اسمارت کامپوز: سیستم نگارش هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل برای جیمیل

سه‌شنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۳
مطالعه 2 دقیقه
گوگل در کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان خود از سیستم مبتنی بر یادگیری ماشین خود موسوم به اسمارت کامپوز برای جی‌میل رونمایی کرد.
تبلیغات

کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان گوگل سال ۲۰۱۸ در حال برگزاری است و ساندار بیچای شماری از قابلیت‌ها و دستاوردهای جدید گوگل را معرفی کرده است. یکی از قابلیت‌های جالب توجهی که در این کنفرانس به آن اشاره شد، قابلیتی با نام نگارش هوشمند یا اسمارت کامپوز (Smart Compose) است.

 هنوز هم پس از گذشت چند هفته، بازطراحی جدیدی که از جی‌میل ارائه شده است، برای بیشتر کاربران تازگی دارد و ما احتمالا باید زمان بیشتری را برای عادت کردن به قابلیت‌ها و شاخصه‌های جدید جی‌میل صرف کنیم. با این حال به‌نظر می‌رسد که کار گوگل پیرامون ارتقای کیفیت سرویس ایمیل خود به همین موارد خلاصه نخواهد شد. گام بعدی گوگل در مسیر بهبود جی‌میل، اسمارت کامپوز است. اسمارت کامپوز سیستمی است که از پیشرفت‌های به‌دست‌آمده در دنیای هوش مصنوعی برای تقویت سیستم پاسخ‌دهی هوشمند گوگل موسوم به اسمارت ریپلای (Smart Reply) استفاده خواهد کرد. باید توجه داشته باشیم که اسمارت ریپلای در حال حاضر هم از مقبولیت و جذابیت بالایی برخوردار است و این بهبود می‌تواند آن را به کیفیت بهتری هم برساند.

اسمارت کامپوز

شرکت گوگل هم اکنون این توان را دارد که با استفاده از یادگیری ماشین (machine learning)، یک ایمیل کامل را برای شما به‌عنوان یک کاربر، بنویسد. در این فرایند، مواردی مثل فرد دریافت‌کننده، موضوع پیام و چند واژه‌ی مهم در داخل متن لحاظ خواهند شد. روند کار بدین شکل است که کاربر شروع به تایپ می‌کند و جی‌میل عبارات و واژه‌های پایانی هر بخش را به او پیشنهاد خواهد داد. کاربر می‌تواند به‌سادگی با فشار دادن کلید Tab به نگارش خود ادامه دهد. فناوری یادگیری ماشین می‌تواند حتی آدرس‌ها و زمان‌های مناسب برای ملاقات را برپایه‌ی موضوع و شاکله‌ی اصلی متن به کاربر خود پیشنهاد کند.

برپایه‌ی اعلام گوگل، قابلیت اسمارت کامپوز از ماه جاری میلادی برای کاربران جی‌میل در دسترس قرار خواهد گرفت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات