حالت تاریک به نسخه نهایی واتساپ اضافه شد

چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۲۱:۱۰
مطالعه 2 دقیقه
سرانجام واتساپ حالت تاریک را از وضعیت آزمایشی خارج کرد و به‌زودی، تمامی کاربران خواهند توانست از این ویژگی استفاده کنند.
تبلیغات

این روزها حالت تاریک (دارک مود) یکی از قابلیت‌های محبوب‌ در بین اپلیکیشن‌های مختلف محسوب می‌شود و روزبه‌روز شمار بیشتری از شرکت‌ها آن را در برنامه‌های خود تعبیه می‌کنند. آخرین شرکتی که در این مسیر گام برداشته است، شرکت زیرمجموعه‌ی فیسبوک، یعنی واتساپ است.

امروز واتساپ اعلام کرد حالت تاریک به‌زودی به هر دو نسخه‌ی اندروید و iOS پیام‌رسان این شرکت اضافه خواهد شد و همه‌ی کاربران می‌توانند این ویژگی را تجربه کنند. به‌روزرسانی محتوی این ویژگی پرطرفدار در چند روز آینده در گوگل‌پلی و اپ‌استور منتشر خواهد شد.

چند ماهی می‌شد که واتساپ حالت تیره را به‌صورت آزمایشی به نسخه‌ی بتای اپلیکیشن خود اضافه کرده بود و حالا طبق اعلام واتساپ، این ویژگی با پشت‌سر‌گذاشتن مرحله‌ی آزمایشی سرانجام آماده‌ی انتشار برای عموم کاربران است.

حالت تاریک واتساپ / WhatsApp Dark Mode

به‌جرئت می‌توان گفت حالت تاریک از ویژگی‌های موردانتظار واتساپ محسوب می‌شود و پیش‌تر، بسیاری از کاربران درخواست اضافه‌شدن آن را داده بودند. ناگفته نماند گوگل و اپل در به‌روزرسانی سیستم‌‌عامل‌‌های خود در سال گذشته، حالت تاریک را اضافه کرده بودند که با استقبال چشمگیر کاربران مواجه شده بود. با‌توجه‌به این مطالب، تأخیر واتساپ در گنجاندن این ویژگی در پیام‌رسان پرطرفدار خود کمی عجیب به‌نظر می‌رسد.

به‌گفته‌ی واتساپ، این ویژگی طوری طراحی شده است که از اذیت‌شدن چشم دراثر کارکردن با گوشی در محیط‌های کم‌نور و از موقعیت‌هایی جلوگیری شود که نور نمایشگر گوشی شما کل اتاق تاریک را روشن می‌کند.

تمرکز اصلی واتساپ در طراحی این ویژگی خوانابودن متون عنوان شده است. بدین‌ترتیب، رنگ‌بندی و سایر مؤلفه‌های رابط کاربری به‌گونه‌ای انتخاب شده‌اند که به رنگ‌های پیش‌فرض حالت تیره در سیستم‌‌عامل‌‌های اندروید و iOS نزدیک‌تر باشند تا از خستگی چشم جلوگیری شود.

در آیفون‌های اپل، کاربر فقط درصورت استفاده از iOS 13 می‌تواند این ویژگی جدید را فعال کند. در دستگاه‌های اندرویدی، اگر از اندروید ۱۰ استفاده کنید و حالت تاریک سیستم‌عامل فعال باشد، واتساپ نیز به‌طور خودکار وارد حالت تاریک می‌شود و در نسخه‌های قدیمی‌تر اندروید، ازطریق تنظیمات برنامه می‌توان این ویژگی را به‌طور‌دستی فعال کرد. 

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات