یوتیوب با قابلیت Shorts به مصاف تیک تاک می‌رود

سه‌شنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب در حال توسعه سرویس ویدیوی کوتاهی است که شباهت زیادی با تیک تاک دارد.
تبلیغات

یوتیوب از فرمت ویدیوی کوتاه اختصاصی خود با نام Shorts رونمایی کرد که شباهت بسیاری با تیک تاک دارد.

این سرویس ویدیویی مختص موبایل است و ویدیوهایی ۱۵ ثانیه‌ای را شامل می‌شود. این ویدئو می‌تواند توسط خود کاربران ضبط شده باشد یا از چسباندن کلیپ‌های کوتاه ویدیویی با یکدیگر ساخته شود، ضمن اینکه امکان تنظیم سرعت فیلم هم وجود دارد. برای استفاده بهینه از قابلیت فیلم‌برداری هندزفری، برای ضبط ویدئو امکان استفاده از تایمر یا شمارش معکوس هم وجود دارد. یوتیوب قرار است ظرف همین چند روز، از نسخه بتای Shorts در هند رونمایی کند.

یوتیوب به‌تازگی به صفحه‌ی خانگی وب‌سایت خود دسته‌بندی تازه‌ای مخصوص ویدیوهای کوتاه اضافه کرده است و از این پس کاربران علاقه‌مند می‌توانند با ورق زدن ویدیوهای کوتاه در بخش Shorts، ویدیوی مدنظر خود را انتخاب و مشاهده کنند. یوتیوب گفته‌است که انتخاب و مشاهده ویدیوهای کوتاه این سرویس در آینده، احتمالا از این هم آسان‌تر خواهد شد.

اپلیکیشن اندروید یوتیوب هم بخش جدیدی مربوط به ویدیوهای کوتاه به آیکون Create خود افزوده است و این قابلیت ابتدا برای کاربران هندی فعال می‌شود و به‌زودی برای سایر مشترکان و گوشی‌های iOS نیز قابل استفاده خواهد بود.

چندی پیش، اینستاگرام هم سرویس مشابهی را با نام ریلز معرفی کرد که قابلیت‌هایی مشابه با تیک‌تاک دارد. به‌نظر می‎‌رسد که موفقیت دور از انتظار تیک‌تاک و استقبال گسترده کاربران از این اپلیکیشن چینی، غول‌های فناوری آمریکا را بر آن داشته است که با ارائه سرویس‌های مشابه، رقابت در این بازار را بیش‌ازپیش داغ کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات