کدام وام‌ها امکان ثبت نام غیرحضوری دارند؟

سه‌شنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
مطالعه 5 دقیقه
وام‌های غیرحضوری
در این مقاله لیستی از وام‌هایی را که می‌توانید برای دریافت آن‌ها به‌صورت آنلاین و غیرحضوری ثبت نام کنید، به شما ارائه می‌کنیم.
تبلیغات

وام گرفتن از بانک‌ها پروسه‌ای سخت است که نیاز به مراجعه به بانک و انتظار دارد. اما بعضی از وام‌ها هستند که برای دریافتشان می‌توان تمام یا بخشی از مراحل را به‌صورت آنلاین و غیرحضوری طی کرد.

بانک‌هایی که سیستم بانکداری الکترونیک پیشرفته دارند این امکان را می‌دهند که علاوه بر ثبت نام، مراحل اعتبارسنجی و مراجعه ضامن هم به‌صورت اینترنتی و غیرحضوری طی شود.

بانک سامان

ثبت نام برای استفاده از تسهیلات مختلف بانک سامان در مرحله‌ی اول غیرحضوری است. بانک سامان وام‌های شخصی برای تعمیر مسکن، خرید مسکن، خرید خودرو و خرید کالای مصرفی بادوام و وام‌های قرض‌الحسنه ازدواج، مددجویان سازمان بهزیستی و کمیته امداد ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید برای دریافت این تسهیلات ثبت نام خود را به صورت آنلاین در سامانه تسهیلات انجام دهید. اگر در این سامانه عضو نیستید لازم نیست حتما مشتری بانک سامان باشید، بلکه در آدرس سامانه تسهیلات گزینه ورود به سامانه و سپس ثبت نام را انتخاب کنید. پس از وارد کردن کد پیامکی که برایتان ارسال می‌شود به سامانه وارد شوید و درخواستتان را ثبت کنید و اطلاعات را تکمیل کنید. پس از اینکه بانک استعلام‌های مورد نظر را گرفت و گذراندن مراحل اعتبارسنجی و بارگذاری مدارک، پیامکی برایتان ارسال می‌شود که بر اساس آن باید به شعبه مورد نظر مراجعه کنید و تسهیلاتتان را دریافت کنید.

وام بانک رسالت

برای ثبت نام و دریافت اینترنتی و آنلاین وام بانک رسالت ابتدا باید افتتاح حساب کنید. اگر در این بانک حساب ندارید و می‌خواهید به صورت غیرحضوری ثبت نام کنیم، تنها امکان شما عضویت در کانون همیاری اجتماعی این بانک از طریق سامانه ام رسالت است. حتماً با گوشی موبایل خود این ثبت نام را انجام دهید چون در مراحل بعدی احراز هویت باید ویدیویی از خودتان در این سامانه بارگذاری کنید.

پس از آن که حساب باز کردید در بانک وارد بخش دریافت تسهیلات غیرحضوری شوید. مراحل دریافت وام قرض‌الحسنه به این صورت است که ابتدا اعتبارسنجی در سامانه مرآت اپلیکیشن آی کاپ انجام می‌شود، سپس برآورد تسهیلات برایتان صورت می‌گیرد و همچنین باید سفته الکترونیک دریافت کنید. پس از آن درخواست تسهیلات می‌کنید. برای درخواست تسهیلات باید به اینترنت بانک رسالت مراجعه کنید.

بانک آینده

اگر در بانک آینده حساب الکترونیکی دارید برای استفاده از تسهیلات بانک آینده مانند وام باید به سامانه مجازی تسهیلات بانک آینده (سمتا) مراجعه کنید. در غیر این صورت ابتدا باید از طریق یکی از شعب بانک آینده افتتاح حساب کنید و سپس در این سامانه ثبت نام کنید.

پس از ثبت نام در این سامانه و دریافت نام کاربری و رمزعبور، درخواست شما برای تسهیلات مورد نظرتان به شعب منتخب این بانک در سراسر کشور ارسال می‌شود.

توجه کنید که تسهیلات بانک آینده به متقاضیانی داده می‌شود که در سیستم بانکی کشور چک برگشتی نداشته باشند و همچنین مطالبات معوق در بانک آینده یا سیستم بانکی کشور نداشته باشند.

وام قرض‌الحسنه بازنشستگان

به تازگی برای بازنشستگان امکانی فراهم شده تا وام قرض‌الحسنه دریافت کنند. ثبت نام برای دریافت این وام هم به صورت آنلاین و غیرحضوری ممکن است.

برای این کار باید در سامانه ثبت نام وام بازنشستگان وارد شوید و مراحل را همان‌طور که پیشتر در مقاله آموزش ثبت نام وام بازنشستگان ۱۴۰۲ برایتان توضیح دادیم طی کنید.

بانک ملت

شما از بانک ملت هم می‌توانید تا سقف ۲۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و مدت زمان بازپرداخت ۳۶ تا ۶۰ ماه وام دریافت کنید. ابتدا باید با شناسه و رمز عبور وارد سامانه بانکداری الکترونیکی بانک ملت شوید. اگر شناسه و رمز عبور دارید کار شما از این پس ساده است اما در صورتی که ندارید فقط با مراجعه حضوری به شعب می‌توانید شناسه و رمز عبور دریافت کنید.

پس از ورود به سامانه گزینه تسهیلات فرابانک ملت را انتخاب کنید. در این مرحله پس از مطالعه شرایط و مقررات استعلام‌های لازم به صورت آنلاین انجام می‌شود. اگر پاسخ استعلام شما مورد قبول بود بر اساس محاسبات سامانه تسهیلات مناسب به شما پیشنهاد می‌شود که می‌توانید از بین آن‌ها انتخاب کنید.

اطلاعات را وارد کنید و مدارک را بارگذاری کنید، پس از پذیرش اطلاعات و مدارک، درخواستتان را تایید کنید و رسید آن را دریافت کنید. توجه کنید که برای دریافت این وام نیاز دارید ۳ تا ۶ ماه سپرده در این بانک داشته باشید و نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشید. احراز هویت و امضا قرارداد تسهیلات هم با امضای دیجیتال و به‌صورت غیرحضوری و هم به‌صورت حضوری برایتان امکان‌پذیر است.

بانک ملی

در بانک ملی هم می‌توانید به‌صورت غیرحضوری تسهیلات دریافت کنید. سقف وام بانک ملی ۳۰۰ میلیون تومان است و نیاز به سپرده‌گذاری به مدت ۳ تا ۶ ماه دارید. سپس می‌توانید وام با نرخ سود ۱۸ درصد دریافت کنید. همچنین نباید چک برگشتی یا بدهی به بانک داشته باشید، مدارک شغلی و درآمد شما هم برای گرفتن وام مهم است.

برای ثبت نام غیرحضوری دریافت وام بانک ملی، ابتدا وارد سامانه اینترنتی تسهیلات بانک ملی شوید. سپس گزینه سامانه الکترونیک و سامانه تسهیلات را انتخاب کنید.

وارد بخش ثبت درخواست شوید و با وارد کردن اطلاعات درخواستتان را ثبت کنید. در اینجا همه مشتریان امکان ثبت درخواست دارند اما برای ادامه روند درخواست حتماً باید مشتری بانک ملی باشید. پس ظرف ۷ روز از ثبت درخواست در یکی از شعب افتتاح حساب کنید.

در مراحل بعدی نیاز دارید که در سامانه ثبت نام کنید و برای ثبت نام هم به شماره مشتری نیاز دارید. ورود به سامانه با نام کاربری و رمز عبور امکان‌پذیر است. با ورود به سامانه می‌توانید وضعیت درخواست‌ تسهیلاتتان را مشاهده کنید و در مراحل بعدی مدارک را تکمیل و بارگذاری کنید.

بانک صادرات

شعبه مجازی بانک صادرات «شمس» هم امکان ثبت نام غیرحضوری تسهیلات دارد. صادرات تسهیلات مختلفی مثل ازدواج و جهیزیه، اقشار ویژه، کمیته امداد و بهزیستی، وام مسکن روستایی، طرح تبسم و... ارائه می‌دهد. شرایط هر کدام از وام‌ها متفاوت است اما می‌توانید به‌صورت آنلاین از شرایط تسهیلات بانک صادرات مطلع شوید و ثبت نام کنید.

ابتدا باید در سامانه شمس ثبت نام کرده باشید و سپس با ایجاد حساب کاربری وارد پنل شوید و در بخش تسهیلات بانکی ثبت درخواست تسهیلات را انتخاب کنید. در این مرحله حتماً باید در بانک صادرات حساب بانکی باز کنید. سپس می‌توانید مشخصات خود را وارد کرده و تسهیلات دریافتی خود را انتخاب کنید. پس از تکمیل فرم‌های وثایق و کارمزد و ضامن‌ها و بارگذاری مدارک درخواستتان ثبت می‌شود و به شما کد رهگیری داده می‌شود.

بلوبانک

بلوبانک به عنوان یک بانک مجازی تمامی خدمات خود را به‌صورت غیرحضوری و اینترنتی ارائه می‌دهد. یکی از این خدمات هم وام بلوبانک است که بین ۳ تا ۱۰ میلیون تومان بر اساس میانگین حساب شما در سه ماه متوالی پرداخت می‌شود.

مدت زمان بازپرداخت وام را می‌توانید بین یک تا ۶ ماه انتخاب کنید. سود این وام ۲۲ درصد و کارمزد آن ۴ درصد است. میانگین حساب شما برای دریافت این وام باید حداقل ۳ میلیون تومان به مدت سه ماه متوالی باشد.

برای دریافت این وام اگر هنوز حساب بلوبانک ندارید اپلیکیشن را نصب کنید و در آن حساب باز کنید. سپس در منوی پروفایل وضعیت دریافت وام خود را مشاهده کنید. این وام بدون وثیقه و ضامن است. هرچه فعالیت شما در بلوبانک بیشتر باشد می‌توانید با مبلغ بالاتری وام بگیرید. اگر کل مبلغ وام را در کمتر از یک ماه تسویه کنید دیگر لازم نیست سود بپردازید.

وام بدون ضامن و فوری وامینو

بانکینو به صورت اعتباری در قالب وامینو تا سقف ۱۰ میلیون تومان به شما وام می‌دهد. تمام مراحل ثبت نام و دریافت این وام به صورت غیرحضوری و آنلاین است. مهم این است که امتیاز اعتباری شما به اندازه کافی برسد تا بتواند وام دریافت کنید. به‌طور متوسط به ازای هر یک میلیون تومان موجودی در هر ماه شما یک امتیاز اعتباری می‌گیرید و این امتیازات تا ۶ ماه جمع می‌شوند و بر اساس امتیازی که دریافت کرده‌اید می‌توانید وام دریافت کنید.

برای این وام به ضامن، چک یا سفته هم احتیاجی ندارید. کافی است در بانکینو به صورت آنلاین حساب باز کنید. سود سالیانه تسویه این وام ۲ درصد است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات