آموزش تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر و گوشی

یک‌شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
مطالعه 5 دقیقه
آموزش تبدیل پی دی اف به ورد
فرمت‌های پرکاربرد پی‌دی‌اف و ورد قابلیت تبدیل به یکدیگر را دارند. در این مقاله، شما را با روش‌های آنلاین و آفلاین تبدیل پی دی اف به ورد آشنا می‌کنیم.
تبلیغات

فایل پی‌دی‌اف و ورد را می‌توان به‌عنوان دو فرمت پرکاربرد فایل‌هایی معرفی کرد که کاربران زیادی با آن‌ها سروکار دارند؛ اما آیا با تبدیل پی‌دی‌اف به ورد آشنا هستید؟ در دو مقاله آموزش تبدیل فایل ورد به پی دی اف و تبدیل PDF به پاورپوینت شما را با تبدیل به فرمت‌های مهم آشنا کردیم. حالا در این مقاله قصد داریم روش‌های تبدیل پی‌دی‌اف به ورد را آموزش دهیم.

توجه کنید که این روش‌ها برای فایل حاوی متن مؤثر است و اگر فایل شما حاوی تصویر است، باید آموزش روش‌های استخراج عکس از pdf را مطالعه کنید. با اسکن عکس‌ها در برخی وب‌سایت‌‌ها می‌توانید به متن درون آن‌ها دسترسی داشته باشید.

برای اینکه متن شما دچار به‌هم‌ریختگی و ناخوانایی نشود، باید از نرم‌افزارهایی استفاده کنید که از تکنولوژی OCR با پشتیبانی از زبان مدنظرتان بهره می‌برند؛ اما توجه کنید که این سرویس‌ها رایگان نیستند و ممکن است رضایت‌بخش نباشند. اگر یکی از نرم‌افزارها نتوانست نیاز شما را برآورده کند، گزینه‌های دیگر را امتحان کنید. چنانچه درنهایت موفق نشدید، احتمالاً راهی جز تایپ نخواهید داشت.

بهترین برنامه های تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر

با اینکه می‌توانید از ابزارهای آنلاین تبدیل پی‌دی‌اف به ورد استفاده کنید، بهتر است بدانید ابزارهای تبدیل آفلاین بسیار سریع‌تر از ابزارهای آنلاین هستند. فراموش نکنید که تبدیل فایل‌های مهم و خصوصی یا فایل‌های مربوط به شرکت‌ها بهتر است با استفاده از برنامه های تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر انجام شوند، نه با با ابزارهای آنلاین.

پیش از اینکه به‌سراغ موضوع اصلی این مقاله برویم، باید بگوییم که که بیشتر این ابزارها در نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارند و معمولاً برای زبان فارسی چندان کاربردی نیستند؛ اما می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف زبان انگلیسی را به‌خوبی با آن‌ها تبدیل کنید. پیشنهاد می‌کنیم که مطلب بهترین برنامه های ویرایش PDF برای کامپیوتر را نیز حتماً‌ مطالعه کنید.

۱. UniPDF

یکی از بهترین ابزارهای آفلاین برای تغییر فرمت پی‌دی‌اف به ورد UniPDF است که از فرمت‌های زیادی مانند Word و Text و HTML پشتیبانی می‌کند. ناگفته نماند این نرم‌افزار فایل‌های فارسی را با به‌هم‌ریختگی تبدیل می‌کند؛ اما کارش را در تبدیل زبان انگلیسی به‌خوبی انجام می‌دهد.

برنامه های تبدیل پی دی اف به ورد کامپیوتر

استفاده از این مبدل رایگان پی دی اف به ورد سریع و ساده است و پس از تبدیل به DOC تصاویر و متن را درست در جایی که باید باشند، نگه می‌دارد. یکی دیگر از مزایای این مبدل PDF رابط کاربری ساده‌ای است که شما را در تبلیغات یا تنظیمات گیج‌کننده غرق نمی‌کند.

UniPDF فایل‌های PDF را به فرمت‌های تصویری محبوبی مانند TIF و JPG و PNG و نیز فرمت متن RTF تبدیل می‌کند. امکان تبدیل دسته‌ای پی‌دی‌اف به ورد و نیز تبدیل بیش از سه فایل PDF در روز در نسخه‌ی پولی فراهم است.

۲. PDFMate

یکی از ابزارهای آفلاین برای تبدیل پی دی اف به ورد، PDFMate است. این ابزار آفلاین از قابلیت‌ تبدیل فایل‌های پی‌دی‌اف به Text ،EPUB، تصویر و... برخوردار است.

ابزار مذکور با رابط کاربری بسیار ساده در‌کنار برخی از ابزارهای اضافی دردسترس قرار دارد. به‌عنوان مثال، شما با نصب این برنامه قابلیت‌هایی مانند تبدیل‌های دسته‌ای و سایر موارد مهم را دراختیار خواهید داشت که درنتیجه کار تأثیر مستقیم می‌گذارند؛ اما انتظار نتیجه عالی را نباید داشته باشید.

تبدیل پی دی اف به ورد، PDFMate

بهترین سایت های تبدیل پی دی اف به ورد

همان‌طور‌که در ابتدا هم گفتیم، استفاده از ابزارهای آنلاین نمی‌تواند به‌اندازه‌ی استفاده از ابزارهای آفلاین ایمن باشد. تنها در‌صورتی از ابزارهای آنلاین برای تبدیل فایل پی‌دی‌اف به ورد باید استفاده کنید که فایل حاوی اطلاعات مهم یا شخصی نباشد یا چاره‌ دیگری نداشته باشید. آپلود فایل‌های پی‌دی‌اف مهم و حساس خانوادگی یا تجاری در ابزارهای آنلاین، توصیه نمی‌شود.

بیشتر بدانید: اضافه کردن پی دی اف به ورد

۱. گوگل درایو

اگر فایل پی دی اف تایپ‌شده‌ای دارید که قابلیت کپی‌شدن ندارد، آن را در گوگل درایو می‌توانید آپدیت و سپس با Google Docs باز کنید تا متن کپی‌کردنی شود و درنهایت، بتوانید متن را به فایل ورد منتقل کنید.

۲. متنو

متنو ابزار ارائه‌شده‌ی وب‌سایت ایرانی تایپو است که کار تبدیل پی دی اف به ورد و عکس به متن را با دقت بسیار زیاد انجام می‌دهد. شما می‌توانید PDFهای خود را به‌طور دسته‌ای آپلود و سپس با کلیک روی هر‌یک از میان سه‌ گزینه ممکن یکی را برای تبدیل انتخاب کنید. این سه گزینه عبارت‌اند از:

  • تبدیل فایل به ورد با حفظ ساختار
  • تبدیل سریع به متن
  • استخراج متن از تصاویر و فایل‌های اسکن‌شده

شایان ذکر است که در فایل‌های اسکن‌شده فقط می‌توانید گزینه‌ی آخر را انتخاب کنید. نکته‌ی مهم دیگر اینکه هر‌روز ۱۰ صفحه را می‌توانید به‌رایگان تبدیل کنید و برای تبدیل صفحات بیشتر باید اعتبار بخرید.

برای آزمایش سه فایل PDF فارسی‌زبان شامل یک فایل تایپ‌شده و دو فایل اسکن‌شده که کیفیت‌های متوسط روبه‌پایینی داشتند را آپلود کردیم و درنهایت متن و فایل ورد را بدون به‌هم‌ریختگی و به‌طورمطلوب دریافت کردیم. البته متن پی‌دی‌افی که کیفیت پایین‌تری داشت، باید کمی ویرایش می‌شد. درمجموع، استفاده از متنو از بین گزینه‌های دیگر کاربردی‌تر و ساده‌تر و سریع‌‌تر است.

۳. CloudConvert

CloudConvert نیز یکی دیگر از ابزارهای آنلاین برای تبدیل پی‌دی‌اف به ورد است و تقریباً می‌توانید تمام فرمت فایل‌ها را با کمک آن به یکدیگر تبدیل کنید. تبدیل PDF به Word با استفاده از این ابزار آنلاین بسیار دقیق خواهد بود و جداول هم در آن به‌خوبی حفظ خواهند شد؛ البته ممکن است مشکلاتی در آن به‌وجود آید که امکان حل‌کردن آن وجود دارد.

CloudConvert برای تبدیل پی‌دی‌اف به ورد

CloudConvert برای تبدیل پی‌دی‌اف به ورد ابزاری عالی به‌نظر می‌رسد و شما می‌توانید به‌خوبی از آن برای تبدیل فایل‌ها استفاده کنید. مثل بیشتر ابزارها‌،‌ پی‌دی‌اف‌های اسکن‌شده به‌درستی تبدیل نخواهند شد و البته تبدیل فایل‌های زبان انگلیسی بسیار تمیزتر از زبان‌های دیگر صورت می‌گیرد.

۴. PDF2Doc

PDF2Doc مبدل رایگان تبدیل پی‌دی‌اف به ورد با کاربری ساده، فرمت‌های تبدیل متعدد، تبدیل دو‌طرفه و دسته‌ای است. اگر مشکلی ندارید که فایل‌های خود را در سرور آنلاین آپلود کنید، این گزینه برای نیازهای اولیه تبدیل پی‌ دی‌ اف به ورد مناسب خواهد بود.

بهترین برنامه های تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی

در دو مقاله‌ی بهترین برنامه‌های ویرایش PDF برای اندروید و بهترین برنامه های ویرایش PDF برای iOS، بهترین برنامه‌های ویرایش پی دی اف به ورد در گوشی را معرفی کردیم. اکنون بهترین برنامه‌های تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی را به شما معرفی می‌کنیم. دقت کنید که بیشتر این ابزارها در نسخه رایگان محدودیت‌هایی دارند و معمولاً برای زبان فارسی مطلوب نیستند؛ اما می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف زبان انگلیسی را به‌خوبی با آن‌ها تبدیل کنید.

سوالات متداول زومیت

  • بهترین برنامه تبدیل پی دی اف به ورد در کامپیوتر چیست؟

    پیش از استفاده باید بدانید که بیشتر این ابزارها در نسخه‌ی رایگان محدودیت‌هایی دارند و معمولاً برای زبان فارسی مطلوب نیستند؛ اما می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف زبان انگلیسی را به‌خوبی با آن‌ها تبدیل کنید. UniPDF و PDFMate دو نمونه از این ابزارها به‌شما می‌آیند.

  • بهترین برنامه تبدیل پی دی اف به ورد در گوشی چیست؟

    بیشتر این ابزارها در نسخه‌ی رایگان محدودیت‌هایی دارند و معمولاً برای زبان فارسی مطلوب نیستند؛ اما می‌توانید فایل‌های پی‌دی‌اف زبان انگلیسی را به‌خوبی با آن‌ها تبدیل کنید. برخی از این ابزارها عبارت‌اند از:

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات