توضیح مدیرعامل اینستاگرام درباره طراحی‌نشدن اپلیکیشن اختصاصی برای آیپد

دوشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۰
مطالعه 2 دقیقه
مدیرعامل اینستاگرام در پاسخ به پرسش کاربران دلایل طراحی‌نشدن اپلیکیشن اختصاصی برای آیپد را توضیح داد.
تبلیغات

اینستاگرام در چند سال گذشته همواره یکی از شبکه‌های اجتماعی محبوب از نگاه کاربران بوده است. باوجوداین و درحالی‌که وارد سال ۲۰۲۰ شده‌ایم، این شبکه‌ی اجتماعی محبوب هنوز اپلیکیشن اختصاصی خود برای آیپد را طراحی نکرده است. آدام موسری، مدیرعامل اینستاگرام، درباره‌ی دلیل این موضوع به کاربران توضیحاتی ارائه کرده است. براساس گفته‌های موسری، دلیل اینکه تنها اپلیکیشن موجود اینستاگرام برای گوشی آیفون وجود دارد، این است که این شرکت منابع لازم برای توسعه‌ی اپلیکیشن در هر دو پلتفرم را دراختیار ندارد. او درادامه می‌گوید:

واقعا علاقه‌مند‌یم برای آیپد اپلیکیشن جداگانه‌ای طراحی کنیم؛ اما کاربران بسیار زیاد و کارهای زیادی برای انجام داریم؛ به‌همین‌دلیل، این امر جزو فهرست بهترین کاری نیست که باید انجام دهیم.

اینستاگرام مانند گذشته، با سرسختی از بیان دلیل اصلی طراحی‌نکردن اپلیکیشنی اختصاصی برای آیپد چیزی نمی‌گوید. موسری در پاسخ به این پرسش که «چرا ماه گذشته دایرکت در نسخه‌ی وب برای آیپد در اولویت قرار داشته است؟» می‌گوید:

دایرکت به‌ این دلیل مهم است که به کاربران اجازه می‌دهد با افرادی در تماس باشند که برایشان اهمیت دارند.

تا چند سال گذشته، چندین برنامه‌ی جانبی اینستاگرام طراحی‌شده مخصوص آیپد دردسترس کاربران بود؛ اما اینستاگرام بدون آنکه اپلیکیشن اختصاصی خود برای آیپد اپل را ارائه دهد، با API جدید باعث از‌کار‌افتادن همه‌ی آن‌ها شد. این شبکه‌ی اجتماعی همچنین عقیده دارد نسخه‌ی وب اپلیکیشن اینستاگرام که قابلیت اضافه‌شدن به صفحه‌ی اصلی را نیز دارد، به حد کافی برای تبلت آیپد مناسب است؛ اما درنهایت واقعیت این است که نسخه‌ی وب کارایی اپلیکیشن اختصاصی را ندارد.

درپایان، باید اشاره کنیم که هنوز اثری از طراحی اپلیکیشنی اختصاصی برای آیپد در نقشه‌ی راه اینستاگرام دیده نمی‌شود؛ اما پذیرفتن صحبت‌های موسری باتوجه‌به منابع عظیم دراختیار فیسبوک کمی سخت است. شما درباره‌ی این موضوع چه فکر می‌کنید؟ دیدگاه‌های خود را با ما و دیگر کاربران زومیت درمیان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات