نسخه بازطراحی‌شده مرورگر اج با قابلیت‌های نشئت‌گرفته از هوش مصنوعی معرفی شد

چهارشنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت اج
نسخه‌ی جدید اج که رابط کاربری الهام‌گرفته از زبان طراحی ویندوز ۱۱ دارد، به‌لطف هوش مصنوعی مقالات را خلاصه‌ می‌کند و متن می‌نویسد.
تبلیغات

مایکروسافت به‌روزرسانی بزرگ جدیدی برای اج معرفی کرده است که رابط کاربری این مرورگر را با الهام از زبان طراحی ویندوز ۱۱ اصلاح می‌کند. اج جدید قابلیت‌های هیجان‌انگیزی بر پایه‌ی هوش مصنوعی شرکت OpenAI خواهد داشت. این قابلیت‌ها به منوی کناری (سایدبار) اج تزریق می‌شوند و همواره قابل‌دسترس خواهند بود.

نسخه‌ی جدید اج در جریان برگزاری کنفرانس غیرمنتظره‌ی مایکروسافت معرفی شد، جایی که این شرکت از نسخه‌ی متحول‌شده‌ی موتور جست‌وجوی بینگ نیز پرده‌برداری کرد. مایکروسافت می‌گوید نسخه‌ی جدید اج به‌صورت محدود در دسترس برخی از کاربران قرار گرفته و در آینده به‌طور گسترده‌تر منتشر می‌شود.

قابلیت نوشتن متن در مایکروسافت اج جدید

نسخه‌ی جدید اج ارتباطات تنگاتنگی با موتور جست‌و‌جوی بینگ دارد. بینگ جدید به هوش مصنوعی پیشرفته‌تر از ChatGPT مجهز است و افزون‌بر جست‌و‌جو در وب، به سؤالات پاسخ می‌دهد و کارهای دیگری مثل برنامه‌ریزی برای سفر انجام می‌‌دهد.

به گزارش ویندوز سنترال، اج جدید می‌تواند صفحاتی را که از آن‌ها بازدید می‌کنید تجزیه‌و‌تحلیل کند و با خلاصه‌نویسی مقالات، مهم‌ترین نکات را در دسترس شما انجام دهد. در یک نمونه‌ی جالب، اج نکات مهم گزارش مالی را استخراج می‌کند تا بتوانید از روی این داده‌ها و سیستم چت بینگ، وضعیت مالی شرکت‌های مختلف را با هم مقایسه کنید.

لینکدین در بینگ جدید مایکروسافت Bing

اج از طریق هوش مصنوعی متن هم می‌نویسد. مثلا می‌توانید از اج بخواهید که متن مدنظر برای پست جدیدی در شبکه‌ی اجتماعی لینکدین را آماده کند. پس از آماده شدن متن، می‌توانید از اج درخواست کنید که فرمت و تعداد کلمات را تغییر دهد. کاربران می‌توانند از طریق منوی کناری اج افزون‌بر نوشتن متن‌های عادی، ایمیل نیز بنویسند.

برای دسترسی به نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید اج باید سراغ استفاده از نسخه‌ی توسعه‌دهنده بروید. از آن‌جایی که این نسخه به‌صورت محدود منتشر شده است، تمامی کاربران نمی‌توانند به آن دسترسی پیدا کنند.

اج در ماه‌های اخیر به قابلیت‌های آزمایشی متعددی مجهز شده است و منوی تنظیمات این مرورگر، شلوغ‌تر از همیشه شده. مایکروسافت قصد دارد برخی از ابزارها را وارد منوهای جانبی کند تا منوی اصلی تنظیمات یکپارچه‌تر به نظر برسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات