قابلیت نوشتن زیرنویس و کپشن‌‌گذاری در مکالمات ویدئویی به اسکایپ اضافه می‌شود

سه‌شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۰
مطالعه 3 دقیقه
کاربران اسکایپ به‌زودی می‌توانند در زمان واقعی و در حین مکالمه‌ی ویدئویی، از قابلیت کپشن‌گذاری و نوشتن زیرنویس به‌صورت بلادرنگ استفاده کنند.
تبلیغات

براساس آخرین خبرها، کاربران برنامه‌ی محبوب پاورپوینتدر سال ۲۰۱۹ میلادی می‌توانند از قابلیت گذاشتن زیرنویس و کپشن در این برنامه استفاده کنند. مایکروسافت نیز فناوری مشابهی را در اختیار کاربران اسکایپ قرار می‌دهد.

همزمان با روز جهانی معلولین در سازمان ملل متحد، ویژگی‌ جدیدی به برنامه‌ی محبوب اسکایپ اضافه شده است که به افراد ناشنوا کمک می‌کند بتوانند با استفاده از قابلیت نوشتن زیرنویس و کپشن‌گذاری در زمان واقعی در مکالمات ویدئویی، از تماس تصویری به‌همراه زیرنویس بهره‌مند شوند.

 کپشن‌گذاری اسکایپ

کاربران با انتخاب دکمه‌ی (+) در حین تماس تصویری، می‌توانند نوشتن زیرنویس را فعال کنند. همچنین می‌توانند در صورت تمایل، این قابلیت را به‌صورت پیش‌فرض در تنظیمات اپلیکیشن اسکایپ فعال کنند. برای انجام این کار، کافی است روی تصویر نمایه‌ی خود کلیک کنید، سپس به قسمت تنظیمات بروید. درنهایت روی Calling ضربه بزنید و سپس Call Subtitles را فعال کنید. می‌توانید با استفاده از این گزینه، تمامی تماس‌های صوتی و تصویری را فعال کنید.

زمانی که این قابلیت فعال شد، کپشن‌ها و زیرنویس‌ها در حین مکالمه‌ و در زمان واقعی، به‌صورت نوار اسکرول در قسمت پایین نمایشگر و خودکار به کاربر نشان داده می‌شود. البته مایکروسافت اعلام کرده که در حال توسعه‌ی گزینه‌های بصری بیشتری است تا در آینده در اختیار کاربران قرار دهد. درحال حاضر، انتظار می‌رود که کاربران اسکایپ به‌زودی بتوانند از طریق پنجره‌ای جانبی و با اسکرول کردن، کپشن‌ها را به‌صورت زنده مشاهده کنند.

مایکروسافت ادعا می‌کند که قابلیت کپشن‌گذاری و نوشتن زیرنویس در زمان واقعی و مبتنی بر هوش مصنوعی، با سرعت انجام می‌شود، پیوستگی دارد و به‌محض آنکه مخاطب صحبت می‌کند، متن‌ها نوشته می‌شود. بی‌شک، قابلیت کپشن‌گذاری و نوشتن زیرنویس در زمان واقعی، می‌تواند برقراری ارتباط بین کاربران را ساده‌تر کند. چند سال قبل، مایکروسافت قابلیت‌ ترجمه‌ در زمان واقعی را توسعه داد و در حال حاضر نیز در حال توسعه‌ی تعداد زبان‌های بیشتر است تا بتواند ظرف هفته‌های آینده بیش از ۲۰ زبان و گویش مختلف را پشتیبانی کند.

 کپشن‌گذاری اسکایپ

انتظار می‌رود کاربران اسکایپ بتوانند در آینده‌ی نزدیک، متن کپشن و زیرنویس را با توجه به زبان مورد نظر خود انتخاب کنند و هم از قابلیت کپشن‌گذاری و نوشتن زیرنویس در زمان واقعی بهره ببرند و هم قابلیت ترجمه‌ی کپشن‌ها را به زبان مورد نظرشان در اختیار داشته باشند.

قابلیت کپشن‌گذاری و نوشتن زیرنویس در زمان واقعی، در نسخه‌ی ۸ اسکایپ و برای سیستم‌عامل اندروید، بالاتر از نسخه‌ی ۶، در اختیار کاربران تبلت اندرویدی، آیفون، آیپد، لینوکس، مک، ویندوز و اسکایپ برای ویندوز ۱۰ (نسخه ۱۴) قرار خواهد گرفت. با این وجود، ممکن است شما فورا آن را دریافت نکنید یا نسخه‌ی کامل را در اختیار نداشته باشید و طی هفته‌های آتی به‌تدریج بتوانید از این قابلیت استفاده کنید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات