2.5 میلیارد نفر حداقل از یکی از سرویس‌های فیسبوک استفاده می‌کنند

پنج‌شنبه ۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰
مطالعه 3 دقیقه
اپلیکیشن فیسبوک در مسیر فراموشی قرار گرفته است. گزارش مالی جدید این شرکت سعی دارد حقیقت را توسط محبوبیت برنامه‌های دیگر فیسبوک مخفی کند.
تبلیغات

فیسبوک این واقعیت را بیان نمی‌کند که کاربران برنامه‌ی اصلی این شرکت، ‌در حال ترک اپلیکیشن هستند؛ با این وجود، بر محبوبیت بالای برنامه‌ و سرویس‌های دیگر خود مانند واتساپ و اینستاگرام پافشاری می‌کند.

به گفته‌ی مدیران فیسبوک در ماه جاری برای اولین بار اعلام کرد که ۲.۵ میلیارد نفر در دنیا حداقل از یکی از اپلیکیشن یا سرویس‌های این شرکت، از جمله فیسبوک، اینستاگرام، ‌واتساپ یا مسنجر استفاده می‌کنند. این آمار بسیار ارزشمند است؛ به این دلیل شمار اشخاص حقیقی به‌جای تعداد اکانت‌ها در آن لحاظ شده است.

طبق آمار منتشر شده ۲.۲۳ میلیارد نفر در فیسبوک، بیش از یک میلیارد نفر در اینستاگرام، ۱.۵ میلیارد نفر در واتس‌اپ و ۱.۳ میلیارد کاربر در پیام‌رسان مسنجر فعال هستند.

آمار جدید متعلق به درآمد سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸ است. مارک زاکربرگ این آمار را در پی یک گزارش دقیق اعلام کرد که موید پایین‌ترین نرخ رشد کاربران فیسبوک تا به‌اکنون بوده است. زاکربرگ می‌گوید که تعداد ۲.۵ میلیارد شخص حقیقی در عوض اکانت‌های فعال شمارش شده است، چرا که امکان داشتن اکانت‌های متعدد در اپلیکیشن برای یک فرد واحد وجود دارد. این امر نشان می‌دهد که مردم از بیش از یکی از سرویس‌های این شرکت استفاده می‌کنند.

Q2 fb

به‌نظر می‌رسد اعلام این آمار به‌منظور سرپوش گذاشتن بر کاهش تعداد کاربران این شبکه‌ی اجتماعی در اروپا، ایالات متحده و کانادا صورت گرفته باشد، ‌که منجر به رشد بسیار کم ماهانه و روزانه‌ی کاربران شده است. این مشکل در رشد کاربران باعث کاهش ۲۰ درصدی سهام فیسبوک در ساعات معاملاتی پس از بازار شده است.

دیوید ورنر، مدیر مالی فیسبوک در مورد آمار گفته‌شده توضیح داد:

ما باور داریم که این آمار، نشان‌دهنده‌ی بهتری برای شمار کاربران جامعه‌ی ما است. شمار ۲.۲۳ میلیاردی کاربران فعال ماهانه‌ی فیسبوک، کاربرانی با اکانت‌های متعدد را به‌عنوان یک کاربر محسوب می‌کند و این اشخاص حدود ۱۰ درصد از کاربران فعال ماهانه‌ی فیسبوک یا ۲۲۳ میلیون نفر را تشکیل می‌دهند.

جمع‌آوری شمار کاربران فعال این شبکه‌ی اجتماعی و احتساب آن تحت عنوان معیار جدید مخاطبان خانواده‌ی برنامه‌های فیسبوک، ترفندی برای کمرنگ کردن موضوع از بین رفتن محبوبیت این شبکه‌ی اجتماعی است. به این ترتیب فیسبوک روی افزایش شمار کاربران اپلیکیشن‌های واتساپ و اینستاگرام مانور می‌دهد. برای مثال اگر نوجوانان از برنامه‌ی فیسبوک به اینستاگرام کوچ کنند، باز هم در شمار کاربران فیسبوک محسوب می‌شوند. با این حال این حقیقت اجتناب‌ناپذیر است و پولسازترین اپلیکیشن این شرکت در حال فراموش شدن است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات