نسخه بعدی اپلیکیشن گوگل، احتمالا تلفظ نام‌ها را می‌آموزد

سه‌شنبه ۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
بررسی نسخه‌های اولیه از به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن گوگل، قابلیت‌های جدید همچون یادگیری نام‌ها و مرورگر مخفی در داخل اپلیکیشن را نوید می‌دهد.
تبلیغات

گوگل اپلیکیشن‌های متنوعی را در سیستم‌عامل موبایلی اختصاصی خود، اندروید، منتشر می‌کند. هیچ‌یک از اپلیکیشن‌های شرکت، به‌اندازه‌ی Google App کامل و جامع نیستند. این اپلیکیشن شامل سرویس‌های متنوعی همچون Google Search, Google Discover, Google Podcasts, Google Assistant و Google Lens است و با هربار به‌روزرسانی، سرویس‌های و قابلیت‌های بیشتری را به مجموعه‌ی خود اضافه می‌کند. کاربران و کارشناسان XDA-Developers عموما با تجزیه و تحلیل پکیج‌های APK، قابلیت‌های آتی گوگل را در اپلیکیشن جامع پیش‌بینی کرده و حتی پیش از رونمایی رسمی، آن‌ها را فعال می‌کنند.

تجزیه‌ی پکیج APK آخرین نسخه از اپلیکیشن گوگل (v10.93.8.29) نشان از قابلیت جذاب جدیدی دارد که امکان آموزش تلفظ نام مخاطبان را به گوگل اسیستنت فراهم می‌کند. بررسی‌های بیشتر، قابلیت‌های جذاب‌تری از اپلیکیشن جدید گوگل افشا می‌کنند. البته کارشناسان انجمن XDA می‌گویند که قابلیت‌های کشف‌شده در بررسی پکیج‌ها، به‌هیچ‌وجه نهایی نیستند و شاید توسعه‌دهنده‌ها در هر مرحله، برخی آن‌ها را از پکیج نهایی حذف کنند.

گوگل از چند نسخه پیش تلاش می‌کند تا قابلیت مرورگر داخل اپلیکیشن را به اپلیکیشن جامع خود اضافه کند. مرورگر مذکور تاکنون عملکرد خوبی را از خود نشان داده است. در بررسی پکیج جدیدترین نسخه، دکمه‌ای در بخش تنظیمات به‌نام Hide Explicit Results (مخفی کردن محتوای غیر اخلاقی) دیده می‌شود که یک مرورگر داخلی را در اپلیکیشن جامع اجرا می‌کند. این مرورگر داخلی جدید ادعا می‌کند که هیچ داده‌ای را ذخیره نخواهد کرد. اگرچه گوگل می‌توانست برای چنین کاربردی، مرورگر محرمانه (Incognito) کروم را در گوشی باز کند، قابلیت مرور محرمانه در مرورگر داخلی اپلیکیشن جامع، برای کاربران ‌عادی‌تر، آسان‌تر خواهد بود؛ کاربرانی که جست‌وجو و بسیاری از کارهای خود در اینترنت را Google App انجام می‌دهند.

طراحی کنونی مرورگر محرمانه‌ی داخلی گوگل، خام و ساده به‌نظر می‌رسد. در رابط کاربری تنها شاهد دکمه‌های Favorite و Share هستیم و منوی تنظیمات سه‌نقطه نیز تنها دو تنظیمات دارد. در این منو، تنها گزینه‌های بازگشت به مرورگر داخلی عادی و پاک کردن تاریخچه‌ی مرورگر دیده می‌شود.

google assistant

مخاطبان خانگی

به‌روزرسانی جدید اپلیکیشن گوگل، مجهز به قابلیت جدیدی به‌نام Household contacts خواهد بود که ابتدا در CES 2020 به‌همراه Household notes معرفی شد. همان‌طور که از نام این قابلیت بر می‌آید، کاربر با استفاده از آن می‌تواند مهم‌ترین مخاطبان خود را به بخش «تماس سریع» اسپیکرها یا نمایشگرهای مجهز به گوگل اسیستنت اضافه کند.

اپلیکیشن گوگل در ترکیب با اسیستنت، احتمالا تلفظ نام مخاطبان را می‌آموزد

پس از تنظیم مخاطبات محبوب در داخل اپلیکیشن گوگل، هر فرد می‌تواند با دستور ثابت «Hey Google, Call» و گفتن نام مخاطب، با او تماس بگیرد. در نمایشگرهای هوشمند نیز تنها با لمس نام مخاطب از فهرست تماس سریع، تماس برقرار می‌شود. قابلیت مهم این بخش، ضبط تلفظ نام است که قبلا هم در تجزیه‌ی یکی از پکیج‌های APK دیده شد. کاربر با استفاده از قابلیت مذکور می‌تواند تلفظ صحیح نام مخاطبان محبوب خود را به گوگل اسیستنت آموزش دهد.

اقدام‌های سریع در تب Updates

علاوه بر قابلیت‌هایی که در بخش‌های قبلی اشاره شد، در تب Updates هم شاهد فهرستی از اقدام‌های سریع خواهیم بود. با ورود کاربر به تب مذکور، مجموعه‌ای از اطلاعات از بخش‌های متعدد تقویم و یادآور و سرویس‌های دیگر، به کاربر نمایش داده می‌شود.

در ادامه‌ی تجزیه‌ی پکیج اپلیکیشن گوگل، یک کلید شناور هم کشف شد که به‌محض از لمس توسط کاربر، میان‌بری به تعدادی از قابلیت‌های کاربردی گوگل اسیستنت به نمایش می‌گذارد. به‌عنوان مثال اضافه کردن یادآور، رویداد، یادداشت یا آیتمی در فهرست خرید، با سرعت بیشتر و با استفاده از دکمه‌ی شناور ممکن می‌شود.

تاکنون هیچ‌یک از قابلیت‌هایی که در بالا ذکر شد، در اپلیکیشن نهایی گوگل دیده نشده‌اند و هیچ اطلاعی هم از زمان نهایی عرضه‌ی آن‌ها در دست نیست. شایان ذکر است باتوجه به قرار داشتن قابلیت‌ها در وضعیت توسعه، احتمالا تا عرضه‌ی نسخه‌ی نهایی آن‌ها، شاهد تغییراتی در ساختار هم خواهیم بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات