بهترین اپلیکیشن های بانکی؛ انجام کارهای بانکی در کوتاه‌ترین زمان

شنبه ۲۳ دی ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
مطالعه 11 دقیقه
وارد کردن رمز دوم پویا برای تراکنش بانکی
در این مقاله، بهترین برنامه‌های بانکی برای انجام سریع امور بانکی و پرداخت را به شما معرفی می‌کنیم.
تبلیغات

بانک‌ها از‌جمله سازمان‌های پیشرویی هستند که سعی می‌کنند همواره خود را با جدیدترین فناوری‌های روز همگام کنند. قطعاً بسیاری از ما هرروز با کارهای مختلف بانکی سروکار داریم؛ ازجمله واریز و برداشت پول، انتقال پول، پرداخت قبوض، دریافت موجودی، حواله‌های بانکی و پرداخت اقساط تسهیلات.

تا همین چند‌ سال قبل، برای انجام کوچک‌ترین کارها مثل پرداخت قبض مجبور بودیم ساعت‌ها در صف‌های طولانی بانک‌ها صبر کنیم؛ اما امروزه با نصب اپلیکیشن بانکی می‌توانید تقریباً همه‌ی امور مربوط را به‌راحتی و در کمترین زمان‌ ممکن انجام دهید. در این مقاله، بهترین اپلیکیشن بانکی و بهترین همراه بانک را برای گوشی آیفون، گوشی سامسونگ یا هر دستگاه هوشمند دیگری با سیستم‌عامل اندروید و iOS معرفی می‌کنیم.

۱. همراه کارت

اپلیکیشن همراه کارت
اپلیکیشن همراه کارت
اپلیکیشن همراه کارت

همراه‌کارت ازجمله برنامه‌های قدیمی‌ و کاربردی‌ پرداخت ایرانی است که فعالیتش را از سال ۱۳۹۳ و زیرنظر بانک آینده آغاز کرد. اپلیکیشن مذکور امکان کارت‌به‌کارت از مبدأ ۳۱ بانک فعال در کشور را دراختیار کاربران خود قرار می‌دهد و همین ویژگی باعث می‌شود بسیاری از کاربران آن را بهترین اپلیکیشن کارت به کارت ایرانی توصیف کنند.

از ویژگی‌های کاربردی همراه‌کارت می‌توان به امکان شارژ انواع سیم‌کارت‌های اعتباری (همراه‌اول و ایرانسل و رایتل)، خرید بسته‌های اینترنت موبایلی، استعلام مانده‌ی حساب‌های بانکی، استعلام و پرداخت قبض موبایل و سایر قبض‌های خدماتی (برق، گاز، آب، تلفن و...)، ارائه‌ی گزارش‌های مربوط به اعتبار بانکی، پرداخت و کمک به سازمان‌های خیریه، استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن اشاره کرد.

پس از انجام تراکنش‌ها، رسید تصویری و نوشتاری آن دراختیار کاربر قرار می‌گیرد تا براساس نیاز خود از آن‌ها استفاده کند. علاوه‌براین، امکان چاپ رسید‌ها برای نگه‌داری فیزیکی دراختیار شما قرار دارد. همراه‌کارت کیف‌پول الکترونیکی مخصوصی نیز برای هریک از کاربران در نظر گرفته است که با استفاده از آن می‌توان تراکش‌های کوچک مثل خرید شارژ را حتی سریع‌تر از قبل انجام داد.

۲. تاپ

اپلیکیشن تاپ
اپلیکیشن تاپ
اپلیکیشن تاپ

سوپر اپلیکیشن پرداخت تاپ، خدمات متنوع پرداخت، گردشگری و تفریحاتی، خدمات خودرو، مالی و اعتباری و بازار سرمایه را با روشی آسان و رابط کاربری ساده و جذاب دردسترس کاربران خود قرار داده است. تاپ زیرنظر بانک مرکزی و شبکه‌ی شاپرک و دیگر نهادهای قانون‌گذار کشور فعالیت می‌کند و تحت پشتیبانی بانک پارسیان قرار دارد. طبق اعلام وب‌سایت رسمی تاپ، بیش‌ از ۵۰ خدمت مبتنی‌بر گوشی‌های هوشمند در این برنامه ارائه می‌دهد تا کاربران بتوانند همه‌ی نیازهای مالی و بانکی خود را در دسته‌بندی‌های مختلف رفع کنند.

تاپ ازنظر بسیاری کاربرانش بهترین برنامه بانکی کشور است که مثل سایر اپلیکیشن‌های پرداخت ایرانی، از قابلیت‌هایی مثل کارت‌به‌کارت، پرداخت قبض‌های خدماتی، خلافی خودرو و عوارضی پشتیبانی می‌کند. شما می‌توانید حتی کارهایی مثل استعلام ممنوع‌الخروجی را با تاپ بگیرید. این اپلیکیشن امکان استعلام مانده‌حساب و خرید شارژ برای انواع سیم‌کارت‌های اعتباری را نیز فراهم کرده است و علاوه‌براین بسته‌های اینترنتی مورد نیازتان را به‌طور مستقیم ازطریق این برنامه می‌توانید بخرید. کیف‌پول داخلی تاپ نیز به شما کمک می‌کند تا عملیات‌های پرداخت پول مثل خرید شارژ را با سرعت بیشتر از سایر روش‌های پرداخت آنلاین انجام دهید.

۳. آسان پرداخت (آپ)

اپلیکیشن آپ
اپلیکیشن آپ
اپلیکیشن آپ

آسان پرداخت که با نام آپ نیز شناخته می‌شود از دید بسیاری افراد، بهترین اپ بانکی ایران است و میلیون‌ها کاربر دارد. این برنامه امکانات بسیار زیادی دارد که می‌توان از آن‌ها برای سرعت‌ بخشیدن به بسیاری از امور روزانه‌ی مالی استفاده کرد.

آپ امکاناتی مثل کارت‌به‌کارت، خرید بسته‌های اینترنتی برای همه‌ی اپراتورهای تلفن‌همراه و اینترنت خانگی، خرید شارژ، پرداخت انواع قبض‌های خدماتی مثل موبایل، برق و آب و پرداخت وجه به مؤسسات خیریه را دراختیار کاربران قرار می‌دهد. این برنامه امکان کارت‌به‌کارت از مبدأ ۳۳ بانک و مؤسسه‌ی مالی فعال در ایران را فراهم کرده است.

آپ همچنین امکان خرید بلیت اتوبوس و قطار و هواپیما را ارائه می‌دهد و ازطرفی می‌توان پرداخت‌های مربوط به ثبت اسناد و مالاک و قوه‌ی قضاییه‌ را با برنامه‌ی مذکور انجام دهید. از‌جمله ویژگی‌های جذاب دیگر آسان پرداخت می‌توان به خدمات امداد خودرو، پارکینگ، بزرگراه، دسترسی به خدمات بیمه و رزرو هتل اشاره کرد.

۴. اپلیکیشن ۷۲۴

اپلیکیشن 724
اپلیکیشن 724
اپلیکیشن 724

سامانه‌ی ۷۲۴ فعالیت خود را از سال ۱۳۸۹ و زیر نظر بانک سامان آغاز کرد. این سرویس ابتدا ازطریق کد دستوری #۷۲۴* دردسترس کاربران بود و مدتی بعد در قالب اپلیکیشن مخصوص گوشی‌های هوشمند و با امکانات بیشتر و کاربری آسان‌تر ارائه شد.

ازجمله امکانات ۷۲۴ می‌توان به کیف‌پول داخلی برای انجام سریع‌تر و آسان‌تر پرداخت‌ها، کارت‌به‌کارت، استعلام مانده حساب بانکی، استعلام و پرداخت قبض‌های خدماتی (آب، تلفن، برق و...)، خرید بسته‌های اینترنت، خرید شارژ برای سیم‌کارت‌های اعتباری، پرداخت مستقیم به مؤسسه‌های خیریه، دسترسی به خدمات سهام عدالت، دسترسی به خدمات بیمه، خرید انواع بلیت و پرداخت عوارضی اشاره کرد.

۷۲۴ قابلیت جذابی به‌ نام سپ‌پی ارائه می‌دهد که با استفاده آن می‌توانید ازطریق اسکن کد سپ‌پی یا ورود کد آن، بدون استفاده از کارت‌ فیزیکی، کالا یا خدمات مدنظرتان را بخرید. علاوه‌براین، پذیرندگان دستگاه‌های کارت‌خوان شرکت پرداخت الکترونیک سامان می‌توانند ازطریق این برنامه به‌راحتی گزارش کارت‌خوان خود را دریافت کنند.

۵. هف‌هشتاد

اپلکیشن هفهشتاد
اپلکیشن هفهشتاد
اپلکیشن هفهشتاد

هف‌هشتاد یکی دیگر از برنامه‌های محبوب پرداخت ایرانی است که می‌توان ازطریق آن بسیاری از امور بانکی و مالی خود را در کمترین زمان ممکن انجام دهید. شما می‌توانید از این برنامه برای انتقال‌ وجه کارت‌به‌کارت استفاده کنید. همچنین، برای خدمات دیگری مثل پرداخت قبض‌های خدماتی، خرید شارژ، بسته‌ی اینترنتی، کمک به مؤسسه‌های خیریه، استعلام موجودی حساب بانکی، خرید بلیت اتوبوس و قطار و هواپیما و استعلام خلافی خودرو از این برنامه استفاده کنید.

۶- بانکینو

اپلیکیشن بانکینو
اپلیکیشن بانکینو
اپلیکیشن بانکینو

بانکینو وابسته به بانک خاورمیانه، یکی از نئوبانک‌های بسیار جذاب ایرانی محسوب می‌شود که امکان انجام بسیاری از امور بانکی را بدون مراجعه‌ی حضوری فراهم کرده است. شما برای افتتاح حساب نیز نیازی به مراجعه به شعبه‌های بانک نخواهید داشت و فقط با نصب اپلیکیشن و دنبال کردن مراحل احراز هویت هوشمند، می‌توانید نسبت به افتتاح حساب اقدام کنید و پس از چند روز کارت فیزیکی آن به آدرس پستی شما ارسال خواهد شد.

همه‌ی قابلیت‌هایی که کارت‌های بانکی معمولی ارائه می‌دهند، ازجمله کارت‌به‌کارت، خرید از دستگاه‌های کارت‌‌خوان، دریافت وجه و انجام همه‌ی خدمات بانکی با دستگاه‌های خودپرداز و غیره، ازطریق کارت بانکینو نیز دردسترس شما است.

مهم‌ترین مزیت بانکینو، اپلیکیشن موبایلی آن است که امکانات بسیار جذابی دراختیار شما قرار می‌دهد. به‌عنوان مثال می‌تواند انتقال پول را به‌طور هوشمند انجام دهد و مبالغ بالا را ازطریق ساتنا و پایا ارسال کند.

شناسایی هوشمند شماره کارت مقصد با اسکن ازطریق دوربین، امنیت بالا، امکان مشاهده‌ی ریز تراکنش‌ها به‌تفکیک نوع آن‌ها، خرید مستقیم و سریع شارژ، بسته‌ی اینترنت و غیره، ازجمله ویژگی‌های جذاب دیگر بانکینو است.

بانیکنو امکان دریافت وام فوری براساس امتیاز گردش حساب شما را فراهم کرده است و ازطرف دیگر می‌توانید موجود خود را برای کسب سود ۱۸ تا ۲۴ درصد به‌سادگی و با چند مرحله‌ی آسان، سرمایه‌گذاری کنید.

۷- بلوبانک

اپلیکیشن بلوبانک
اپلیکیشن بلوبانک
اپلیکیشن بلوبانک

بلوبانک یکی دیگر از نئوبانک‌های ایرانی است که تحت‌نظر بانک سامان فعالیت می‌کند. این برنامه مثل بانکینو امکان افتتاح حساب و استفاده از همه‌ی خدمات بانکی مرتبط با کارت‌های فیزیکی بانکی را بدون نیاز به مراجعه‌ی حضوری، ارائه می‌دهد.

ازجمله امکانات بلوبانک می‌توان به رابط‌کاربری بسیار زیبا و ساده‌ی آن اشاره کرد. این برنامه قابلیت تشخیص خودکار شماره‌ی کارت مقصد ازطریق دوربین گوشی، شناسایی هوشمند نوع انتقال وجه (کارت‌به‌کارت، ساتنا، پایا)، گزارش ریز کارکرد حساب براساس موضوع (خرید، پرداخت قبض و غیره)، سیستم قلک داخلی، امکان خرید شارژ و بسته‌ی اینترنت، پرداخت قبض و بسیاری موارد دیگر را به کاربران خود ارائه می‌کند.

یکی از امکانات جذاب بلوبانک، بخش مدیریت مالی آن است که گزارش‌های بسیار دقیق و مفیدی را به‌همراه نمودارهای گرافیکی برای بازه‌های زمانی مختلف به شما نشان می‌دهد تا بدین‌ترتیب نظارت بسیار دقیقی بر هزینه‌ها و درآمدهای خود داشته باشید. بلوبانک همچنین وام فوری بدون نیاز به ضامن پرداخت می‌کند و بابت موجودی شما سود ۱۰ درصدی ارائه‌ می‌دهد.

شما برای انجام امور بانکی خود از کدام اپلیکیشن‌ها بیشتر استفاده می‌کنید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات