آمریکا جایزه ۱۰ میلیون دلاری برای شناسایی هکرهای «بلک‌کت» در نظر گرفت

جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
مطالعه 1 دقیقه
گربه مشکی در بین سیستم‌های کامپیوتری
در پی حمله‌ی سایبری گروه بلک‌کت، دولت آمریکا حاضر است برای دریافت اطلاعات درباره‌ی این گروه باج‌افزاری، پاداش ۱۰ میلیون دلاری پرداخت کند.
تبلیغات

گزارش رویترز نشان می‌دهد که وزارت امور خارجه‌ی ایالات متحده قصد دارد در ازای دریافت اطلاعات درباره‌ی گروه باج‌افزاری بزرگ بلک‌کت، ۱۰ میلیون دلار پرداخت کند.

گروه بلک‌کت اخیراً واحد فناوری UnitedHealth Group (شرکت خدماتی درمانی و مراقبت‌های بهداشتی آمریکایی) را مورد حمله قرار داد و پرداخت بیمه را در سراسر آمریکا مختل کرد. این گروه که با نام‌ ALPHV هم شناخته می‌شود، بخش‌های زیرساختی حیاتی شبکه‌های کامپیوتری را نه‌تنها در ایالات متحده بلکه در سراسر جهان مورد هدف قرار داده است.

UnitedHealth Group هفته‌ی گذشته گفت شروع به تسویه‌حساب مطالبات معوقه‌ی پزشکی کرده است که عدد آن به ۱۴ میلیارد دلار رسیده‌ بود. شرکت درمانی مذکور، خدمات آنلاین خود را بعد از حمله‌ی سایبری‌ای که از اواخر فوریه (بهمن و اسفند) آغاز شده بود، از سر گرفت.

واحد فناوری شرکت UnitedHealth Group که با نام Change Healthcare شناخته می‌شود، نقش مهمی در محاسبه‌ی پرداختی‌ شرکت‌های بیمه به کارگزاران ایفا می‌کند. هک شدن سیستم‌های واحد فناوری این شرکت باعث شد دست بیماران و پزشکان از دریافت حق بیمه‌شان کوتاه بماند. عواقب این اتفاق، مراکز بهداشتی‌ای را که به بیش از ۳۰ میلیون بیمار فقیر و بیمه‌نشده خدمت‌رسانی می‌کنند نیز تحت تأثیر قرار داد.

تنها مدت کوتاهی بعد از هک کردن سیستم‌های کامپیوتری واحد فناوری UnitedHealth Group، گروه بلک‌کت با انتشار بیانیه‌ای جعلی اعلام کرد که توسط مجریان قانون پیگیری شده‌اند و عملیات نیز به پایان رسیده است.

گروه بلک‌کت گفت که UnitedHealth Group برای بازیابی سیستم‌های خود ۲۲ میلیون دلار باج پرداخت کرده‌؛ بااین‌‌حال بلک‌کت هنوز به‌طور عمومی پایان معامله را تأیید نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات