چطور از بلوبانک وام فوری بگیریم؟

شنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۵
مطالعه 9 دقیقه
وام بلوبانک
مبلغ وام بلوبانک افزایش یافت؛ حالا کاربران می‌توانند با ثبت درخواست آنلاین، بدون نیاز به ضامن و وثیقه و در ۵ دقیقه، وام ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی بگیرند.
تبلیغات

بلوبانک (نئوبانک سامان) بانکی است که برای بهره‌مند‌شدن از خدمات آن، به مراجعه به شعب و پرکردن فرم‌های کاغذی و انجام فرایندهای معمول نیازی ندارید. درواقع، بلوبانک اولین بانک کاملاً دیجیتالیِ بانک سامان است که پیچیدگی‌های بانک‌های سنتی را ندارد و می‌توانید آنلاین و رایگان تمام عملیات و خدمات بانکی خود را ازطریق اپلیکیشن این بانک انجام دهید.

بلوبانک از همان روزِ اول فعالیت برای ارائه‌ی تجربه‌ای جذاب و بدون دردسر در فرایندهای بانکی تلاش و به‌تازگی نیز در کنار تمام قابلیت‌های نوآورانه‌ی قبلی، سرویس وام بلوبانک را راه‌اندازی کرده است.

این مقاله در تاریخ ۲۸ مرداد ۱۴۰۲ به‌روزرسانی شده است.

سرویس جدید بلوبانک به‌جای مسیر پرچالش دریافت وام که در حال‌ حاضر وجود دارد، راهی سریع و بی‌دردسر را برای بهره‌مندی از این تسهیلات فراهم می‌کند؛ راهی ساده که در آن از ضامن، وثیقه، بهره‌های زیاد و قسط‌‌‌بندی ناعادلانه‌ خبری نیست. در‌ ادامه با زومیت همراه باشید تا با شرایط، مبلغ، سود و نحوه‌ی ثبت درخواست برای دریافت این تسهیلات آشنا شوید.

شرایط دریافت وام بلوبانک

بلوبانک برای اختصاص وام تا سقف ۴۰ میلیون تومان به کاربرانش، میانگین حساب آن‌‌ها را در سه ماه منتهی به زمان پرداخت ارزیابی می‌کند و امکان استفاده از این تسهیلات را در اختیار مشتریانی قرار می‌دهد که از یک شرط برخوردار باشند: مشتریان در صورتی که میانگین حسابشان در یک بازه‌ زمانی سه‌‌ماهه، بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد، امکان دریافت وام از بلوبانک را خواهند داشت.

سرویس وام بلوبانک از زمستان ۱۴۰۱ راه‌اندازی شده و اگر کاربران از آن زمان تا امروز وامی از بلوبانک گرفته باشند شرط این بتوانند وام ۱۰ تا ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند این است که وام پیشین خود را در زمان تعیین‌شده و به موقع بازپرداخت و تسویه کرده باشند.

یکی از دردسرهای همیشگی متقاضیان وام و تسهیلات لزوم معرفی ضامن و ارائه وثیقه به بانک‌ها بود اما بلوبانک برخلاف بانک‌های سنتی، برای اعطای وام به مشتریانش چنین شرطی ندارد. در واقع، شرط بلوبانک برای اعطای وام به مشتریان متقاضی معرفی ضامن یا ارائه وثیقه نیست؛ این وام تنها بر اساس اعتبارسنجی و میانگین حساب مشتری (که پیش از این ذکر شد) به کاربران واجد‌ شرایط پرداخت می‌شود.

برای اعتبارسنجی سوابق حساب مشتری به‌طور کامل بررسی می‌شود و در صورتی که مشتری بدهی نداشته باشد، چک‌های او تا به حال برگشت نخورده باشد یا سابقه بدحسابی نداشته باشد اعتبار او در سطح قابل قبولی خواهد بود و به مشتری وام تعلق خواهد گرفت.

مبلغ وام بلوبانک و نرخ سود آن

حداقل مبلغ وام بلوبانک ۱۰ میلیون تومان و حداکثر آن ۴۰ میلیون تومان اعلام شده است و مطابق با همان میانگین حساب سه‌ماهه‌ منتهی به زمان پرداخت به کاربران پرداخت می‌شود. در واقع، سوابق حساب مشتری توسط بانک مورد بررسی قرار می‌گیرد و متناسب با شرایط او سقف وامی که بلوبانک به مشتری می‌پردازد تعیین می‌شود.

زمان بازپرداخت وامی که بلوبانک به کاربران خود اعطا می‌کند، حداکثر ۶ ماهه خواهد بود. اما این نکته را در نظر داشته باشید که مشتری این امکان را دارد تا مدت زمان کوتاه‌تری را برای بازپرداخت خود تعیین کند و وامی را که دریافت کرده سریع‌تر دریافت کند؛ اما این امکان را ندارد که مدت زمان بازپرداختش بیشتر از ۶ ماه باشد.

برای کسانی که قصد دریافت وام را دارند میزان سود وام بسیار مهم است. بانک‌ها هرچه سود کمتری برای وامشان در نظر بگیرند برای مشتری بهتر است. بر اساس شرایطی که بلوبانک برای وام‌های خود در نظر گرفته، نرخ سود وام این بانک ۱۸ درصد و کارمزدِ آن حداکثر ۵ درصد خواهد بود.

یک نکته مهم در خصوص وام‌های بلوبانک این است که که همین میزان سود و کارمزد هم بسته به سابقه‌ فعالیت هر کاربر می‌تواند کاهش پیدا کند. برای مثال این نکته را در نظر داشته باشید که بلوبانک از کاربرانی که وام دریافت‌کرده خود را دقیقاً یک ماه پس از دریافت وام و پیش از فرا رسیدن موعد قسط اول تسویه کنند، سود وام دریافت نمی‌کند.

ثبت درخواست وام بلوبانک

برای ثبت درخواست تسهیلات بلوبانک از اپلیکیشنِ این پلتفرم به بخش فروشگاه بروید و منو وام را انتخاب کنید. توجه کنید تنها در صورتی این منو را مشاهده خواهید کرد که شرایط لازم را برای دریافت وام داشته باشید و بانک صلاحیت شما را تأیید کرده باشد.

درخواست وام بلوبانک
وام بانکی سه ماهه بلوبانک
وام شش ماهه بلوبانک

در این بخش، به وام‌های فعال‌شده دسترسی دارید و می‌توانید مبلغ و زمان بازپرداخت را تعیین کنید.

انتخاب مدل پرداخت سه ماهه
انتخاب وام شش ماهه بلوبانک

پس از انتخاب طرح مدنظر (سه‌ماهه یا شش‌ماهه)، گزینه‌ی درخواست تسهیلات را انتخاب کنید. در این مرحله، بانک درخواست شما را بررسی می‌‌کند و پس از تأیید قرارداد وام، نوبت به امضای دیجیتالِ شما می‌رسد.

blubankloan1
blubankloan2
blubankloan3
blubankloan4

با تأیید قرارداد، درخواستِ دریافت وام به سمات (سامانه‌ی متمرکز اطلاعات تسهیلات و تعهدات بانک مرکزی) ارسال می‌شود و پس از تأیید این سامانه، با فرضِ اینکه اختلال و مشکلی وجود نداشته باشد، وام بلوبانک تنها در چند دقیقه به حسابِ شما واریز می‌شود.

blubank loan 5
blubank loan6
blubank loan7
blubank loan8

پس از دریافتِ وام، می‌توانید از همان منو وام در اپلیکیشن بلوبانک، جزئیات اقساط خود را مشاهده و با انتخاب از بین دو روش برداشت خودکار یا برداشت دستی، اقساط وام دریافتی را به‌صورت ماهانه پرداخت کنید.

کل فرایند ثبت‌نام برای وام بلوبانک و دریافت این تسهیلات کمتر از ۱۰ دقیقه زمان می‌برد و مرحله‌ تأیید خیلی سریع انجام می‌شود. این موضوع برای متقاضیان دریافت وام که پیش از این تجربه دریافت وام از بانک‌های سنتی داشته‌اند مزیت بزرگی به حساب می‌آید؛ چراکه همیشه دریافت وام فرایندی سخت و زمان‌بر بوده و متقاضی مدت زمان زیادی را باید در انتظار می‌ماند تا مبلغ مورد نیاز به حسابش واریز شود.

در مورد وام بلوبانک اما از لحظه‌ای که برای دریافت وام اقدام می‌کنید تا زمانی‌ که برای مثال، ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به حساب شما واریز می‌شود، تنها ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. دقت کنید که ۱۰۰ هزار تومان بابت کارمزد تسهیلات از مبلغ ۱۰ میلیون تومان کسر می‌‌شود. به همین دلیل، اگر مبلغ وامی که به حسابتان واریز شد کمی کمتر از مبلغی بود که قرار بود به شما تعلق بگیرد، تعجب نکنید! این کسری مبلغ کارمزدی است که از وام شما کم شده است.

وام سازمانی بلوبانک

وام سازمانی بلوبانک سرویس دیگری است که این نئوبانک برای ارائه تسهیلات به کاربران و مشتریانش در نظر گرفته است. این وام نسبت به وام شخصی کاربران شرایط متفاوتی داشته و مبلغ و نحوه دریافت آن هم با وام ۱۰ میلیون تومانی بلوبانک تفاوت دارد.

اولین نکته در مورد سرویس وام سازمانی بلوبانک این است که این وام فقط برای کارمندان سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف در نظر گرفته شده و به سایر اشخاص تعلق نخواهد گرفت. بنابراین، سازمان‌ها و شرکت‌های مختلف می‌توانند بر اساس میزان اعتبار هریک از نیروهای خود به آ‌ن‌ها تسهیلات بدهند. ثبت نام و تمام مراحل دریافت این وام هم به‌صورت آنلاین انجام خواهد شد.

حداقل و حداکثر مبلغ وام سازمانی بلوبانک

نکته مهم دیگر میزان و مبلغی محسوب می‌شود که بلوبانک برای وام سازمانی خود تعیین کرده است. حداقل مبلغ وام سازمانی بلوبانک یک میلیون تومان و حداکثر آن هم ۲۰۰ میلیون تومان است. مدت زمان بازپرداخت این وام از ۶ تا ۲۴ ماه است و دریافت‌کننده می‌تواند مدت زمان بازپرداخت مد نظر خود را تعیین کند.

این وام که دریافت آن مانند وام ۱۰ میلیون تومانی هیچ نیازی به وثیقه و ضامن ندارد، سود ۱۸ درصد و کارمزد حداکثر ۵ درصدی دارد. این نکته را هم در نظر داشته باشید که اگر قبل از موعد پایانی، کل وام را تسویه کنید، ۹۰ درصد از سود آینده اقساط باقی‌‌مانده شما بخشیده خواهد شد.

برای مثال اگر کاربری ۱۰۰ میلیون تومان وام با بازپرداخت ۱۲ ماهه دریافت کرده باشد و در ماه پنجم تصمیم بگیرد باقی اقساط را به‌صورت یک‌جا تسویه کند، ۹۰ درصد از سود ۷ ماه باقی‌مانده او بخشیده می‌شود و فقط ۱۰ درصد از آن دریافت می‌شود.

ضمناً نرخ کارمزد وام سازمانی بلوبانک متغیر است و بر اساس زمان بازپرداخت و طبق درصد اعلام‌شده، محاسبه می‌شود. بنابراین، کارمزدها به این شیوه محاسبه خواهد شد: بازپرداخت ۶ ماهه: کارمزد ۲ درصد؛ بازپرداخت ۱۲ ماهه: کارمزد ۳ درصد؛ بازپرداخت ۱۸ ماهه: کارمزد ۴ درصد؛ بازپرداخت ۲۴ ماهه: کارمزد ۵ درصد.

شرایط دریافت وام سازمانی بلوبانک

دریافت وام سازمانی بلوبانک شرایط ویژه‌ای دارد. این شرایط عبارت‌اند از:

  • افتتاح حساب حقوقی توسط سازمان (شریک تجاری)
  • ارائه چک ضمانت توسط سازمان یا شرکت به بلوبانک
  • ارائه گواهی کسر از حقوق
  • واریز حقوق ماهانه پرسنل به حساب بلوبانک کارمندان

سوالات متداول زومیت

  • مبلغ وام بلوبانک چقدر است؟

    حداقل مبلغ این وام ۱۰ میلیون تومان و سقف آن ۴۰ میلیون تومان است.

  • دریافت وام بلوبانک چه شرایطی دارد؟

    دریافت وام بلوبانک نیازی به ضامن و وثیقه ندارد. فقط دو شرط دارد: میانگین حساب متقاضی در یک دوره سه‌‌ماهه باید بیشتر از ۳ میلیون تومان باشد. مشتری نباید بدهی، چک برگشتی و سابقه بدحسابی داشته باشد.

  • وام سازمانی بلوبانک چیست؟

    این وام فقط به کارمندان سازمان‌ها، کسب‌وکارها و شرکت‌های مختلف تعلق می‌گیرد و سقف آن ۲۰۰ میلیون تومان است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات