مایکروسافت Journal اپلیکیشن جدید یادداشت‌برداری ویندوز است

شنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
نرم‌افزار یادداشت‌برداری جدید ویندوز موسوم به Microsoft Journal به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی Garage مایکروسافت برای کاربران ویندوز ۱۰ و ۱۱ درسترس قرار گرفت.
تبلیغات

مایکروسافت یکی از پروژه‌های Garage خود را ارتقا داده است تا به یک برنامه‌ی ویندوزی کامل تبدیل شود. مایکروسافت ژورنال (Microsoft Journal) مثل بسیاری از برنامه‌های یادداشت‌برداری به شما اجازه می‌دهد با کشیدن یا نوشتن روی صفحه‌نمایش، یادداشت جدید ایجاد کنید. علاوه‌براین، می‌توانید از این نرم‌افزار برای علامت‌گذاری روی فایل‌های PDF و انواع دیگر سندها استفاده کنید.

به گزارش MSN، مایکروسافت اشاره کرده است که نرم‌افزار Journal تجربه‌ای لذت‌بخش از یادداشت‌برداری شخصی را به‌شکل آزاد برای طرفداران یادداشت‌های دیجیتالی ارائه می‌دهد. غول نرم‌افزاری مستقر در ردموند، از سبک طراحی مشابهی که در سایر برنامه‌های یادداشت‌برداری دیده می‌شود برای ارائه‌ی تجربه‌ای روان در ایجاد و ویرایش سندها در Journal بهره گرفته است. شما می‌توانید از ژست‌های حرکتی برای حذف محتوایی که دیگر به آن نیاز ندارید استفاده کنید. در نهایت می‌توانید محتوای موردنظر را براساس نیاز خود جابه‌جا کنید.

علاوه‌براین، ازآنجاکه Journal توسط مایکروسافت توسعه داده شده، با تقویم مایکروسافت ۳۶۵ نیز یکپارچه شده است. این یعنی می‌توانید یادداشت‌های موردنظر را به‌طور مستقیم به جلساتی که در تقویم تنظیم کرده‌اید، اضافه کنید. این نرم‌افزار با بهره گرفتن از هوش مصنوعی دستگاه کاربر، سرعت پاسخ‌گویی به فرامین را افزایش داده و حریم شخصی را نیز بهبود می‌بخشد.

مایکروسافت Journal
مایکروسافت Journal
مایکروسافت Journal
مایکروسافت Journal

نرم‌افزار یادداشت‌برداری Journal ازطریق فروشگاه مایکروسافت برای کاربران ویندوز ۱۰ و ویندوز ۱۱ دردسترس قرار گرفته است.

مایکروسافت Garage چیست؟

Garage برنامه‌ای است که مایکروسافت با هدف کمک به ایجاد نوآوری برای کارمندان، مشتریان و شرکای خود معرفی کرده است. این برنامه اساساً به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد روی یک نرم‌افزار کار کنند و آن را در گروه‌ها مورد آزمایش قرار دهند تا بازخوردی از میزان پذیرش و کارکرد آن به‌ دست آورند. بدین‌ترتیب توسعه‌دهندگان قادر خواهند بود ایده‌های جدید را پیش از انتشار مورد آزمایش قرار دهند تا از اثربخشی آن‌ها در نرم‌افزارهای خود اطمینان حاصل کنند.

اکنون نرم‌افزار Journal نیز به‌عنوان بخشی از برنامه‌ی Garage شناخته می‌شود و کاربران می‌توانند انتظار داشته باشند در آینده قابلیت‌های جدیدی به آن اضافه شود. البته Journal اولین پروژه‌ای نیست که از دل Garage بیرون آمده است زیرا هزاران مورد دیگر مثل مدل‌های سه‌بعدی در آفیس، مرکز شروع سریع سرویس آژور، کنترل چشم در ویندوز ۱۰ و حتی لانچر مایکروسافت نیز در این برنامه ارائه شده‌اند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات