قابلیت جدید یوتیوب برای تنظیم خواب کاربر معرفی شد

شنبه ۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
یوتیوب از چند روز پیش به قابلیت یادآوری زمان خواب مجهز شده است تا کاربر در آخر شب از تماشای ویدئو دست بردارد و برای خوابیدن اقدام کند.
تبلیغات

یوتیوب یکی از محبوب‌ترین پلتفر‌م‌های اجتماعی دنیا است و کاربران بی‌شماری دارد. یوتیوبرها به‌صورت روزانه محتواهای ویدئویی جذاب تولید می‌کنند و همین موضوع ممکن است باعث شود کاربران زیادی در طول روز برای ساعت‌ها به‌تماشای ویدئوهای یوتیوب بنشینند. این موضوع به‌خصوص امروزه به‌دلیل شیوع کروناویروس صدق می‌کند. 

یوتیوب چهارشنبه‌ی گذشته در اطلاعیه‌ای اعلام کرد ویژگی «یادآور زمان‌خواب» را به‌ پلتفرمش اضافه می‌کند تا کاربرانی که علاقه‌ای شدید به تماشای ویدئو دارند، آخر شب یوتیوب را ببندند و به خواب بروند. این نخستین باری نیست که یوتیوب قابلیتی این‌چنینی معرفی می‌کند. این شرکت پیش‌تر از اضافه‌شدن قابلیت «یادآور استراحت‌کردن» به پلتفرمش خبر داده بود تا کاربرانی که برای ساعاتی طولانی به‌تماشای ویدئو می‌نشینند، هر از چندگاهی به چشم‌شان استراحت بدهند.

دو قابلیت موردبحث تنها بخشی از مجموعه‌قابلیت‌هایی هستند که یوتیوب به کاربرانش به‌منظور نظارت روی زمان تماشای ویدئو ارائه می‌دهد، مجموعه‌قابلیت‌هایی که در سال ۲۰۱۸ به‌عنوان زیرمجموعه‌ی سرویس بزرگ سلامت دیجیتال گوگل (Google Digital Wellbeing) در دسترس قرار گرفتند.

هدف اصلی از معرفی سرویس سلامت دیجیتال این است که کاربران به‌شکلی صحیح‌تر از محصولات گوگل استفاده کنند. نیاز به چنین سرویسی امروزه بیش از پیش احساس می‌شود؛ زیرا دنیاگیری ویروس کرونا باعث شده است بسیاری از مردم خانه‌نشین شوند و برای پر کردن وقت‌شان به تماشای ویدئو در یوتیوب یا استفاده از دیگر سرویس‌های محبوب گوگل بپردازند. یوتیوب می‌گوید طی دو سال گذشته بیش از سه میلیارد بار اعلان مربوط‌به قابلیت «یادآور استراحت‌کردن» را برای کاربرانش در سراسر دنیا فرستاده است.

حال یوتیوب از راه‌اندازی «یادآور زمان خواب» خبر می‌دهد. یوتیوب در بخشی از اطلاعیه‌ی خود می‌گوید ازطریق این قابلیت می‌توانید زمانی خاص برای توقف تماشای ویدئوها و رفتن به رخت خواب، تعیین کنید. در ادامه‌ی اطلاعیه‌ی یوتیوب می‌خوانیم: «با مراجعه به منوی تنظیمات می‌توانید زمان آغاز و پایان تماشای ویدئو را تعیین کنید. شما می‌توانید مشخص کنید که در صورت رسیدن به زمان پایان تماشا، ویدئویی که در حال پخش است فورا قطع شود یا یوتیوب منتظر بماند تا ویدئو به‌پایان برسد. شما همچنین خواهید توانست اعلان مربوط‌به این قابلیت را نادیده بگیرید یا روی گزینه‌ی Snooze برای نمایش مجدد آن در چند دقیقه‌ی دیگر، کلیک کنید».

یوتیوب می‌گوید از چند روز پیش، روند انتشار قابلیت موردبحث برای نسخه‌ی اندروید و iOS پلتفرمش آغاز شده است. احتمالا تا الان تمامی کاربران به این قابلیت دسترسی پیدا کرده باشند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی در این زمینه دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات