تغییر حالت ناگهانی صفحه اصلی اینستاگرام و واکنش شدید کاربران

جمعه ۷ دی ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۵
مطالعه 4 دقیقه
شب گذشته به‌شکلی کاملا ناگهانی، فید اینستاگرام حالتی افقی به‌خود گرفت و بسیاری از کاربران را متعجب کرد؛ با این‌حال اکنون این مشکل مرتفع شده است.
تبلیغات

شب گذشته گزارش‌های زیادی از سوی کاربران در شبکه‌های اجتماعی مبنی بر تغییر حالت فید اینستاگرام منتشر شد؛ آن‌طور که به‌نظر می‌رسد، توسعه‌دهندگان اینستاگرام در سکوت رسانه‌ای، به‌صورت آزمایشی به راه‌اندازی فید افقی اقدام کرده‌اند. اتفاقی که طی چند سال اخیر بی‌سابقه بوده و بی‌شک یکی از مهم‌ترین تغییرات چند وقت اخیر رابط کاربری اپلیکیشن اینستاگرام به‌شمار می‌آید.

Instagram البته پیشتر در ماه اکتبر، حالت مشابهی را در بخش Explore آزمایش کرده بود، اما تغییر ظاهر ناگهانی صفحه‌ی اصلی، عده‌ی کثیری از کاربران را متعجب کرد. در ابتدا به‌نظر می‌رسید که انتشار گسترده‌ی فید افقی آغاز شده است،‌ اما پس از واکنش رسمی مقامات اینستاگرام، متوجه شدیم که موضوع از جای دیگری آب می‌خورد.

فید جدید اینستاگرام در واقع تمامی پست‌های افراد فالو‌شده را به‌شکل یک استوری بزرگ در می‌آورد و کاربر می‌تواند با سوایپ به‌سمت راست یا چپ، به پست‌های مختلف دسترسی داشته باشد. در قسمت بالایی یک نوار ویژه‌ی سیاه‌رنگ دیده می‌شود که عملکردی مانند نوار بالایی استوری‌ها دارد.

فید افقی اینستاگرام / Instagram Horizontal Feed

تغییر ظاهر ناگهانی فید، واکنش شدید کاربران اینستاگرام را در پی داشت

کاربران فعلی اینستاگرام، سال‌های سال است که به فید عمودی قدیمی عادت کرده‌اند و قطعا به‌مدت زمان درخورتوجهی برای عادت به فید جدید نیاز خواهند داشت. همانطور که گفتیم، ظاهر فید اینستاگرام هم‌اکنون به‌حالت عادی برگشته است، اما تغییر حالت ناگهانی آن، تعجب عده‌ی زیادی از کاربران این شبکه‌ی اجتماعی را به‌دنبال داشت. در واقع، بسیاری از کاربران اینستاگرام واکنش شدیدی نسبت به این موضوع داشتند و با به کار بردن عبارات نه‌چندان مناسب، به انتقاد از مدیران این شبکه‌ی اجتماعی پرداختند. 

در فید افقی جدید، در هر زمان تنها امکان مشاهده‌ی یک پست را خواهید داشت و دیگر مثل قبل نخواهید توانست با سرعت بالا و با کشیدن سریع انگشت روی صفحه، از پست‌های مختلف رد شوید و به‌سمت بالا یا پایین اسکرول کنید. در ضمن بخش کامنت‌ها نیز تنها در صورتی ظاهر می‌شود که کاربر صفحه را به‌سمت پایین بکشد.

مورد مهم دیگر این‌که در فید افقی اینستاگرام، دسترسی به استوری‌ها ساده‌تر از قبل شده است. دیگر لازم نیست برای مشاهده‌ی نوار مربوط به استوری‌ها، حتما به بالای صفحه بازگردید؛ در فید افقی، تنها کافی است یک بار با انگشت خود روی صفحه به‌سمت پایین سوایپ کنید.

این تغییر، ظاهر تنها در فید اصلی دیده شده و دیگر بخش‌ها را تحت تاثیر قرار نداده است. در زمان در دسترس قرار گرفتن فید افقی، کاربران همچنان با مراجعه به پروفایل خود، با طراحی قدیمی مواجه می‌شدند و هیچ‌گونه حالت افقی نمی‌دیدند.

اینستاگرلم(instagram)

فید افقی اینستاگرام فعلاً مراحل آزمایشی را سپری می‌کند

با همه‌ی این‌ها، ظاهرا قرار نبوده این ویژگی به‌شکلی گسترده در دسترس کاربران قرار گیرد. آدام موسری، مدیرعامل فعلی اینستاگرام، شب گذشته در واکنش به این اتفاق در صفحه‌ی توییتر خود نوشت که فید افقی در واقع قرار بوده به‌شکلی محدود تست شود و برای گروه کوچکی از کاربران در دسترس قرار گیرد؛ اما بنابه‌دلایلی نامشخص، این فید به‌شکلی گسترده‌تر از آنچه انتظار می‌رفته، برای کاربران منتشر شده است.

با این‌حال، یکی از سخنگویان فیسبوک طی اطلاعیه‌ای که به‌صورت اختصاصی برای وب‌سایت ورج ارسال کرد،‌ ضمن رد کردن ادعای مطرح‌شده توسط آدام موسری، گفت: «ساعاتی پیش به‌دلیل بروز یک باگ، برخی از کاربران شاهد تغییر ظاهر فید اینستاگرام خود بودند. ما سریعا این مشکل را برطرف کردیم و اکنون، فید به‌حالت معمولی بازگشته است. به‌خاطر بروز این اتفاق، عذرخواهی می‌کنیم.»

ظاهرا تنها چند دقیقه پس از در دسترس قرار گرفتن فید افقی، عده‌ی زیادی از کاربران مجددا تغییر ظاهرا فید را مشاهده کرده‌‌اند؛ در واقع، برای عده‌ی کثیری از کاربران، فید افقی تنها چند دقیقه در دسترس قرار گرفته و پس از گذر این مدت، فید به‌حالت عمودی خود بازگشته است. 

حتی اگر انتشار فید افقی به‌دلیل یک اشتباه رخ داده باشد، نباید فراموش کرد که اتفاق شب گذشته نشان می‌دهد اینستاگرام به‌طور جدی به این ویژگی فکر می‌کند. این یعنی احتمال انتشار رسمی و گسترده‌ی فید افقی، قریب‌الوقوع است.

شما کاربران محترم می‌توانید با فالو کردن صفحه‌ی اینستاگرام زومیت، ضمن اطلاع از اخبار مهم سایت، به‌تماشای ویدیوهای جالب بنشینید و با دیگر کاربران به تبادل‌نظر بپردازید. 

نظر شما در این مورد چیست؟ آیا شما نیز با مشاهده‌ی فید افقی، متعجب شدید؟ تجربیات خود را با زومیت و کاربران دیگر در میان بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات