اپلیکیشن جدید سامسونگ با استفاده از هوش مصنوعی، به بهبود کیفیت تصاویر کمک می‌کند

دوشنبه ۲۷ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ اپلیکیشن ویرایش عکس جدیدی منتشر کرده که با بهره‌گرفتن از هوش مصنوعی، قابلیت‌های زیادی مثل افزایش وضوح تصویر و رفع تاری را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

سامسونگ چندماه قبل، اپلیکیشن دوربین Expert RAW را برای دستگاه‌های گلکسی منتشر کرد و اکنون این شرکت یک برنامه‌ی جالب دیگر در حوزه‌ی عکاسی به فروشگاه گلکسی اضافه کرده است. این اپلیکیشن که Galaxy Enhance-X نام دارد، به‌عنوان «راهکار مبتنی‌بر هوش مصنوعی برای بهبود کیفیت تصاویر» توصیف می‌شود و می‌توان با استفاده از آن، عیب و ایرادهای تصاویر را تجزیه‌وتحلیل کرد و آن‌ها را بهبود داد. از دیگر ویژگی‌های این برنامه می‌توان به افزایش کیفیت تصاویر با استفاده از هوش مصنوعی اشاره کرد.

به‌نوشته‌ی فون‌آرنا، بهترین ویژگی Galaxy Enhance-X این است که اساساً تغییرات را روی تصویر اصلی اعمال نمی‌کند و به‌جای آن، از نسخه‌ی کپی عکس موردنظر برای اعمال بهبودها و افزایش کیفیت آن بهره می‌برد. امکان دارد این برنامه مثل سایر اپلیکیشن‌های انحصاری فروشگاه گلکسی، فقط در برخی مناطق دردسترس باشد. علاوه‌براین، اپلیکیشن جدید ویرایش عکس مبتنی‌بر هوش مصنوعی سامسونگ فقط با دستگاه‌هایی که اندروید ۱۰ یا نسخه‌های جدیدتر این سیستم‌عامل را اجرا می‌کنند سازگاری دارد.

اپلیکیشن Galaxy Enhance-X سامسونگ درحال‌حاضر ویژگی‌های زیر را ارائه می‌دهد:

  • رفع تاری عکس‌ها
  • حذف خودکار بازتاب نور
  • افزایش وضوح تصویر
  • بهبود کیفیت جزئیات تصاویر
  • روشن کردن تصاویری که در شرایط کم‌نور ثبت شده‌اند
  • بهبود اثر HDR
  • حذف الگوی مویر (moire)
اپلیکیشن Galaxy Enhance-X سامسونگ
اپلیکیشن Galaxy Enhance-X سامسونگ
اپلیکیشن Galaxy Enhance-X سامسونگ
اپلیکیشن Galaxy Enhance-X سامسونگ

شایان‌ ذکر است مویر در عکاسی زمانی رخ می‌دهد که سوژه یا صحنه‌ای که قصد دارید از آن عکس بگیرید، الگوهای تکراری زیادی (مثلاً خط، نقطه و…) داشته باشد، به‌طوری‌که دوربین، به‌دلیل محدویت وضوح نتواند آن‌ها را به‌خوبی ثبت کند و درنتیجه باعث ایجاد الگوهای موجی عجیبی در تصویر نهایی خواهد شد.

اگرچه اپلیکیشن ویرایش عکس جدید سامسونگ، فهرستی از قابلیت‌های جذاب را ارائه می‌دهد، اما بسیاری از این ویژگی‌ها قبلاً در اپلیکیشن‌های دیگری مثل Lightroom و Photoshop Express نیز وجود داشته‌اند؛ به‌هرحال ارائه‌ی چنین قابلیت‌هایی روی اپلیکیشن پیش‌فرض دستگاه، بسیار عالی به‌نظر می‌رسد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات