پایان کار اسکایپ کلاسیک

یک‌شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۵
مطالعه 2 دقیقه
پس از گمانه‌زنی‌های مختلف درباره‌ی سرنوشت اسکایپ کلاسیک، مایکروسافت سرانجام فعالیت این نسخه از اسکایپ را متوقف کرد.
تبلیغات

از نوامبر سال گذشته‌ی میلادی (برابر با آبان۱۳۹۷)، زمزمه‌هایی درباره‌ی توقف فعالیت اسکایپ کلاسیک (Classic Skype) شنیده می‌شد , سرانجام، مایکروسافت به حیات این نسخه از اسکایپ پایان داد.

امروز، کاربران نسخه‌ی کلاسیک اسکایپ (نسخه ۷.۴) با پیام زیر مواجه شدند. این پیام از کاربران می‌خواهد از برنامه خارج شوند یا اسکایپ را به نسخه‌ی ۸ به‌روزرسانی کنند و هیچ گزینه‌ی دیگری نیز موجود نیست.

classic skype

از دیدگاه بسیاری از کاربران ویندوز ۷، نسخه‌ی هشتم اسکایپ درمقایسه‌با نسخه‌ی قبلی ضعیف‌تر است؛ زیرا برخی امکانات مانند Split View را ندارد. این ویژگی برای اسکایپ ۸ فقط در ویندوز ۱۰ فعال است.

کاربرانی که تمایل دارند همچنان از نسخه‌های قدیمی‌تر اسکایپ استفاده کنند، می‌توانند نسخه‌ی 7.36.0.101 را دانلود کنند. البته، این نسخه در وب‌سایت رسمی Microsoft موجود نیست و باید به سایر وب‌سایت‌های آرشیوی مراجعه کرد.

این اقدام مایکروسافت شاید نشانه‌ی آن باشد که کاربران ویندوز ۷ باید هرچه‌سریع‌تر به ویندوز ۱۰ کوچ کنند؛ چراکه طبق اعلام مایکروسافت، در ژانویه‌ی۲۰۲۰ این شرکت پشتیبانی از ویندوز ۷ را قطع می‌کند و احتمالا این نسخه‌ی ویندوز به سرنوشتی مشابه اسکایپ کلاسیک دچار خواهد شد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات