قابلیت یوتیوب Shorts جهانی می‌شود

دوشنبه ۲۸ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یوتیوب به‌زودی قابلیت Shorts را برای افراد بیشتری در سراسر جهان ارائه خواهد کرد.
تبلیغات

به گزارش ورج، مدتی است یوتیوب با معرفی قابلیت Shorts سعی دارد با تیکتاک رقابت کند. تاکنون افراد زیادی از آن‌ استفاده کرده‌اند و این ویژگی سرانجام در حال انتشار برای کاربران تمام جهان است. سال گذشته این سرویس برای اولین بار در هندوستان در دسترس قرار گرفت و پس از آن ۲۶ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا و انگلستان به آن دست پیدا کردند. اکنون نوبت به آن رسیده است که YouTube Shorts - که هنوز در مرحله بتا قرار دارد - به بیش از ۱۰۰ کشور دیگر در سراسر جهان که یوتیوب در آن‌ها در دسترس است، برسد.

یوتیوب شورت با ارائه ویدئوهای کوتاه عمودی در حال رقابت با پلتفرم محبوب تیک‌تاک است و گوگل به ادغام این قابلیت با اکوسیستم گسترده یوتیوب به‌عنوان نکته مثبتی در فروش نگاه می‌کند. این شرکت به‌تازگی به تولیدکنندگان محتوای کوتاه در پلتفرم خود اجازه می‌دهد از ویدئوهای یوتیوب صدا استخراج کنند؛ این قابلیت یکی از مهم‌ترین نقاط قوت تیک‌تاک است که یوتیوب سعی در اضافه کردن آن به پلتفرم Shorts دارد. این شرکت همچنین اعلام کرده است که به دنبال روشی برای لینک کردن کلیپ‌های منتشرشده در بخش شورتز به ویدئوهای یوتیوبی است که صدا از آن‌ها دریافت شده‌.

اما مسئله جالب این است که وقتی یوتیوب در حال تلاش برای تقلید از تیک‌تاک است،  شرکت چینی در حال آزمایش‌ قالب‌های مختلفی است که آن را به یوتیوب نزدیک‌تر می‌کند. تیک‌تاک به‌تازگی بیشینه زمان ویدئوهای خود را از یک به سه دقیقه رسانده است و به‌آرامی در حال ارائه دادن اپلیکیشن‌هایی برای سیستم‌عامل‌های تلویزیون مانند Android TV و Fire TV است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات