اپل اپلیکیشن اندازه‌گیری جایگزین خط کش را مبتنی بر واقعیت افزوده معرفی کرد

دوشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
مطالعه 1 دقیقه
اپل، در رویداد 2018 WWDC از اپلیکیشن مبتنی بر واقعیت افزوده‌ی Measure با قابلیت اندازه‌گیری به کمک دوربین رونمایی کرد.
تبلیغات

اپل دقایقی پیش، در جریان رویداد 2018 WWDC در ادامه‌ی محصولات مرتبط با واقعیت افزوده‌ی خود، از اپلیکیشن جدیدی به نام Measure رونمایی کرد. این اپلیکیشن همان‌طور که از نام آن برمی‌آید مخصوص اندازه‌گیری است.

با استفاده از «مژر» می‌توانید گوشی خود را به خط‌کش تبدیل کنید و اشیاء موجود در دنیای واقعی را به کمک دوربین گوشی اندازه‌گیری کنید. کرگ فدریگی، از مقامات اپل، در دمویی که از طرز کار این اپلیکیشن نمایش داد، تنها با گرفتن گوشی به سمت اشیائی مثل کیف و عکس ابعاد آن‌ها را اندازه‌گیری کرد. یک خط نقطه‌چین در اپلیکیشن نقش نوار اندازه‌گیری را بازی می‌کند و شما می‌توانید از این نوار مجازی برای اندازه‌گیری تمامی ابعاد شی مورد نظر استفاده کنید.

دموی مورد بحث، هرچند ساده، اما بسیار هیجان‌انگیز بود. اندازه‌گیری چیزی است که همه با آن سروکار دارند؛ بنابراین، مژر یک ابزار کاربردی به شمار می‌آید. البته، باید خاطرنشان کرد که اپل اولین شرکتی نیست که خط‌کش واقعیت افزوده ارائه می‌کند؛ اما کنترلی که همواره اپل بر کیفیت نرم‌افزار و سخت‌افزار خود دارد، دقت بالای Measure را نوید می‌دهد.

به علاوه، تمام آیفون‌ها امکان استفاده از این اپلیکیشن را خواهند داشت؛ اپلیکیشنی که شاید هرگز به آن فکر نکرده بودید و کمبود آن را احساس نمی‌کردید.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات