با مرگ اینترنت اکسپلورر، سهم بازار مرورگر مایکروسافت اج در حال افزایش است

سه‌شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
مطالعه 2 دقیقه
با اعلام بازنشسته شدن اینترنت اکسپلورر، مرورگر مدرن مایکروسافت اج همچنان به جذب کاربران جدید ادامه می‌دهد و سهم آن درحال افزایش است؛ اگرچه این مرورگر همچنان فاصله‌ی زیادی با گوگل کروم دارد.
تبلیغات

سهم مایکروسافت اج در بازار مروگرها، اوایل سال جاری موفق از اپل سافاری نیز بیشتر شد، اما همچنان فاصله‌ی درخورتوجهی با گوگل کروم دارد. با توجه به این‌ که مایکرسافت در تاریخ ۱۵ ژوئن اعلام کرد اینترنت اکسپلورر برای همیشه بازنشسته شده است، این مورد می‌تواند در افزایش سهم اج نقش مؤثری داشته باشد.

ظاهراً کاربران رایانه‌های شخصی به استفاده از مرورگر مایکروسافت اج ترغیب شده‌اند. طبق جدیدترین داده‌های Statcounter، سهم این مرورگر در ژوئن ۲۰۲۲ به ۱۰٫۶۴ درصد رسیده است. این رقم به‌میزان درخورتوجهی از سهم ۶۶٫۹۳ درصدی گوگل کروم کم‌تر است، اما همچنان برای تصاحب رتبه‌ی دوم میان مرورگرهای دسکتاپ جهان، کافی به‌نظر می‌رسد.

سهم اج بین ماه‌های می و ژوئن سال جاری از ۱۰٫۱۲ درصد به ۱۰٫۶۴ درصد افزایش یافته است. معمولاً تغییرات در ارقام مرتبط با سهم مرورگرها در ماه می به‌وجود می‌آیند اما افزایش ۰٫۵۲ درصدی از آنجا قابل‌توجه است که مایکروسافت چندوقت قبل مرورگر اینترنت اکسپلورر را برای همیشه بازنشسته کرد که این مورد می‌تواند به افزایش استفاده از اچ کمک کرده باشد.

سهم بازار مرورگرهای دسکتاپ

مایکروسافت اج همچنین قابلیتی به‌نام IE Mode دارد که به سازمان‌ها اجازه می‌دهد همچنان بتوانند وب‌سایت‌های موردنظر خود را با سبک اینترنت اکسپلورر مرور کنند. این احتمال وجود دارد که افزایش سهم اج، به‌دلیل مهاجرت شرکت‌ها به این مرورگر باشد.

اج سال گذشته به‌طور پیوسته درحال افزایش سهم خود در بازار مروگرها بوده است و بنابراین شاید افزایش میزان استفاده از آن، ارتباط چندانی با مرگ اینترنت اکسپلورر نداشته باشد.

مایکروسافت اج در بازار مرورگرهای گوشی‌های هوشمند، سهم زیادی ندارد و حتی نام آن در آمارهای Statcounter ارائه نشده است.

گوگل کروم بر بازار مرورگرهای موبایلی نیز تسلط دارد و درحال‌حاضر سهم آن بیش از ۶۵ درصد است.

اج در دنیای تبلت‌ها نیز وضعیت خیلی خوبی ندارد. نام این مرورگر در بخش آمارهای Statcounter مربوط به تبلت‌ها نیز دیده نمی‌شود. درواقع پنج مرورگر برتر تبلت‌ها، بیش‌ از ۹۹ درصد سهم بازار را دراختیار دارند و درنتیجه سهم زیادی برای اج باقی نمی‌گذارند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات