الگوریتم اینستاگرام چیست ؛ استاد الگوریتم های اینستاگرام شوید

یک‌شنبه ۲۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
مطالعه 12 دقیقه
الگوریتم اینستاگرام
با درک روش عملکرد الگوریتم اینستاگرام می‌توانید حداکثر نتیجه را از انتشار محتوا در این شبکه‌ی اجتماعی به‌دست آورید.
تبلیغات

همگام شدن با الگوریتم اینستاگرام برای بازاریابان شبیه داستان میگ‌میگ و گرگی است که هیچ‌گاه دستش به این پرنده نمی‌رسد.

الگوریتم اینستاگرام همیشه نیرویی نامرئی خواهد بود که جریان محتوایی که قرار است به کاربر نمایش داده شود را تغییر می‌دهد. به‌روزرسانی‌های الگوریتم اجتماعی، دسترسی برندها به مخاطبانشان را تحت‌تأثیر قرار داده و بازاریابان مجبور هستند تغییرات جزئی را نیز درک و براساس آن در استراتژی‌های خود تجدیدنظر کنند.

درحالی‌که الگوریتم نیروی قدرتمندی محسوب می‌شود، به افراد و کسب‌وکارها کمک می‌کند همه‌چیز از تولید محتوای موفق تا جذب دنبال‌کنندگان اینستاگرام را به‌درستی انجام دهند.

این مقاله در شهریور ۱۴۰۲ با اطلاعات کاملاً جدید بازنویسی شد.

در این مقاله وضعیت الگوریتم اینستاگرام را در سال ۲۰۲۳ تجزیه‌وتحلیل می‌کنیم. علاوه‌براین با اشاره به استراتژی‌ها و تاکتیک‌های خاص به شما کمک می‌کنیم با ادامه‌ی تکامل الگوریتم، به طیف گسترده‌تری از مخاطبان دسترسی داشته باشید.

فهرست مطالب

الگوریتم اینستاگرام چیست؟

الگوریتم اینستاگرام مجموعه‌ای از فرآیندها است که این شبکه‌ی اجتماعی برای درک آنچه کاربران دوست دارند از آن بهره می‌برد. این پلتفرم از اطلاعات به‌دست‌آمده از الگوریتم پیش‌بینی کند چه محتوایی برای افراد جذاب خوهد بود و آنچه هر کاربر از تماشای آن لذت می‌برد را به او نشان دهد.

برخلاف تصور رایج، الگوریتم قدرتمند و واحدی برای اینستاگرام وجود ندارد و هربخش این پلتفرم ازجمله استوری، ریلز، خوراک خبری و بخش اکسپلور، از الگوریتم خاص خود استفاده می‌کنند.

الگوریتم اینستاگرام چگونه کار می‌کند؟

هربخش اینستاگرام، الگوریتم متفاوتی دارد که از سیگنال‌های منحصربه‌فرد یا اطلاعات مربوط به هر پست و شخصی که آن را منتشر کرده استفاده و پیش‌بینی می‌کند کاربران چه محتوایی را بیشتر دوست دارند و چه پست‌هایی باید در صفحه‌ی فید صفحه‌ی اصلی یا اکسپلور آن‌ها در اولویت نمایش قرار گیرد.

روش کار الگوریتم اینستاگرام

وقتی پستی در اینستاگرام ارسال می‌کنید، تعداد لایک‌های دریافتی یکی از مهم‌ترین معیارها برای رتبه‌بندی پست است که البته وزن این معیار برای بخش‌های مختلف پلتفرم تفاوت دارد. به‌عنوان مثال هنگام کلیک روی استوری‌ها، افراد به‌احتمال زیاد تمایل دارند محتوای دوستان خود را مشاهده کنند اما در صفحه‌ی اکسپلور به‌دنبال محتوای جدید هستند.

هدف نهایی اینستاگرام این است با نشان دادن آنچه کاربران دوست دارند و چیزی که بیشتر به آن‌ها مربوط می‌شود، ارزش بیشتری برای زمان آن‌ها قائل شود.

اکنون اجازه دهید به این سؤال پاسخ دهیم که الگوریتم اینستاگرام در بخش‌های مختلف این شبکه‌ی اجتماعی چگونه کار می‌کند؟

الگوریتم ریلز اینستاگرام

برکسی پوشیده نیست ریلزهای اینستاگرام محبوبیت بسیار بالایی دارند. این پلتفرم زمانی‌که برای اولین‌بار راه‌اندازی شد از همه‌چیز در این قالب استفاده کرد و بسیاری از مدیران رسانه‌های اجتماعی نیز همین‌کار را کردند.

ریلز اینستاگرام زومیت روی گوشی آیفون ۱۲ پرو

ریلزها برای سرگرمی ساخته شده‌اند و بنابراین الگوریتم این بخش در اینستاگرام قصد دارد ویدیوهای سرگرم‌کننده، خنده‌دار و الهام‌بخش را در اولویت قرار دهد. به‌عنوان مثال امکان دارد برخی ریلزهای مرتبط با کسب‌وکارها در این پلتفرم میلیون‌ها بازدید به‌دست آورند و درحالی‌که محتوای خنده‌داری دارند، توضیحاتی درمورد کسب‌وکار مذکور ارائه می‌دهند.

در ادامه بهترین نکات مرتبط با الگوریتم ریلزهای اینستاگرام که از آن‌ها برای تعیین اینکه کدام ریلزها را به کاربران نمایش دهد را مرور می‌کنیم:

  • تعامل کاربر: کاربر اخیراً چه ریلزهایی را تماشا، لایک یا اشتراک‌گذاری کرده یا نظری برای آن‌ها ثبت کرده است.
  • تاریخچه‌ی تعامل: آیا کاربر تاکنون با ارسال‌کننده‌ی ریلزی که تماشا کرده، ارتباطی داشته است؟ ریلزها برای دستیابی به افراد جدید طراحی شده‌اند اما تعاملات گذشته‌ی کاربران با این نوع محتوا نشان‌دهنده‌ی علاقه‌ی آن‌ها به محتوای مذکور است.
  • محتوا: ریلز موردنظر از چه صدا یا آهنگی استفاده کرده و کیفیت آن در چه‌سطحی قرار دارد؟
  • ارسال‌کننده: شخصی که ریلزی را منتشر کرده چقدر محبوب است؟

هنگام انتشار ریلز اینستاگرام از چه مواردی اجتناب کنیم؟

همان‌طور که می‌توان با ریلز به مخاطبان بیشتر دسترسی یافت، امکان ازدست دادن امتیاز با این نوع محتوا نیز وجود دارد. بنابراین بهتر است هنگام کار با ریلز اینستاگرام حتما به موارد زیر توجه داشته باشید و اشتباهات رایج را تکرار نکنید.

  • از انتشار ریلز با وضوح پایین یا ریلز تار خودداری کنید
  • ریلز شما دارای واترمارک نباشد
  • ریلز بدون صدا منتشر نکنید
  • متن طولانی به‌همراه ریلز منتشر نکنید
  • دستورالعمل‌های اینستاگرام را حتماً رعایت کنید
  • ریلز سیاسی منتشر نکنید

الگوریتم فید و استوری اینستاگرام

اینستاگرام در وبلاگ خود نوشته که فید و استوری مکان‌هایی هستند که مردم می‌خواهند در آن‌جا محتوای دوستان، خانواده و کسانی که با آن‌ها تعامل دارند را ببینند.

استوری اینستاگرام Instagra روی آیفون ناچ صفحه - اختصاصی زومیت

فید صفحه‌ی اصلی و پیش‌فرض اینستاگرام همچنان الگوریتمی است و اطلاع از این الگوریتم به شما کمک می‌کند از رقبای خود پیشی بگیرید.

در ادامه بهترین راهکارها برای بهره بردن از الگوریتم فید و استوری اینستاگرام آورده شده است.

  • محتوا: محتوای شما چقدر محبوب است؟ چند لایک و کامنت برای آن ثبت شده؟ اگر ویدیو ارسال می‌کنید مدت آن چقدر است؟ آیا محتوای شما با مکان خاصی برچسب‌گذاری شده است؟
  • ارسال‌کننده: این موضوع اهمیت دارد که هر کاربر طی هفته‌های گذشته چندبار با محتوای ارسال‌شده در صفحه‌ی اینستاگرام شما تعامل داشته است؟ به‌نظر بینندگان، پست شما چقدر جالب بوده است؟
  • فعالیت کاربر: هر کاربر چند پست شما را لایک کرده و پست موردنظر درمورد چه موضوعی بوده است؟
  • تاریخچه‌ی تعامل: کاربر چقدر به محتوای پست‌شده در حساب کاربری شما علاقه دارد؟ هر چندوقت یک‌بار برای این پست‌ها نظر ثبت می‌کند؟

تعامل، اهمیت زیادی دارد و هرچه کاربران با محتوای شما بیشتر تعامل برقرار کنند، آن پست رتبه‌ی بهتری در اینستاگرام به‌دست می‌آورد.

پنج نوع تعامل که اینستاگرام برای رتبه‌بندی پست‌ها در فید صفحه‌ی اصلی مدنظر قرار می‌دهد عبارت‌اند از: مدت‌زمان صرف‌شده برای مشاهده‌ی پست، نظرت، لایک‌ها، اشتراک‌گذاری مجدد و ضربه‌زدن روی عکس نمایه.

هنگام انتشار پست و استوری اینستاگرام از چه مواردی اجتناب کنیم؟

برای جلوگیری از کاهش امتیاز پست یا استوری خود نکات زیر را حتماً مدنظر قرار دهید.

  • ارسال پست به‌تعداد زیاد: اینستاگرام از خیلی وقت قبل سعی می‌کند از نمایش پست‌های زیاد از یک حساب کاربری به سایر کاربران اجتناب کند
  • نقض دستورالعمل اینستاگرام: قوانین اینستاگرام باید برای همه‌ی پست‌های شما رعایت شوند
  • ارسال اطلاعات نادرست به دفعات: در این شرایط اینستاگرام پست‌های شما را کم‌تر درمعرض دید دیگران قرار می‌دهد

الگوریتم صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام

اگر در اینستاگرام عکس و کلیپ‌های گربه را تماشا کنید صفحه‌ی اکسپلور شما به‌مرور پُر از محتوای مشابه خواهد شد.

instagram-explore

اینستاگرام در تصمیم‌گیری برای اینکه چه محتوایی به شما نشان دهد، دو مورد را مدنظر دارد: تعاملات گذشته و سایر حساب‌هایی که محتوای موردعلاقه‌ی آن‌ها مثل شما است. این دو موضوع به اینستاگرام کمک می‌کند شما را بهتر بشناسد و پست‌ها و حساب‌های کاربری جدیدی که احتمالاً از دیدن محتوایشان لذت خواهید برد را به‌شما نشان دهد.

در ادامه مهم‌ترین نکاتی که صفحه‌ی اکسپلور اینستاگرام به‌ آن‌ها توجه می‌کند را مرور می‌کنیم:

  • محتوا: پست چقدر محبوب است؟ لایک، نظر، اشتراک‌گذاری و ذخیره‌ی آن چقدر سریع دریافت می‌شوند؟
  • سابقه‌ی تعامل: اگر با افرادی که در صفحه‌ی اکسپلور شما نمایش داده می‌شوند تعامل برقرار کنید، شاید محتوای آن‌ها در آینده نیز به شما نمایش داده شود
  • فعالیت کاربر در بخش اکسپلور: چه نوع پست‌هایی دوست دارید، چه محتوایی را ذخیره می‌کنید و روی چه پست‌هایی نظر ثبت کرده‌اید؟ چطور با صفحه‌ی اکسپلور تعامل داشته‌اید؟
  • اطلاعات مربوط به حسابی که پستی ارسال کرده است: محتوای آن‌ها اخیراً چقدر بین کاربران محبوب بوده است؟

برای نمایش پست‌های خود در اکسپلورر از چه مواردی اجتناب کنیم؟

بزرگ‌ترین نکته برای نمایش داده‌شدن پست‌های شما در اکسپلور این است که اطمیمان حاصل شود محتوای موردنظر دستورالعمل‌های اینستاگرام را نقض نکند. این یعنی از انتشار محتوای بالقوه‌ حساس خودداری کنید. انجام این‌کار از اشتراک‌گذاری پست‌های شما در اکسپلورر جلوگیری می‌کند.

تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

خوشبختانه اینستاگرام در سال جاری تغییر بزرگی در الگوریتم خود اعمال نکرده و بیشتر ویژگی‌های آن از سال ۲۰۲۱ تاکنون تاحدود زیادی ثابت مانده‌اند. البته در این مدت الگوریتم اینستاگرام تکامل یافته است.

در ادامه برخی از بزرگ‌ترین تغییرات الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳ آورده شده است.

۱. بازگشت عکس‌ها

درست است بازاریابان با راه‌اندازی ریلز، به‌شدت به ارائه‌ی محتوایی ویدیویی رو آورده‌اند اما اینستاگرام اعلام کرد حجم بسیار زیادی ویدیو را فهرست کرده و می‌خواهد یک‌گام به عقب بردارد.

اینستاگرام روی نمایشگر کاور گلسی زد فولد ۲ سامسونگ Samsung Galaxy Z Fold 2

به‌بیان دیگر عکس‌ها در اینستاگرام نسبت‌به سال‌های اخیر بیشتر موردتوجه قرار گرفته‌اند. البته ریلز هم اهمیت زیادی دارد و حجم زیادی از مخاطبان شما ازطریق محتوای ویدیویی جذب می‌شوند.

۲. افزایش پیشنهادات در فید خبری

امکان دارد اخیراً متوجه پست‌های «پیشنهادی» از حساب‌هایی که در اینستاگرام دنبال نمی‌کنید شده باشید.

پست‌های پیشنهادی در صفحه‌ی فید، تبلیغاتی نیستند و درواقع محتوای مشابه پست‌هایی حساب‌هایی که دنبال می‌کنید را نمایش می‌دهند. درواقع اینستاگرام فکر می‌کند به چنین پست‌هایی علاقه دارید.

روش پیشنهاد پست‌ در اینستاگرام استفاده از الگوریتم صفحه‌ی اکسپلور نیست. این پلتفرم از پست‌هایی استفاده می‌کند که با آن‌ها تعامل داشته‌اید و سابقه‌ی تعامل شما با حساب یا حساب‌های مشابه و محبوبیت یک پست، برای تعیین اینکه آیا می‌تواند به‌عنوان پیشنهاد ظاهر شود یا خیر اهمیت بسیار بالایی دارد.

۳. تغییرات فید اینستاگرام

کاربران اینستاگرام می‌توانند از بین سه‌نوع فید این شبکه‌ی اجتماعی یکی را انتخاب کنند:

  • زمانی (Chronological):‌ این گزینه محتوا را به‌ترتیب زمان انتشار آن‌ها نمایش می‌دهد. در این حالت هیچ پست پیشنهادی از حساب‌هایی که دنبال نمی‌کنید نمایش داده نخواهد شد
  • الگوریتمی (Algorithmic): بیشتر براساس الگوریتم فید کار می‌کند. این حالت ترکیبی از پست‌های حساب‌های دنبال‌شده و پست‌های پینشهادی را نمایش می‌دهد اما ترتیب آن‌ها الزاماً براساس تاریخ انتشار نیست.
  • علاقه‌مندی‌ها (Favorites):‌ جایی‌که محتوا از فهرست خاص حساب‌هایی که انتخاب کرده‌اید نمایش داده می‌شوند. محتوای این حساب‌ها در فید الگوریتمی صفحه‌ی اصلی، بالاتر از سایر پست‌ها نمایش می‌یابند.
نوع نمایش پست اینستاگرام

امکان کنترل نوع فیدی که دنبال‌کنندگان شما استفاده می‌کنند وجود ندارد، اما فید الگوریتمیِ صفحه‌ی اصلی همچنان به‌طور پیش‌فرض نمایش داده می‌شود. البته راه‌های مختلفی وجود دارد که محتوای شما در این بخش بالاتر از سایر پست‌ها نمایش یابد.

بهترین نکات برای استفاده از الگوریتم اینستاگرام در سال ۲۰۲۳

باید از استراتژی ارسال محتوای خاصی پیروی کنید که اینستاگرام دقیقاً به‌دنبال آن است. یکی از راه‌های انجام این‌کار ساخت پست‌های باکیفیت بالا است زیرا این نوع محتوا دربرابر تغییرات الگوریتم‌ها در آینده مقاوم هستند.

اگر سطح تعامل افراد با محتوای شما کاهش یافته، شاید دلیل آن به‌طور کامل به الگوریتم ارتباط نداشته باشد. به‌هر حال در ادامه نکاتی را ارائه می‌دهیم تا اطمینان حاصل کنید پست‌های شما بهترین هماهنگی را با الگوریتم‌های کنونی اینستاگرام دارند و ازطرفی تاحد امکان با تغییرات آینده سازگاری داشته باشند.

۱. ارسال مداوم محتوا با تمرکز بر ویدیو

به‌یاد داشته باشید الگوریتم فید، تعداد زیادی پست را از یک حساب به‌طور پشت‌سرهم نشان نمی‌دهد. این بخش به تعامل کاربران با حساب‌های دیگران طی هفته‌های اخیر توجه دارد.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام

کلید موفقیت در دیده شدن پست‌های شما در اینستاگرام، ثبات است. ازنظر تعداد دفعات ارسال پست، با میانگین یک تا دو پست در روز شروع کنید و سپس ببینید آیا اضافه کردن یا کاهش تعداد پست ها باعث افزایش بازدید و بازخورد آن می‌شود یا خیر.

برای دستیابی به بهترین ترکیب، انواع محتوا را در حساب خود پست کنید. به‌عنوان مثال ریلزها می‌توانند برای جذب تعامل بیشتر با مخاطبان مورداستفاده قرار گیرند. این نوع محتوا مردم را تشویق می‌کند مدت بیشتری را صرف تماشا کنند و بیشتر با آن درگیر شوند.

ریلزها درواقع نوعی محتوای بسیار قدرتمند برای دسترسی به مخاطبان جدید هستند. ازطرفی عکس‌های ساده در فید، اولویت‌بندی می‌شوند. استوری‌ها نیز به شما کمک می‌کنند درتمام روز بالای فید باقی بمانید.

درحالی‌که اخیراً اینستاگرام توجه زیادی به عکس‌ها دارد اما نباید از ویدیوها غافل شوید. باتوجه به اعلام Sprout Social، حدود ۶۶ درصد از کاربران محتوای ویدیوی کوتاه را جذاب‌ترین نوع محتوا می‌دانند و بنابراین باید به استفاده از ریلز ادامه دهید.

نکته‌ی مهم: ریلزها را در استوری نیز منتشر کنید تا بازدید بیشتری به‌دست آورید. بازدیدهای استوری درواقع به‌عنوان بازدید ریلز شما درنظر گرفته می‌شوند.

شما باید برای انتشار هرنوع محتوایی در اینستاگرام برنامه‌ریزی کنید. بهتر است برای انتشار پست‌های خود برنامه‌ریزی قبلی داشته باشید و آن‌ها را در دوره‌های زمانی ازپیش‌ تعیین‌شده ارسال کنید؛ مثلاً هر روز یک ریلز، دو پست و یک استوری.

۲. نوشتن توضیحات جذاب با کلمات کلیدی و هش‌تگ

منتظر نباشد الگوریتم‌های اینستاگرام، بازدیدکننگان جدیدی برایتان به‌ارمغان بیاورند و از کلمات کلیدی برای ارائه‌ی محتوا به الگوریتم‌ها استفاده کنید.

آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام
آموزش ساخت کاور هایلایت اینستاگرام
مطالعه '10

کلمات کلیدی اکنون در اینستاگرام قابل جستجو هستند و این یعنی می‌توانید محتوای خود را طوری ارسال کنید که دیگران بتوانند با جستجوی آسان آن‌ها را پیدا کنند.

به‌منظور بهینه‌سازی محتوای خود برای الگوریتم‌های اینستاگرام، نکات زیرا را مدنظر قرار دهید:

  • کپشن‌ها: متن شما درمورد محتوایتان باید قانع‌کننده باشد. کلمات کلیدی را به‌طور طبیعی به این متن اضافه کنید.
  • متن جایگزین: متن جایگزین برای کاربران دارای ناتوانی جسمی مثل نابینایان یا افراد کم‌بینا به رسانه‌های اجتماعی اضافه شده است. کلمات کلیدی مرتبط را در این بخش وارد کنید تا محتوای شما بیشتر در بخش اکسپلور نمایش یابد.
  • هش‌تگ‌ها: به‌یاد داشته باشید هش‌تگ‌های اینستاگرام نیز قابل جستجو هستند.
  • بیوگرافی حساب: این متن به دیگران کمک می‌کند برند شما را پیدا کنند. البته بیوگرافی اینستاگرام شما می‌تواند به افراد دیگر کمک کند حساب‌تان را براساس نوع حوزه‌ای که در آن فعالیت دارید پیدا کنند.

۳. ایجاد انگیزه برای گفت‌وگو و تعامل

بدون هیچ اغراقی باید گفت تعامل در اینستاگرام مسئله‌ی بسیار مهمی است. از لایک‌ها و نظرات گرفته تا محبوبیت کلی پست‌ها، تعامل می‌تواند به رتبه‌بندی بهتر محتوای شما کمک کند.

اینستاگرام

در ادامه چند روش خلاقانه برای ایجاد تعامل بهتر آورده شده است:

  • پرسیدن سؤال از مخاطبان: پست یا توضیحاتی ایجاد کنید که مخاطبان را به ارائه‌ی نظر تشویق می‌کند. به‌عنوان مثال به مخاطبان خود بگویید چه نوع محتوایی را بیشتر می‌پسندند
  • سؤالات چندگزینه‌ای مطرح کنید: از عنوان یا متن پست خود برای پرسیدن سؤال از مخاطبان استفاده کنید
  • تشویق به تگ‌کردن دوستان: از کپشن برای تشویق کاربران به تگ‌ کردن دوستانشان به پست خود استفاده کنید
  • از استیکرهای استوری استفاده کنید: تشویق به مشارکت در استوری‌ها، باعث می‌شود الگوریتم اینستاگرام امتیاز خوبی به شما بدهد. از برچسب‌ها برای تشویق افراد به تعامل با محتوای خود بهره ببرید
  • با ایموجی واکنش نشان دهید:‌ با بازخوردهای کاربران به محتوای خود با یک شکلک ایموجی واکنش نشان دهید

۴. ارسال پست در زمان مناسب

زمانی‌که می‌دانید دنبال‌کنندگان شما بیشتر فعال هستند، پست جدید ارسال کنید. هرچه فالوورهای شما هنگام ارسال پست بیشتر فعال باشند، تعاملات اولیه‌ی بیشتری به‌دست می‌آورید و این مورد به الگوریتم می‌گوید محتوای شما چقدر محبوبیت دارد.

با استفاده از ابزار تجزیه‌وتحلیل داخلی اینستاگرام می‌توانید اطلاعات نسبتاً کامل و دقیقی درمورد زمان فعالیت فالورهایتان در روزها و ساعت‌های مختلف هفته به‌دست آورید. بدین منظور در حساب پروفایل روی Professional Dashboard و سپس See all ضربه بزنید. اکنون به Account insights بروید و روی total followers ضربه بزنید. درنهایت برای اطلاع از زمانی که فالوورهای شما بیشتر حضور دارند روی Most Active Times ضربه بزنید.

۵. مدیریت مخاطبان

برای اینکه الگوریتم‌های اینستاگرام را در راستای اهداف خود به‌کار بگیرید، باید محتوایی ایجاد کنید که الهام‌بخش مخاطبان برای تعامل باشد. توجه کنید محتوای خود را در اصل برای مخاطبان طراحی می‌کنید و باید هنگام تولید پست‌ها و ویدیوها این نکته را همیشه گوشه‌ی ذهن داشته باشید.

افراد از قبل به شما نمی‌گویند چه موضوعات و چه نوع محتوایی را دوست دارند و برای پاسخ به این سوال باید کمی در داده‌های خود کاوش کنید.

ابزارهای داخلی اینستاگرام نمایی کلی از مخاطبان و پست‌های برتر شما در ۹۰ روز اخیر ارائه می‌دهند که می‌توان از‌ آن برای درک بهتر علایق آن‌ها بهره گرفت.

از الگوریتم اینستاگرام به‌نفع خود استفاده کنید

وقتی صحبت از الگوریتم اینستاگرام به‌میان آید، نمی‌توان با قاطعیت کامل در مورد آن نظر داد. چه کسی می‌داند الگوریتم این شبکه‌ی اجتماعی در آینده چقدر تغییر خواهد کرد؟

به‌هر حال با مطالعه‌ی این مقاله اکنون می‌دانید الگوریتم اینستاگرام چگونه عمل می‌کند و با رعایت نکات ارائه شده می‌توانید بهترین نتیجه را از فعالیت در این شبکه‌ی اجتماعی به‌دست آورید.

درنهایت به‌یاد داشته باشید با سازماندهی بیشتر می‌توان همیشه از الگوریتم‌های اینستاگرام جلوتر بود.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات