ممنوعیت ثبت‌نام سران کشورها در پلتفرم Bluesky برداشته شد

یک‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۵:۰۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو جدید بلو اسکای
بلواسکای با بهبود ابزارهای تعدیل محتوای خود تصمیم گرفت ثبت نام سران کشورها را ممکن کند.
تبلیغات

بلواسکای ظاهراً خود را برای چالش‌های بزرگ‌تری آماده می‌کند. پلتفرم میکروبلاگینک بلواسکای اکنون اعلام کرد که به سران کشورها نیز اجازه‌ی ثبت‌نام خواهد داد. این تصمیم دو ماه بعد از گشودن دروازه‌ی این پلتفرم به‌روی عموم گرفته شده است. کاربران قبلاً تنها می‌توانستند با استفاده از دعوت‌نامه وارد بلواسکای شوند.

در ماه می ۲۰۲۳ (اردیبهشت و خرداد ۱۴۰۲)، بلواسکای از کاربران خواست که کد دعوت خود را در اختیار سران برجسته‌ی کشورها قرار ندهند و این موضوع را جزو سیاست‌های خود قرار داد. در آن زمان هنوز سیستم تعدیل محتوا و نظارت قوی بر این شبکه‌ی اجتماعی حاکم نبود و تصاویر و محتواهای غیراخلاقی و نامناسبی پخش شده بود؛ پس در این شرایط مدیریت حساب‌ رهبران جهان به‌نظر غیرممکن می‌آمد.

اکنون همه‌چیز با شروع عملکردش تفاوت دارد و بلواسکای امکان اعمال فیلتر و تعدیل محتوا با کمک ابزار متن‌باز Ozone را فراهم کرده است. بلواسکای برخلاف اکثر شبکه‌های اجتماعی، با روش‌های متفاوتی محتواهای گوناگون را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.

بلواسکای برخلاف صفحه‌ی For You تردز از یک الگوریتم ثابت برای همه‌ی کاربرها استفاده نمی‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد که در کنار دسترسی به تب‌های Discover و Popular With Friends از الگوریتم‌های سفارشی نیز بهره ببرند.

بلواسکای قصد دارد قابلیت‌های جدید دیگری را در اختیار کاربران خود قرار دهد. کاربران ازاین‌پس می‌توانند در قسمت بیوگرافی پروفایل‌های خود از هشتگ استفاده کنند. امکان نگه‌داشتن طولانی‌مدت یک لینک برای به‌اشتراک‌گذاری آن نیز توسط بلواسکای ایجاد شده است.

سران دولت‌ها درحال‌حاضر از پلتفرم‌های دیگر از جمله مستودان استفاده می‌کنند. جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، از اوایل این ماه استفاده از فدی‌ورس را نیز آغاز کرد.

باید دید که آیا با تغییر سیاست‌های بلواسکای مبنی‌بر استقبال از سران کشورها، این افراد علاقه‌ای به استفاده از پلتفرم یادشده خواهند داشت یا نه.

داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات