امکان سنجاق کردن نظرات به‌صورت آزمایشی به اینستاگرام اضافه شد

پنج‌شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
اینستاگرام به‌تازگی میزبان برخی قابلیت‌های جدید شده است که از بین آن‌ها می‌توان به سنجاق‌کردن دیدگاه‌ها و امکان پاک کردن گروهی آن‌ها اشاره کرد.
تبلیغات

اینستاگرام روز گذشته با انتشار بیانیه‌ای مطبوعاتی اعلام کرد که پلتفرم اجتماعی خود را میزبان چند قابلیت جدید کرده و برخی قابلیت‌ها را نیز به‌صورت آزمایشی به‌ آن اضافه کرده است؛ این قابلیت‌های جدید با هدف تبدیل کردن اینستاگرام به فضایی مثبت‌تر، طراحی شده‌اند. به‌لطف انتشار به‌روزرسانی جدید امکان پاک کردن دیدگاه‌ها به‌صورت گروهی فراهم می‌شود؛ اینستاگرام می‌گوید در نسخه‌ی اولیه‌ی این قابلیت کاربر می‌تواند تا حداکثر ۲۵ نظر را در زیر پست‌هایش به‌صورت هم‌زمان پاک کند. از این پس همچنین امکان بلاک کردن یا محدود کردن دسترسی چندین حساب کاربری به‌صورت هم‌زمان فراهم خواهد شد.

اینستاگرام می‌گوید از مدت‌ها پیش قابلیت‌های موردبحث را موردآزمایش قرار داده است تا بتواند برخی بهبودها را در آن‌ها اعمال کند. این شرکت می‌گوید قابلیت‌های یادشده به‌ویژه به درد حساب‌های کاربری دارای فالوور زیاد می‌خورند؛ طبق گفته‌ی اینستاگرام، صفحات محبوب می‌توانند به‌لطف قابلیت‌های جدید محیطی مثبت‌تر ایجاد کنند. 

اینستاگرام از این پس قصد دارد به کاربران امکان دهد کنترل بیشتری روی برخی تنظیمات داشته باشند؛ کاربران اینستاگرام می‌توانند به‌شکلی دقیق‌تر تعیین کنند که چه کسی می‌تواند آن‌ها را در یک پست تگ یا منشن کند. در بخش تنظیمات می‌توان امکان تگ یا منشن کردن حساب کاربری را روی گزینه‌های مختلف نظیر «تمامی افراد»، «تنها حساب‌های کاربری فالوشده» یا «هیچ‌کس» قرار داد. درصورت انتخاب گزینه‌ی آخر، هیچ‌فردی نخواهد توانست کاربر را در بخش توضیحات پست‌ها، بخش نظرات و حتی بخش استوری، منشن کند. امکان دسترسی به این تنظیمات در زیرشاخه‌ی Privacy فراهم شده است.

اینستاگرام همچنین می‌گوید امکان سنجاق‌کردن نظرات را به بخش بالای پست‌ها به‌صورت آزمایشی فراهم کرده است. کاربران می‌توانند چندین نظر را به‌دلخواه سنجاق کنند. چنین رویکردی را پیش‌تر در یوتیوب مشاهده کرده‌ایم؛ یوتیوب مدت‌ها است به کاربرانش امکان می‌دهد چندین نظر برتر را در بخش بالای نظرات سنجاق کنند. این قابلیت به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد نظرات مثبت را در معرض دید قرار دهند.

ظاهرا تمامی قابلیت‌هایی که درمورد آن‌ها بحث کردیم بیشتر به کار کسانی می‌آید که فالوور زیادی در اینستاگرام دارند. این افراد ممکن است از سوی کاربران زیادی مورداهانت قرار بگیرند؛ به‌لطف قابلیت‌های جدید، امکان پاک کردن دیدگاه‌های توهین‌آمیز و سنجاق‌کردن دیدگاه‌های مثبت، فراهم می‌شود. 

اینستاگرام می‌گوید ابزارهای جدیدش به‌گونه‌ای طراحی‌ شده‌اند تا با زورگویی در فضای مجازی مقابله کنند؛ موضوعی که ممکن است تمامی کاربران را صرف‌نظر از اینکه فالوور زیاد یا کم داشته‌ باشند، تحت‌تأثیر قرار دهد. فیسبوک به‌عنوان شرکت مادر اینستاگرام روز گذشته بیانیه‌ای جداگانه منتشر و ازطریق آن برخی اطلاعات درمورد تلاش برای حذف پست‌هایی که ناقض قوانین شبکه‌های اجتماعی فیسبوک و اینستاگرام هستند، اعلام کرد. 

طبق اعلام رسمی، فیسبوک در سه‌ماهه‌ی پایانی ۲۰۱۹ و سه‌ماهه‌ی آغازین ۲۰۲۰ حدودا ۱/۵ میلیون پست اینستاگرام را به‌دلیل نقض قوانین پاک کرده است؛ فیسبوک می‌گوید پست‌های پاک‌شده حاوی متن‌های زورگویی بوده و با هدف آزار و اذیت منتشر شده بودند. اکثر این پست‌ها توسط خود کاربران گزارش شده بودند و تنها شماری از آن‌ها را خود فیسبوک پیدا و پاک کرده است. اینستاگرام طی چند وقت اخیر تلاش کرده به‌شکلی جدی‌تر با مقابله‌با قلدری در فضای مجازی بپردازد. این شرکت چندین ابزار طراحی کرده است تا از قلدری در فضای مجازی جلوگیری کند.

اینستاگرام می‌گوید از این پس کاربران پیش از انتشار تصاویر یا ویدئوهایی که ممکن است در بخش توضیحات آن‌ها عباراتی توهین‌آمیز وجود داشته باشند اخطار دریافت می‌کنند تا از کار خود منصرف شوند. اینستاگرام همچنین با استفاده از هوش مصنوعی قصد دارد از انتشار دیدگاه‌های توهین‌آمیز جلوگیری کند و به‌شکلی فعالانه جلوی انتشار محتوایی را که حاوی زورگویی هستند، بگیرد. با همه‌ی این‌ها، پیدا کردن این پست‌ها تا حد زیادی به گزارش آن‌ها توسط خود کاربران وابسته است و اینستاگرام نمی‌تواند ازطریق ابزارهایش به‌صورت مستقل تمامی پست‌هایی را که ناقض قوانین هستند، پیدا کند. 

شما کاربران زومیت چه دیدگاهی درمورد قابلیت‌های جدید اینستاگرام دارید؟

صفحه‌ی اینستاگرام زومیت را برای دسترسی به جدیدترین و جذاب‌ترین محتواها به‌صورت روزانه، دنبال کنید

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات