واتساپ قابلیت اضافه‌کردن مخاطب با QR و استیکرهای متحرک را عرضه کرد

شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
واتساپ در به‌روزرسانی جدیدش، قابلیت‌هایی همچون اضافه‌کردن مخاطب با اسکن QR و استیکرهای متحرک را دراختیار کاربران قرار می‌دهد.
تبلیغات

واتساپ به‌زودی امکاناتی به پلتفرم پیام‌رسانی اضافه می‌کند که شاید تا حدودی تجربه‌ی کاربری با این اپلیکیشن تحت‌مالکیت فیسبوک را بهبود دهد. قابلیت‌های جدید هفته‌های آتی رسما عرضه می‌شوند و فعلا توضیحاتی درباره‌ی عملکرد آن‌ها منتشر شده است. قبلا در نسخه‌های بتای اپلیکیشن نیز برخی از این قابلیت‌ها را شاهد بوده‌ایم. اضافه‌کردن مخاطبان با استفاده از اسکن کد QR و استیکرهای متحرک ازجمله قابلیت‌هایی هستند که از قبل، عرضه‌ی آن‌ها تا حدودی تأیید شده بود. اخبار جدید همان قابلیت‌ها را تأیید می‌کنند و می‌توان در نسخه‌ی نهایی، منتظر ارائه‌ی آن‌ها بود.

اضافه‌کردن مخاطبان با اسکن کد QR یکی از قابلیت‌های جذاب برای اپلیکیشن‌های پیام‌رسان محسوب می‌شود؛ قابلیتی که زمان اضافه‌کردن مخاطب به فهرست را کاهش می‌دهد و تجربه‌ی کاربری را بهبود می‌بخشد. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به بهیود تماس ویدئویی گروهی اشاره کرد. با به‌روزرسانی جدید، گروه‌های حداکثر هشت‌نفره امکان برقراری تماس ویدئویی خواهند داشت و با اشاره روی تصویر هر عضو گروه در تماس ویدئویی، می‌توان تصویر او را به‌صورت تمام‌صفحه مشاهده کرد. نکته‌ی مهم این است که در گروه‌هایی با حداکثر هشت عضو، آیکن تماس ویدئویی اضافه می‌شود که شروع‌کردن تماس از داخل گروه را آسان می‌کند.

به روز رسانی واتساپ / Whatsapp

استیکرهای متحرک تفاوت زیادی با استیکرهای کنونی واتساپ ندارند و درواقع در نسخه‌های جدید، استیکرهایی با طراحی مشابه را شاهد هستیم که تنها امکان حرکت‌کردن دارند. از قابلیت‌های دیگر می‌توان به حالت تاریک رابط کاربری در نسخه‌های دسکتاپ و وب اشاره کرد که پس از ارائه‌ی قابلیت مذکور برای گوشی‌های هوشمند در ابتدای سال جاری، حرکتی جذاب برای کاربران محسوب می‌شود. درنهایت، واتساپ برای کاربران سیستم‌عامل KaiOS هم قابلیت استاتوس با مشاهده‌ی استوری را اضافه کرد که برای کاربران گوشی‌‌هایی همچون Nokia 2720 Flip، جذاب و کاربردی خواهد بود.

واتساپ می‌گوید حالت تیره (Dark Mode) برای نسخه‌ی دسکتاپ و استوری‌ها برای نسخه‌ی KaiOS هم‌اکنون هم دردسترس کاربران قرار دارند و امکان افزایش تعداد کاربران حاضر در گفت‌وگوی ویدئویی نیز در به‌روزرسانی هفته‌ی جاری به اپلیکیشن اضافه و قابلیت‌های دیگر همچون اسکن QR و استیکرهای متحرک نیز در هفته‌های آتی به‌مرور عرضه خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات