مایکروسافت ویژگی Highlights را از اسکایپ حذف کرد

دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰
مطالعه 3 دقیقه
ویژگی Highlights که در طراحی جدید اپلیکیشن اسکایپ اضافه شده بود، به‌دلیل عدم استقبال کاربران، توسط مایکروسافت حذف شد.
تبلیغات

مایکروسافت در روزهای اخیر چند تغییر اساسی را در اسکایپ به‌وجود آورده است که در نتیجه‌ی آن، ظاهر و سبک ساده و آشنای اسکایپ قدیمی تا حدودی بازیابی شده است. وقتی ردموندی‌ها از اسکایپ مدرن رونمایی کردند، تغییرات بنیادی آن باعث شد پیام‌رسان یادشده، ظاهری کاملا مدرن و امروزی پیدا کند.؛ البته این تحولات چندان به مذاق برخی کاربران اسکایپ قدیمی خوش نیامد.

با وجود تغییرات فراوانی که مایکروسافت جهت بهبود عملکرد اسکایپ برای تمامی کاربران اعمال کرد، مواردی در اپلیکیشن دیده می‌شد که هیچ کارایی خاصی نداشته و مورد نیاز کسی نبودند. یکی از این موارد Highlights بود. هایلایت اسکایپ با الگوبرداری کامل از اسنپ‌چت ساخته شده است و به‌کمک آن می‌توانید تصاویر و ویدیوهایی را برای مدت محدودی به اشتراک بگذارید. برخلاف اینستاگرام که با الگوبرداری از اسنپ‌چت، ویژگی موفق استوری را اضافه کرد؛ مایکروسافت با اضافه کردن هایلایتس موفقیت چندانی کسب نکرد و به‌گفته‌ی یکی از اعضای تیم اسکایپ، کاربران از این ویژگی استقبال نکردند.

اسکایپ

چنانچه شما یکی از کاربران Skype هستید و از این ویژگی استفاده می‌کنید، کمتر از یک‌ماه وقت دارید که هایلایت‌های خود را دانلود کرده و از آ‌نها پشتیبان بگیرید. به‌گفته‌ی تیم پشتیبانی اسکایپ، برای انجام این‌ کار کافی است روی تصویر پروفایل خود بزنید، سپس Settings را لمس کرده و Highlights را انتخاب کنید. در آنجا با لمس Download می‌توانید هایلایت‌های خود را دانلود و ذخیره کنید؛ امکانی که تنها تا هشتم مهر از آن برخوردار خواهید بود و پس از آن ویژگی هایلایتس و محتویات آن به‌کلی حذف خواهند شد.

حذف هایلایتس از سوی Microsoft اقدامی بزرگ اما قابل‌ پیش‌بینی بود؛ چرا که حذف این ویژگی کم‌کاربرد، ظاهر و عملکرد اسکایپ در موبایل را ساده‌تر کرده و بهبود می‌بخشد. در جدیدترین نسخه‌ی پیام‌رسان موردبحث، ناوبری نیز بهبود فراوانی داشته است و حالا فقط چت‌ها، تماس‌ها و مخاطبین را شامل می‌شود. مایکروسافت علاوه‌بر هایلایتس، دکمه‌ی Capture را که دوربین را باز می‌کرد، حذف کرده است؛ چرا که وجود این دکمه نیز با توجه به در دسترس بودن دوربین از داخل صفحات چت، کاملا غیرضروری بود.

در نسخه‌ی دسکتاپ نیز مایکروسافت تغییراتی را در راستای هرچه بیشتر نمایان شدن دکمه‌های چت‌ها، تماس‌ها و مخاطبین انجام داده و تمام این تغییرات در حالی است که این شرکت اعلام کرده بود قصد دارد پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک را متوقف کند. حال تغییرات جدید نشان از پا پس کشیدن و بازگشت نسبی به سبک و طراحی قدیمی به تبعیت از خواست کاربران دارند. همچنین مایکروسافت اعلام کرده است که قصد دارد تغییراتی در رابط کاربری و رنگ‌های اسکایپ مدرن ایجاد کند تا خوانایی آن را بهبود ببخشد. تمامی این تغییرات جدید از نسخه‌ی ۸.۲۹ اسکایپ در تمام پلتفرم‌ها در دسترس هستند.

هرچند هنوز مایکروسافت به‌صورت رسمی اعلام نکرده که چه‌زمان پشتیبانی از اسکایپ کلاسیک را متوقف می‌کند؛ تغییرات جدید نشان می‌دهند که با این اتفاق فاصله‌ی زیادی نداریم. در هر صورت، اگر طرفدار اسکایپ کلاسیک هستید، باید بدانید اسکایپ مدرن در آخرین نسخه بسیار قابل‌تحمل‌تر شده و احتمالا مشکلات شما با آن به حداقل رسیده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات