ایسر هک شد

پنج‌شنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۰
مطالعه 2 دقیقه
هک ایسر
هکر ایسر ۱۶۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه‌ی این شرکت را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشد.
تبلیغات

ایسر دسترسی غیرمجاز به حداقل یکی از سرورهای داخلی حود را تأیید کرده است. این خبر درحالی اعلام شد که Bleeping Computer اخیراً از ایسر درمورد ادعای هکری که می‌گوید ۱۶۰ گیگابایت از اطلاعات محرمانه‌ی آن را برای فروش ارائه کرده است سؤال پرسیده بود. این هکر قصد دارد داده‌های سرقت‌شده را به بالاترین پیشنهاد بفروشد.

اسکرین‌شات زیر که در یکی از انجمن‌های هکری منتشر شده است نشان می‌دهد اطلاعات مربوط به ایسر است. این شرکت می‌گوید اطلاعات سرقت‌شده از سرور اسناد به‌دست آمده‌ است؛ سروری که به‌عنوان منبعی برای تکنیسین‌های تعمیرکار مورداستفاده قرار می‌گیرد. به‌هرحال هکر ادعا می‌کند طیف وسیعی از داده‌های محرمانه‌ی ایسر را دراختیار دارد و ادعای شرکت مذکور را رد می‌کند. تکنیسین‌های تعمیرکار معمولاً به اطلاعاتی مثل اسلایدهای محرمانه نیاز ندارند. به‌هرحال به‌نظر می‌رسد داده‌های سرقت‌شده از ایسر شامل مواردی مثل دستورالعمل‌های فنی، ISO و سایر تصاویر نرم‌افزاری، کلیدهای محصول، داده‌های بایوس و فایل‌های ROM است.

نمونه داده های هک شده ایسر

به گزارش TomsHardware، داده‌های هک‌شده‌ از سرورهای ایسر ۱۶۰ گیگابایت حجم دارند و اکنون به‌صورت آنلاین برای فروش دردسترس قرار گرفته‌اند. این اطلاعات شامل ۶۵۵ فهرست و ۲۸۶۹ فایل است. علاوه‌براین، هکر نمونه‌هایی از داده‌های سرقت‌شده از ایسر را به‌عنوان تأییدیه‌ درمعرض دید عموم قرار داده است.

تا این لحظه قیمت مشخصی برای فروش اطلاعات هک شده از ایسر وجود ندارد. هکر سعی دارد این داده‌ها را به بالاترین قیمت بفروشد و افرادی که تمایل به خرید دارند باید به او پیام خصوصی ارسال کنند. این شخص اطلاعات هک شده را در ازای دریافت رمزارز مونرو (XMR) به خریدار واگذار خواهد کرد. گفتنی است مونرو به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین رمزارزهای حفظ حریم خصوصی شناخته می‌شود که به دلیل ماهیت خود، هویت دریافت‌کننده و ارسال‌کننده را مخفی نگه‌ می‌دارد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات