اطلاعات بیش از ۵۰۰ هزار کاربر زوم به ارزش ناچیزی در دارک وب فروخته شد

سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۵
مطالعه 2 دقیقه
سایبل، شرکت فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری، اعلام کرد بیش از ۵۳۰ هزار حساب کاربری متعلق به اپلیکیشن زوم را در دارک وب خریده است.
تبلیغات

زوم یکی از اپلیکیشن‌های محبوب‌ برگزاری کنفرانس ویدئویی است و کارایی مشابه با اپلیکیشن‌هایی مانند مایکروسافت تیمز و اسکایپ دارد. پس از شیوع بیماری کرونا، شاهد افزایش مخاطبان اپلیکیشن زوم بودیم و دلیل آن را نیز می‌توان رشد آمار دورکاری از خانه، خودقرنطینگی دانش‌آموزان و دانشجویان، استفاده‌ی کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک از زوم و... دانست.

با‌این‌حال، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن زوم در ماه گذشته با مشکلات فراوانی نیز همراه بوده‌اند؛ ازجمله آشکارشدن باگ‌های امنیتی. بنابراین، برنامه‌نویسان اپلیکیشن زوم ماه گذشته تصمیم گرفتند اضافه‌کردن قابلیت‌های جدید به زوم را ۹۰ روز به‌تأخیر بیندازند و باگ‌های موجود را برطرف کنند.

درحالی‌که توسعه‌دهندگان اپلیکیشن زوم به‌سرعت در حال رفع باگ‌های امنیتی آن هستند، اخباری منتشرشده که نشان می‌دهد اطلاعات شخصی بسیاری از کاربران این اپلیکیشن در فضای مجازی منتشر شده و حتی شرکتی فعال درزمینه‌ی امنیت سایبری نیز بیش از ۵۰۰ هزار حساب کاربری زوم در دارک وب را خریده است.

شرکت امنیت سایبری سایبل اعلام کرده اطلاعات بیش از ۵۳۰ هزار حساب کاربری اپلیکیشن زوم را در دارک وب خریده است. مقام‌های سایبل مدعی شده‌اند اطلاعات کاربران اپلیکیشن زوم از اول آوریل در انجمن‌های مختص هکرها در دارک وب قرار گرفته است که اکثرشان شامل اطلاعات کاربران دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه ورمونت، کلرادو، دارتموث، لافایت و فلوریدا می‌شود. حتی اطلاعاتی از حساب‌های کاربری کارمندان بانک‌هایی مانند سیتی‌بانک نیز در میان اطلاعات به‌دست‌آمده‌ی هکرها وجود دارد.

اپلیکیشن زوم / Zoom

مقام‌های سایبل اعلام کردند با هکرها وارد گفت‌وگو شده‌اند و ۵۳۰ هزار حساب کاربری را درقبال پرداخت ۱،۰۶۰ دلار (۰/۰۰۲ دلار بابت هر حساب کاربری) خریده‌اند. اطلاعات موجود در هر حساب کاربری شامل آدرس ایمیل، رمزعبور، URL مخصوص برای هر کاربر و هاست‌کی آن‌ها می‌شود.

یکی از رسانه‌ها نیز با ارسال پیام به ایمیل‌های به‌دست‌آمده متوجه شده اطلاعات موجود متعلق به کاربران حقیقی است. سایبل نیز با ارسال پیام به مشتریان خود، آن‌ها را از احتمال به‌خطرافتادن اطلاعاتشان در اپلیکیشن زوم آگاه کرده است.

اگر از اپلیکشین زوم استفاده می‌کنید، توصیه می‌کنیم زوم را با اپلیکیشن‌هایی مانند مایکروسافت تیمز یا اسکایپ جایگزین کنید یا حداقل رمزعبورتان را تعویض کنید و از آن رمز در حساب‌های کاربری دیگر استفاده نکنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات