یوتیوب قابلیت Shorts را برای رقابت با تیک تاک منتشر کرد

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۰
مطالعه 1 دقیقه
یوتیوب شورتس پلتفرمی برای به‌اشتراک‌گذاری ویدئوهای کوتاه است و تلاش می‌کند جامعه‌ی کاربران تیک تاک را هدف قرار دهد. یوتیوب شورتس به‌تازگی دردسترس کاربران آمریکایی قرار گرفته است.
تبلیغات

خبرگزاری GSMArena در گزارشی می‌نویسد یوتیوب فرایند انتشار قابلیت جدیدی با عنوان شورتس (YouTube Shorts) را آغاز کرده است. یوتیوب شورتس پلتفرمی است که می‌توان ویدئوهای کوتاهی را در آن منتشر کرد که به‌صورت عمودی ضبط می‌شوند؛ به‌همین‌دلیل، می‌توانیم یوتیوب شورتس را رقیبی مستقیم برای تیک تاک (TikTok) محسوب کنیم.

در یک سال اخیر، تیک تاک کاربران بسیار زیادی را به‌سمت خود کشانده و همین موضوع باعث شده است شبکه‌های اجتماعی دیگر به ‌فکر راه‌اندازی پلتفرمی شبیه به نحوه‌ی کارکرد تیک تاک بیافتند. افراد حاضر در ایالات متحده‌ی آمریکا به قابلیت یوتیوب شورتس دسترسی پیدا کرده‌اند و انتظار می‌رود این قابلیت به‌زودی دردسترس کاربران دیگر مناطق دنیا هم قرار بگیرد. در‌حال‌حاضر، قابلیت شورتس مرحله‌ی آزمایشی را می‌گذارند؛ ازاین‌رو، تمامی کاربران آمریکایی پس از به‌روزرسانی اپلیکیشن، قابلیت شورتس را دریافت نمی‌کنند.

از قرار معلوم، یوتیوب مشغول انجام آزمایش A/B است. بررسی‌ها نیز نشان می‌دهد یوتیوب در یک سال اخیر روی شورتس کار کرده است؛ به‌همین‌دلیل، شکی نداریم که نسخه‌ی پایدار این قابلیت قرار است به‌زودی از راه برسد.

طبق آمار رسمی، ویدئوهای کوتاه بخش یوتیوب شورتس در مرحله‌ی بتا‌ی اولیه بیش از ۳٫۵ میلیارد بازدید کسب کرده‌اند. در مقام مقایسه، تیک تاک به‌زودی به یک‌میلیارد کاربر فعال ماهانه می‌رسد. احتمالا تیک تاک می‌تواند به نخستین پلتفرمی تبدیل شود که در چنین مدت‌زمانی کوتاهی به این دستاورد بزرگ دست پیدا می‌کند. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات