اینستاگرام شخصی‌سازی الگوریتم را امکان‌پذیر کرد؛ رونمایی بخش «الگوریتم شما»

چهارشنبه 19 آذر 1404 - 17:52
مطالعه 2 دقیقه
شخصی سازی محتوای ریلز اینستاگرام با هوش مصنوعی
ویژگی جدید اینستاگرام به کاربران اجازه می‌دهد ویدیوهای ریلز خود را با استفاده از هوش مصنوعی شخصی‌سازی کنند.
تبلیغات

اینستاگرام ویژگی هوش مصنوعی جدیدی برای تنظیم دقیق ویدیوهایی که در تب ریلز نمایش داده می‌شود راه‌اندازی کرد. به‌روزرسانی «الگوریتم شما» (Your Algorithm) این امکان را به کاربران می‌دهد تا ببینند اینستاگرام چه موضوعاتی را بر اساس فعالیت‌های قبلی آن‌ها حدس می‌زند و سپس می‌توان برخی از این موضوعات را حذف یا موضوعات جدیدی اضافه کرد تا ویدیوهایی که واقعاً کاربر تمایل دارد مشاهده کند، بهتر برای او نمایش داده شوند.

اینستاگرام می‌گوید: «با گذشت زمان و تغییر علایق شما، می‌خواهیم راه‌های معنادار بیشتری برای کنترل آنچه که در اینستاگرام می‌بینید ارائه دهیم و این‌کار را ابتدا با ریلز آغاز می‌کنیم. با استفاده از هوش مصنوعی، اکنون می‌توانید موضوعاتی ریلز خود را راحت‌تر مشاهده و شخصی‌سازی کنید تا پیشنهادات بیشتر متناسب با سلیقه‌ی شما باشد.»

ویژگی شخصی‌سازی الگوریتم اینستاگرام از امروز در ایالات‌متحده در دسترس قرار گرفته است و به‌زودی به‌طور در سرتاسر جهان و به زبان انگلیسی ارائه خواهد شد.

کاربران اینستاگرام می‌توانند با انتخاب آیکونی که شبیه به دو قلب است و در بالای سمت راست ویدیوهای ریلز ظاهر می‌شود، به ویژگی مذکور دسترسی داشته باشند. از اینجا، کاربران می‌توانند خلاصه‌‌ی هوش مصنوعی از موضوعات پیشنهاد شده را مشاهده و تنظیمات خود را شخصی‌سازی کنند و لیست علایق را در استوری اینستاگرام به‌اشتراک بگذارند.

طبق اعلام اینستاگرام، این شبکه‌ی اجتماعی قصد دارد الگوریتم‌های قابل‌تنظیم را به تب «اکسپلور» و سایر بخش‌های اپلیکیشن خود اضافه کند. ویژگی مشابهی برای اپلیکیشن تردز متا دردست توسعه است که به کاربران اجازه می‌دهد به الگوریتم بگویند محتوای خاصی را بیشتر یا کمتر نشان دهد. متا همچنین اعلام کرد که قابلیت‌های بازخورد برای ویدیوهای نامربوط در ریلز و فید فیسبوک به‌زودی معرفی خواهد شد.

تبلیغات
تبلیغات

نظرات