گوگل در انتشار اپلیکیشن اندازه‌گیری پیش‌دستی کرد

سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی Measure، یکی از ویژگی‌های iOS12 است؛ اما گوگل اکنون اپلیکیشنی اختصاصی با کارکردی مشابه را برای اندروید ارائه کرده است.
تبلیغات

برای بررسی عملکرد اپل و گوگل در رقابت واقعیت افزوده، کافی است به اپلیکیشن اندازه‌گیری هر یک از این دو شرکت با نام مشترک Measure نگاهی بیاندازید. در حالی که قرار است اپل اپلیکیشن اندازه‌گیری مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی خود را در آینده‌ی نزدیک همراه با iOS 12 منتشر کند، گوگل گوی رقابت را از این شرکت ربوده و اپلیکیشن اندازه‌گیری خود را برای عموم منتشر کرده است، این اپلیکیشن روی تمام دستگاه‌هایی که از پلتفرم ARCore پشتیبانی می‌کنند، قابل اجرا و استفاده است.

Measure از قابلیت‌های محاسبات فضایی ARCore برای اندازه‌گیری اجسام در دنیای واقعی استفاده می‌کند. با استفاده از این اپلیکیشن می‌توانید به‌سادگی و با گرفتن دوربین گوشی خود به سمت اجسام، فاصله‌ی لبه‌های آن تا یکدیگر را محاسبه کنید؛ پاسخ این محاسبه به فوت یا متر خواهد بود. همچنین می‌توانید با گرفتن عکس در فروشگاه لوازم خانگی، ابعاد وسیله‌ی مورد نیاز خود را با فضای موجود در منزل تطبیق دهید.

نکته‌ی قابل توجه در توضیحات اپلیکیشن اندازه‌گیری گوگل این است که «اندازه‌گیری‌های انجام شده توسط این اپلیکیشن تخمینی هستند.»، طبیعی است که این نوشته، در مواقعی که برنامه اشتباه کند، هرگونه مسئولیت را از گوگل سلب می‌کند. احتمالا سران گوگل هم می‌دانند و قبول دارند که ARCore و حتی ARKit بی‌نقص کار نمی‌کنند.

بنابراین، توصیه می‌شود برای اندازه‌گیری‌های مهم به اپلیکیشن Measure اتکا نکنید. در صورتی که گوشی شما از ARCore پشتیبانی می‌کند، می‌توانید اپلیکیشن یادشده را از اینجا دریافت کنید و خودتان دقت آن را مورد ارزیابی قرار دهید. تجربه‌ی خود را از اپلیکیشن Measure با ما و سایر کاربران عزیز زومیت به اشتراک بگذارید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات