بلواسکای یک میلیون کاربر جدید جذب کرد؛ تشدید رقابت با ایکس و تردز

پنج‌شنبه ۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
لوگو جدید بلو اسکای
بلواسکای با بازکردن درهای خود به‌روی کاربران توانسته است تعداد زیادی مخاطب جدید جذب کند.
تبلیغات

شبکه‌ی اجتماعی بلواسکای که روز گذشته فقط با دعوت‌نامه دردسترس بود، بعد از خروج از نسخه‌ی بتا نزدیک به یک میلیون کاربر جدید جذب کرد. کاربران گوشی آیفون و گوشی‌های اندرویدی از این‌ پس می‌توانند بدون کد دعوت، در بلواسکای ثبت نام کنند.

بلواسکای در شبکه‌ی اجتماعی ایکس که اصلی‌ترین رقیبش به‌شمار می‌رود، پستی را منتشر کرد که افزایش ناگهانی کاربران را نشان می‌دهد؛ بدین ترتیب بلواسکای حالا چهار میلیون کاربر دارد.

بلواسکای در فوریه‌ی ۲۰۲۳ (بهمن و اسفند ۱۴۰۱) برای آیفون منتشر شد و دو ماه بعد نسخه‌ی اندروید آن دردسترس قرار گرفت. در آن زمان کاربران برای ساخت حساب کاربری بلواسکای می‌بایست از کسانی که عضو بودند، کد دعوت دریافت می‌کردند یا با وارد کردن ایمیل خود، در فهرست انتظار قرار می‌گرفتند.

در دسامبر گذشته (آذر و دی) شبکه‌ی اجتماعی غیرمتمرکز بلواسکای این امکان را برای کاربران خود ایجاد کرد که بدون نیاز به ثبت‌نام بتوانند صرفاً پست‌ها را از طریق نسخه‌ی تحت‌ وب مشاهده کنند؛ اما اکنون این محدودیت نیز برداشته شده است.

خرید شبکه‌ی اجتماعی ایکس توسط ایلان ماسک با مبلغ ۴۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد و موجب نارضایتی برخی از کاربران شد. در واکنش به این اتفاق، پلتفرم‌های جدیدی ازجمله بلواسکای متولد شدند.

شبکه‌ی اجتماعی تردز در جولای (تیر و مرداد) سال گذشته توسط شرکت متا دردسترس کاربران قرار گرفت و یکی دیگر از پلتفرم‌هایی است که محیط شبیه به شبکه‌ی اجتماعی ایکس دارد. ممکن است برخی کاربران تردز نیز به بلواسکای مهاجرت کنند.

شبکه‌ی اجتماعی تردز ماهانه ۱۳۰ میلیون کاربر فعال دارد و تنها در چهار روز اول پنج میلیون حساب کاربری در این شبکه‌ی اجتماعی ایجاد شد.

شبکه‌ی اجتماعی ایکس با ۳۶۸ میلیون کاربر فعال هنوز پیشگام است و تردز فاصله‌ی زیادی با آن دارد. پلتفرم مستودان هم یکی دیگر از شبکه‌های اجتماعی مشابه ایکس است با این تفاوت که روند دشوارتری برای ایجاد حساب کاربری دارد و همین باعث شده است که کاربران کمتری را به خود جذب کند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات