قابلیت چت در چند پنجره مجزا به مایکروسافت تیمز اضافه شد

شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۵
مطالعه 3 دقیقه
مایکروسافت تیمز قابلیت جدیدی را برای کاربران نسخه‌ی دسکتاپ دردسترس قرار داد که چت کردن در چند پنجره‌ی مجزا را ممکن می‌کند.
تبلیغات

مایکروسافت از ماه گذشته قابلیت چت در چند پنجره را برای سرویس تیمز توسعه می‌داد. اکنون ردموندی‌ها اعلام کرده‌اند که جداسازی پنل‌های چت و ارتباط در پنجره‌های جداگانه به‌صورت عمومی دردسترس قرار گرفته است. اکنون نسخه‌ی دسکتاپ ویندوز و مک مایکروسافت تیمز از این قابلیت پشتیبانی می‌کند. قابلیت جدید به شما امکان می‌دهد تا چت گروهی یا شخصی مدنظر خود را در پنجره‌ی جدیدی باز کنید و ادامه دهید. با وارد کردن چت به پنجره‌ی مجزا، قابلیت‌هایی همچون تغییر ابعاد پنجره، پایین بردن در نوار ابزار تغییر مکان و بستن آن را نیز خواهید داشت. این قابلیت، کاربردهای چندوظیفگی را در زمان تماس یا چت در مایکروسافت تیمز بهبود می‌دهد.

مایکروسافت روش‌های متعددی را برای جدا کردن محیط چت و ادامه دادن آن در پنجره‌ی جدید دراختیار کاربران قرار می‌دهد. قابلیت جدید را می‌توان ازطریق فهرست چت در اپلیکیشن، حرکت ماوس روی یک چت به‌خصوص، از داخل محیط هر چت، تصویر پروفایل یا حتی جعبه‌ی فرمان اجرا کرد.

teams pop up

برای جدا کردن یک چت در پنجره‌ی جدید به‌کمک فهرست چت، از منوی سمت چپ تیمز، گزینه‌ی Chat را انتخاب کنید تا فهرست گفت‌وگوهای شما نمایش داده شود. نام چت شخصی یا گروهی مدنظر خود را انتخاب کرده و گزینه‌ی More Option و سپس Pop out chat را انتخاب کنید. در روشی ساده‌تر تنها با دو بار کلیک کردن روی نام موردنظر، گفت‌وگو در پنجره‌ی جدیدی به‌نمایش در می‌آید. در فهرست چت، روش بسیار ساده‌تری هم برای جدا کردن یک گفت‌وگوی خاص وجود دارد. به‌محض اینکه نشانگر ماوس را روی هریک از گفت‌وگوها ببرید، آیکونی به‌صورت یک مربع و فلش به نمایش در می‌آید که گزینه‌ی Pop out را دراختیار شما می‌گذارد.

همان‌طور که گفته شد از داخل محیط یک چت هم می‌توان آن را به پنچر‌ه‌ی جدیدی منتقل کرد. در پنجره‌ی گفت‌وگو، از آیکون سمت راست و بالای پنجره، گزینه‌ی Pop out chat را انتخاب کنید تا گفت‌وگو در پنجره‌ی جدیدی به نمایش در بیاید. برای نمایش یک گفت‌وگو در پنجره‌ی جدید همچنین می‌توانید با دو بار کلیک کردن روی تصویر پروفایل یک کاربر، گفت‌وگو با او را در پنجره‌ی جدیدی دنبال کنید. راهکار دیگر برای گفت‌وگو در پنجره‌ی مجزا، استفاده از جعبه‌ی فرمان تیمز است. برای این کار، فرمان pop/ را در فیلد بالای اپلیکیشن (Comman Box) بنویسید و کلید اینتر را فشار دهید. اپلیکیشن، فهرست گفت‌وگوها را نمایش می‌دهد که با انتخاب هرکدام، چت را در پنجره‌ی جدیدی مشاهده خواهید کرد.

درحال‌حاضر گزینه‌ی چت در پنجره‌ی مجزا برای نسخه‌های وب و موبایل مایکروسافت تیمز دردسترس نیست. نسخه‌ی دسکتاپ لینوکس نیز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند. فراموش نکنید که برای کاربردهای دیگر تیمز همچون اضافه کردن اپلیکیشن، اضافه کردن فایل از وان‌درایو، زمان‌بندی جلسه یا موارد دیگر، باید پنجره‌ی پاپ‌آپ چت را ببندید یا تنها در پنجره‌ی اپلیکیشن اصلی، این فعالیت‌ها را انجام دهید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات