اپلیکیشن مستقل گوگل به دارک مود مجهز شد

پنج‌شنبه ۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
گوگل به‌تازگی به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن موتور جست‌و‌جوی خود را دردسترس قرار داده است که حالت تاریک (دارک مود) را به آن می‌آورد.
تبلیغات

گوگل روز گذشته از اضافه‌شدن حالت تاریک (دارک مود) به اپلیکیشن مستقل موتور جست‌و‌جویش خبر داد. براساس اعلام رسمی تا پایان هفته‌ی جاری، امکان فعال‌سازی قابلیت دارک مود برای کاربران اندروید و iOS اپلیکیشن مستقل گوگل فراهم می‌شود. به‌دنبال دریافت این به‌روزرسانی جدید، اپلیکیشن موتور جست‌و‌جوی گوگل به‌صورت خودکار خودش را با تمی که برای سیستم‌عامل گوشی انتخاب کرده‌اید (تاریک یا روشن) تطبیق می‌دهد. 

طبق اعلام رسمی، روند انتشار حالت تاریک از روز گذشته آغاز شده است و تا پایان همین هفته برای تمامی کاربران دردسترس قرار می‌گیرد. پس از نصب به‌روزرسانی جدید می‌توانید با مراجعه به بخش تنظیمات به گزینه‌ی مربوط به فعال یا غیرفعال‌سازی دارک مود دسترسی پیدا کنید. در سیستم‌های عامل نسبتا قدیمی که به‌صورت پیش‌فرض از دارک مود پشتیبانی نمی‌کنند، کاربران باید به‌صورت دستی دارک مود را روی اپلیکیشن گوگل فعال کنند.

گوگل در همین راستا توئیتی جدید منتشر کرده است که متن آن را در ادامه می‌خوانیم:

پشتیبانی از حالت تاریک از امروز به‌صورت اولیه برای اپلیکیشن گوگل در سیستم‌های عامل اندروید ۱۰ و iOS 12 و iOS 13 آغاز شده و تا پایان هفته به‌طور کامل دردسترس قرار می‌گیرد. اپلیکیشن در اندروید ۱۰ و iOS 13 به‌صورت پیش‌فرض خودش را با تم سیستم‌عامل تطبیق می‌دهد؛ این یعنی اگر تم تاریک را فعال کرده باشید، محیط کاربری اپلیکیشن نیز به‌حالت تاریک درمی‌آید.

اگر حالت تاریک اپلیکیشن گوگل برای شما دردسترس قرار گیرد، پنجره‌ای شناور در پایین صفحه ظاهر می‌شود که رخداد این اتفاق را به اطلاع شما می‌رساند. همچنین در این پنجره‌ی شناور، اپلیکیشن از شما می‌خواهد که درصورت تمایل حالت تاریک را فعال کنید. 

دارک مود گوگل / Google Dark Mode

گوگل از سال گذشته اضافه‌کردن حالت تاریک به اپلیکیشن‌ها و سرویس‌هایش را آغاز کرده است. طی ماه‌های اخیر شاهد اضافه‌شدن حالت تاریک به نسخه‌ی اندروید جیمیل، گوگل Calendar و گوگل Fit بودیم. همچنین شمار درخورتوجهی از اپلیکیشن‌های نسخه‌ی iOS گوگل نیز به حالت تاریک مجهز شده‌اند. با این حال هنوز هم برخی اپلیکیشن‌ها نظیر گوگل مپس حالت تاریک ندارند. ناگفته نماند از سال گذشته قابلیت دارک مود به‌صورت رسمی به سیستم‌های عامل اندروید و iOS نیز اضافه شده است.

طی سال‌های اخیر شرکت‌های بیشتری به استفاده از حالت تاریک در سرویس‌هایشان تمایل نشان داده‌اند؛ زیرا بررسی‌ها نشان می‌دهد استفاده از حالت تیره فشار کمتری به چشمان کاربر و باتری دستگاه وارد می‌کند. به‌علاوه حالت تاریک از نگاه بسیاری از کاربران جذابیت بیشتری نسبت‌به حالت عادی دارد. فیسبوک اوایل ماه جاری ضمن اضافه‌کردن حالت تاریک به اپلیکیشن از بازطراحی عظیم در نسخه‌ی تحت وب خبر داد. به‌علاوه در اواخر ماه مارس شاهد اضافه‌شدن حالت تاریک به نسخه‌ی اندروید و iOS واتساپ بودیم. رایانه‌ها و کنسول‌های بازی نیز طی چند وقت اخیر به پشتیبانی از حالت تاریک مجهز شده‌اند.

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد حالت تاریک دارید؟

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات