مارک زاکربرگ بنیانگذاران اینستاگرام را به کپی از اسنپ چت تشویق کرده بود

شنبه ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
به نظر می‌رسد مارک زاکربرگ، مؤسسان اینستاگرام را برای کپی کردن قابلیت محبوب استوری از اسنپ‌چت تحت فشار قرار داده بود.
تبلیغات

به گزارش بلومبرگ، مارک زاکربرگ، مدیر عامل فیسبوک، کوین سیستروم و مایک کریگر، بنیان‌گذاران اینستاگرام را برای کپی کردن یکی از ویژگی‌های اصلی اسنپ‌چت یعنی قابلیت استوری تحت فشار قرار داده بود.

به گزارش بلومبرگ، زاکربرگ نگران این بود که نسل جدید کاربران اینستاگرام را به دلیل جذابیت کم ویژگی‌های این شبکه‌ی اجتماعی از دست بدهد.

کوین سیستروم

سیستروم یکی از مؤسسان اینستاگرام(چپ) در کنار مارک زاکربرگ بنیان‌گذار فیسبوک

به گزارش یک منبع آگاه، بنیانگذار فیسبوک ابراز نگرانی کرده بود که اگر اینستاگرام تکامل پیدا نکند، با ریسک از دست دادن گروه بزرگی از کاربرانش روبه‌رو خواهد شد.

پس از اینکه بنیان‌گذاران اینستاگرام حاضر به طراحی فعالانه‌ی ویژگی‌هایی که دقیقا مانند اسنپ‌چت باشد نشدند، زاکربرگ شخصا درخواست کرد که سیستروم و کریگر، یک ویژگی شبیه به استوری اسنپ‌چت ایجاد کنند که محبوبیت زیادی به دست آورده بود و اجازه می‌داد کاربران اسنپ‌چت ویدیوهای ضبط‌شده را به‌صورت پشت سرهم و با قابلیت بخش به دفعات نامحدود قبل از پایان بازه‌ی ۲۴ ساعته، به اشتراک بگذارند؛ سخنگوی اینستاگرام این مطلب را که زاکربرگ مؤسسان اینستاگرام را تحت فشار گذاشته بود، انکار کرد؛ اما سیستروم اذعان داشت که تنش‌هایی در مسیر رشد اینستاگرام پس از تصاحب توسط فیسبوک به وجود آمد که او قدردان آن‌ها است.

در آگوست (مرداد-شهریور) سال ۲۰۱۶، زاکربرگ ویژگی Stories را در اینستاگرام معرفی کرد که بسیار شبیه به Snapchat بود؛ رسانه‌ها و حتی طراحان اسنپ‌چت متوجه این موضوع شدند و این عمل را مورد تمسخر قرار دادند؛ اما حتی اگر فیسبوک این قابلیت را از اسنپ چت کپی کرده باشد، نسخه‌ی فیسبوکی این ویژگی به‌شدت موفقیت‌آمیز بوده است؛ قابلیت استوری اینستاگرام در آوریل (فروردین-اردیبهشت) ۲۰۱۷ بیش از ۲۰۰ میلیون کاربر ماهانه داشت.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات