Youtube Shorts به نسخه‌ دسکتاپ و تبلت یوتیوب اضافه خواهد شد

شنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب تصمیم گرفته است بخش ویدئوهای کوتاه خود موسوم به Youtube Shorts را در نسخه‌ی دسکتاپ و تبلت پلتفرم خود ارائه دهد.
تبلیغات

بسیاری از اپلیکیشن‌ها در سال ۲۰۲۲ به‌دنبال ارائه‌ی قابلیت‌هایی شبیه تیک‌تاک هستند و به‌نظر می‌رسد این روند جالب همچنان ادامه دارد. البته به‌وجود‌آمدن چنین روندهایی باعث تقویت خلاقیت‌ها خواهد شد و رقابت را جدی‌تر خواهد کرد. ویدئوهای کوتاه یوتیوب موسوم به Youtube Shorts یکی از نسخه‌برداری‌های محبوب از قابلیت‌های تیک‌تاک است. این بخش در نسخه‌ی مخصوص گوشی‌های هوشمند یوتیوب در برگه‌ای مجزا نمایش داده می‌شود و کاربران می‌توانند به‌راحتی به محتوای آن دسترسی داشته باشند.

شایان‌ ذکر است کاربران برای تماشای محتوای Youtube Shorts به دانلود اپلیکیشن اضافه‌ای نیاز ندارند. یکی از ایرادهای مهم این بخش یوتیوب، نبود پخش‌کننده‌ی اختصاصی در نسخه‌ی تبلت و دسکتاپ است. خوشبختانه گوگل قصد دارد برای افرادی که تمایل دارند ویدئوهای کوتاه یوتیوب را در نمایشگر بزرگ‌تر تماشا کنند، نسخه‌ی مخصوص تبلت و دسکتاپ بخش Shorts را ارائه دهد. همچنین، این شرکت مشغول کار روی ابزار جدیدی است که به یکی از قابلیت‌های تیک‌تاک شباهت دارد.

به‌گزارش XDA و به‌نقل از گوگل، در هفته‌های آینده، نسخه‌ی دسکتاپ و تبلت بخش Youtube Shorts راه‌اندازی خواهد شد. کاربران با بهره‌گرفتن از نسخه‌ی دسکتاپ Shorts می‌توانند با رایانه‌ی شخصی یا تبلت، به‌راحتی ویدئوهای این بخش را مرور و آن‌ها را تماشا کنند. این تغییر برای بسیاری از کاربران خوشحال‌کننده است؛ زیرا برخی تمایل دارند ویدئوها را روی نمایشگر بزرگ‌تر مشاهده کنند.

علاوه‌براین، Youtube Shorts در حال اضافه‌کردن ابزار جدید دیگری است که در ساخت آن از قابلیت‌های تیک‌تاک الهام گرفته است. اگر با ویژگی Stitch تیک‌تاک آشنا هستید، یوتیوب ابزار مشابهی به‌ نام Cut به بخش ویدئوهای کوتاه پلتفرم خود اضافه خواهد کرد که عملکردی مشابه را ارائه خواهد داد.

این ویژگی به شما اجازه می‌دهد بخش‌هایی از ویدئوهای دیگران را به ویدئوهای خود اضافه کنید. اگر تمایل ندارید سایر کاربران ویدئوهای شما را با محتوای خود ترکیب کنند، می‌توانید قابلیت Cut را غیرفعال کنید. قابلیت مذکور در هفته‌های آینده ابتدا برای کاربران iOS و در اواخر سال جاری برای کاربران اندروید دردسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات