 را که اغلب برای توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌شود، در این مرورگر ارائه داد.

اوپرا اعلام کرده است که اکوسیستم لایه‌ی دو را به‌عنوان یک استراتژی کلیدی برای مأموریت خود می‌بیند تا میلیون‌ها کاربر را به فناوری‌های وب ۳ متصل کند. اصطلاح لایه‌ی دو به شبکه‌های بلاک چینی اشاره دارد که براساس شبکه‌ی اصلی بزرگ‌تر (یا لایه‌ی یک) مثل اتریوم ساخته شده‌اند. شبکه‌های لایه‌ی دو نسبت به شبکه‌ی اصلی خود می‌توانند بسیار سریع‌تر و مقیاس‌پذیرتر باشند.

پالی گان، Ronin و StarkEx همگی نمونه‌هایی از شبکه‌های ارز دیجیتال لایه‌ی دو هستند. Ronin همچنین بازی محبوب Axie Infinity را ارائه داده است که بسیاری از کاربران برای کسب درآمد از آن استفاده می‌کنند.

به گفته‌ی اوپرا، سولانا یکی از مهم‌ترین پروژه‌ها در بلاک چین است زیرا علاوه‌بر افزایش مقیاس‌پذیری، هزینه‌ی تراکنش‌ها روی این شبکه بسیار کم است و مدل توافقی کارآمدی را از نظر مصرف انرژی ارائه می‌دهد. این پروژه از نظر مصرف انرژی بسیار کارآمد است زیرا از مکانیزم گواه بر سهام (PoS) بهره می‌برد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات