امکان ارسال پیام‌‌های سازمانی به کاربران ویندوز ۱۱ برای ادمین‌ها فراهم شد

سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
مایکروسافت در رویداد ویندوزی ۱۶ فروردین خود از امکان ارسال پیام‌های سازمانی در دسکتاپ یا بالای نوار وظیفه‌ی ویندوز ۱۱ برای ادمین‌ها و مدیران آی‌تی خبر داد.
تبلیغات

ارسال پیام‌های سازمانی برای کاربران ویندوز در هر سازمان یکی از خواسته‌های دیرینه‌ی ادمین‌ها و مدیران آی‌تی سازمان‌ها محسوب می‌شود. به‌گزارش Verge، مایکروسافت سرانجام به این رؤیای دیرینه جامه‌ی عمل پوشاند.

ردموندی‌ها روز ۱۶ فروردین رویدادی برای معرفی قابلیت‌های ویندوز ۱۱ در کار هیبریدی برگزار کردند. در این رویداد، هینا مکوان، مدیر محصول گروه ویندوز، اعلام کرد که مایکروسافت امکان ارسال پیام‌های سازمانی به کاربران ویندوز ۱۱ را برای ادمین‌ها فراهم کرده است و ازاین‌پس مدیران آی‌تی می‌توانند پیام‌های خود را به کامپیوترهای افراد سازمان ارسال کنند. این پیام‌ها پس از ارسال روی صفحه‌ی قفل (lock screen)، دسکتاپ یا بالای نوار وظیفه (taskbar) ظاهر می‌شوند.

مکوان درباره‌ی قابلیت ارسال پیام‌های سازمانی در ویندوز ۱۱ این‌گونه توضیح داد:

با رواج دورکاری و کار هیبریدی، تعامل و برقراری ارتباط با تک‌تک کارمندان در سازمان‌ها اهمیت بسیاری پیدا کرده است. در نسخه‌ی بعدی ویندوز ۱۱، ادمین‌ها می‌توانند پیام‌های سازمانی را برای هر کاربر جداگانه یا گروهی از ارسال کنند. این پیام‌ها روی صفحه‌ی قفل یا دسکتاپ یا بالای نوار وظیفه‌ی ویندوز ظاهر می‌شوند.

مدیران آی‌تی می‌توانند این پیام‌ها را در فضای Microsoft Endpoint Manager پیکربندی و نحوه‌ و تعداد دفعات نمایش آن‌ها را برای افراد سازمان مشاهده کنند. علاوه‌براین، امکان برچسب‌گذاری لوگو شرکت درکنار پیام‌ها یا قراردادن لینک‌‌ آدرس‌های اینترنتی سازمان در پیام‌ها وجود دارد. این قابلیت‌ها می‌توانند برای آموزش به افراد سازمان یا ارسال نوتیفیکیشن‌های فوری بسیار مفید باشند.

مایکروسافت قبلاً پیام‌های مشابهی را در مرورگر اج برای ترغیب کاربران ویندوز ارسال می‌کرد؛ اما تا‌به‌امروز هرگز به توسعه‌دهندگان برنامه‌ها یا اشخاص ثالث اجازه نداده بود چنین پیام‌هایی را در بالای نوار وظیفه تولید کنند. قابلیت جدید ارسال پیام‌های سازمانی در ویندوز ۱۱ درمقایسه‌با امکانات مشابه قبلی پیشرفتی بزرگ برای مایکروسافت به‌حساب می‌آید.

البته باید توجه کرد که استفاده‌ی بیش‌ازحد از چنین قابلیتی در سازمان‌ها می‌تواند با انتقاد کاربران یا محققان امنیتی مواجه شود. جدا از حواس‌پرتی که درنتیجه‌ی ارسال بیش‌ازحد پیام برای افراد سازمان ایجاد می‌شود، این قابلیت می‌تواند به ابزاری برای سو‌ءاستفاده‌ی مجرمان سایبری نیز تبدیل شود. این افراد اغلب با تقلید و توسعه‌ی پیام‌هایی مانند پیام‌های ویندوز تلاش می‌کنند تا کاربران را به کلیک و دانلود بدافزار مجاب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات