امکان ارسال و دریافت پیامک به نسخه پیش‌نمایش اسکایپ اضافه شد

سه‌شنبه ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۷
مطالعه 2 دقیقه
نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ به ویژگی جدیدی مجهز شده است که به کاربران اجازه می‌دهد از طریق این اپلیکیشن به ارسال و دریافت پیامک بپردازند.
تبلیغات

مایکروسافت به‌روزرسانی جدیدی را در اختیار کاربران نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ قرار داده است که به آن‌ها اجازه می‌دهد از طریق اسکایپ به ارسال و دریافت پیامک (SMS) بپردازند، این ویژگی برای اندروید، ویندوز ۱۰ و macOS ارائه می‌شود و به‌لطف آن کاربران اسکایپ خواهند توانست پیام‌های موجود در تلفن‌‌همراه خود را با اسکایپ همگام‌سازی (Sync) کنند. علاوه‌بر این، امکان خواندن پیام‌ها و پاسخ دادن به آن‌ها نیز وجود خواهد داشت.

در پیام منتشر شده توسط تیم توسعه‌دهنده‌ی اسکایپ چنین گفته شده است:

با ارائه‌ی نسخه‌ی پیش‌نمایش جدید برای اندروید، شما خواهید توانست رایانه‌ی مجهز به ویندوز یا macOS را به گوشیتان متصل کنید تا ارسال پیامک‌ها به رایانه‌ی رومیزی شما شروع شود. (هم گوشی و هم رایانه باید از نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ استفاده کنند). دیگر نیازی نیست با شنیدن صدای زنگ پیامک به‌سراغ گوشیتان بروید؛ بلکه می‌توانید به‌طور مستقیم و به‌وسیله‌ی رایانه به پیام‌ها پاسخ دهید.
Skype

با اضافه شدن این ویژگی که SMS Connect نام دارد، می‌توانید:

  • پیامک‌های شخصی و گروهی را بخوانید و به آن‌ها پاسخ دهید.
  • پیام چند‌رسانه‌ای (MMS) که شامل فیلم و عکس می‌شود، دریافت کنید.
  • گفتگوی جدیدی را شروع کنید.

برای استفاده از ویژگی SMS Connect باید آخرین نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ را روی گوشی و رایانه‌ی شخصیتان نصب کنید. پس از آن، در نرم‌افزار اسکایپ در گوشی اندرویدی‌تان روی عکس پروفایلتان تپ کرده و سپس گزینه‌ی Settings (تنظیمات) را لمس کنید. بعد از آن وارد قسمت Messaging شوید و گزینه‌ی SMS را انتخاب کنید. سپس باید گزینه‌ی Enable SMS Connect را لمس کنید. در نهایت اسکایپ مراحلی را به شما نشان می‌دهد که با طی کردن آن‌ها می‌توانید گوشی را به رایانه‌ی خود متصل کنید.

تجربه‌ی استفاده از این ویژگی شبیه به ویژگی ارسال و دریافت پیام است که توسط مایکروسافت به اپلیکیشن Your Phone اضافه شده بود. در حال حاضر نمی‌دانیم که چرا مایکروسافت یک ویژگی را در قالب دو اپلیکیشن متفاوت ارائه می‌دهد؛ اما شاید با گذر زمان از هدف ردموندی‌ها آگاه شویم. فعلا تنها کاربران نسخه‌ی پیش‌نمایش اسکایپ شانس امتحان کردن این ویژگی را دارند و ساکنان ردموند قصد ندارند تا زمان رفع نواقص مربوط به ویژگی یادشده، آن را در اختیار عموم کاربران قرار دهند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات