Start11 1.2 با قابلیت حذف گروه‌بندی آیکون‌های نوار وظیفه و ویژگی‌های دیگر منتشر شد

پنج‌شنبه ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی ۱٫۲ افزونه‌ی Start11 برای ویندوز ۱۱ منتشر شده است و قابلیت‌های جدیدی را به جدیدترین سیستم‌عامل مایکروسافت اضافه می‌کند.
تبلیغات

افزونه‌ی نرم‌افزاری منوی سفارشی استارت ۱۱ امروز به نسخه‌ی ۱٫۲ به‌روزرسانی شد و به‌طور کلی تعدادی قابلیت جدید در ویندوز ۱۱ ارائه می‌دهد. مهم‌ترین ویژگی نسخه‌ی ۱٫۲ استارت ۱۱، امکان جدا کردن آیکون‌های نوار وظیفه، تغییر ابعاد آن و موارد دیگر است.

به گزارش XDA، حذف گروه‌بندی نوار وظیفه یکی از قابلیت‌های جدیدترین نسخه‌های ویندوز بود اما این ویژگی با انتشار ویندوز ۱۱ حذف شد. این یعنی اگر چندین پنجره از یک برنامه را باز کنید، همه‌ی پنجره‌ها به‌جای ورودی‌های مختلف در نوار وظیفه، زیر یک نماد نمایش داده می‌شوند.

درحالی‌که نسخه‌ی آزمایشی Start11 1.2 از قبل، قابلیت حذف گروه‌بندی آیکون‌های نوار وظیفه را ارائه می‌داد، اما نسخه‌ی نهایی آن به کاربران اجازه می‌دهد به‌جای اضافه کردن برچسب‌های متنی برای هر آیکون، آن‌ها را از گروه‌بندی خارج کنند. اگر گروه‌بندی آیکون‌ها را انتخاب کرده باشید، می‌توانید هم‌زمان با کلیک روی آیکون موردنظر، کلید Ctrl را نگه دارید تا بین همه‌ی پنجره‌های باز جابه‌جا شوید.

نسخه ۱٫۲ استارت ۱۱

در نسخه‌ی ۱٫۲ استارت ۱۱ پشتیبانی از چند نمایشگر، بهبود یافته است و به کاربر اجازه می‌دهد تنظیمات گروه‌بندی نوار وظیفه را به‌طور مستقل برای هر مانیتور تغییر دهد. اکنون امکان تغییر ابعاد نوار وظیفه نیز وجود دارد و بنابراین می‌توان در بخش، برنامه‌های درحال اجرای بیشتری مشاهده کرد. علاوه‌براین می‌توانید نوار وظیفه را به هر نقطه از صفحه که تمایل دارید، منتقل کنید؛ قابلیتی که در نسخه‌های قبلی ویندوز به‌طور پیش‌فرض دردسترس کاربران بود.

نکته‌ی جدید در نسخه‌ی نهایی Start11 1.2 این است که می‌توان درصورت تمایل، انیمیشن‌های نوار وظیفه را خاموش کرد. علاوه‌براین می‌توان نماد منوی استارت را در سمت چپ نوار وظیفه تراز کرد اما اگر چنین سبکی را ترجیح می‌دهید، آیکون برنامه‌ها را در مرکز نگه دارید. در نهایت نسخه‌ی ۱٫۲ استارت ۱۱ قابلیت باز کردن یک فایل در یک برنامه را ازطریق کشیدن آن فایل روی نرم‌افزار موردنظر در نوار وظیفه، فراهم کرده است. با این به‌روزرسانی، قابلیت‌های جدید دیگری به ویندوز ۱۱ اضافه می‌شود که حتی در نسخه‌های قبلی این سیستم‌عامل وجود نداشت.

اگر به Start11 علاقه‌مند هستید، می‌توانید این وصله‌ی نرم‌افزاری را با قیمت ۴٫۹۹ دلار از وب‌سایت Stardock خریداری کنید. این افزونه همچنین به‌عنوان بخشی از مجموعه‌ی Object Desktop دردسترس کاربران قرار گرفته است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات