مایکروسافت نسخه کلاسیک اسکایپ را فعلا برای مدتی حفظ خواهد کرد

چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به‌دلیل استقبال ضعیف کاربران از نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی اسکایپ، مایکروسافت اعلام کرده است که به پشتیبانی از نسخه‌ی کلاسیک این سرویس تماس ویدئویی ادامه خواهد داد.
تبلیغات

مایکروسافت ماه گذشته اعلام کرد که نسخه‌ی ۷.۰ دسکتاپ اسکایپ (Skype) یا همان اسکایپ کلاسیک را در ماه سپتامبر از کارخواهد انداخت و در نتیجه کاربران و کسب‌وکارها ناگزیر به ارتقا به نسخه‌ی بازطراحی‌شده‌ی ۸.۰ اسکایپ خواهند بود. اما به‌دنبال آنچه ردموندی‌ها از آن با عنوان «بازخورد مشتری» یاد می‌کنند، اسکایپ کلاسیک فعلا «برای مدتی» به فعالیت ادامه خواهد داد تا تمام ویژگی‌هایی را که کاربران خواستار آن‌ها بوده‌اند به اسکایپ ۸ منتقل شود. اسکایپ بازطراحی‌شده‌ی نسخه‌ی ۸ که نخستین بار برای پلتفرم موبایل رونمایی شد، از عناصر به‌کاررفته در طراحی فیسبوک و اسنپ‌چت الهام گرفته و تاکنون بازخوردهایی منفی را از سوی کاربران دریافت کرده است.

نخستین بار یکی از نمایندگان مایکروسافت در یک فروم اینترنتی، پایان کار اسکایپ کلاسیک را اعلام کرد و بلافاصله پس از آن کاربران نسبت به این تصمیم ردموندی‌ها واکنش‌های منفی نشان دادند. برخی کاربران نسبت به تغییرات محصولات مایکروسافت همچون رویکرد تازه‌ی اسکایپ ۸ در عدم پشتیبانی از پنجره‌های همزمان چت ابراز نگرانی کردند. همچنین به‌نظر می‌رسید که اصلاحات رابط کاربری و سایر تغییرات بصری جدیدی که مایکروسافت در راستای تمرکز بر قابلیت چت اسکایپ در نسخه‌ی موبایل این سرویس اعمال کرده بود، مورد پسند بسیاری از کاربران قرار نگرفته است.

هرچند اسکایپ ۸ برخی ویژگی‌های تازه از جمله تماس ویدئویی HD، اشتراک‌گذاری تصویر تماس، اشتراک‌گذاری دراگ و دراپ و برخی تغییرات در پیام‌رسانی را با خود به همراه دارد؛ اما همان‌طور که اشاره شد همه‌ی کاربران از این نسخه‌ی جدید استقبال نکرده‌اند. مایکروسافت درباره‌ی مدت زمان پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک تاکنون اظهار نظری نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات