سرویس Knox Matrix مبتنی‌بر بلاک چین سامسونگ برای محافظت از دستگاه‌های هوشمند معرفی شد

پنج‌شنبه ۲۱ مهر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ پلتفرم امنیتی Knox Matrix مبتنی‌بر بلاک چین خود را برای محافظت از دستگاه‌های هوشمند رونمایی کرد.
تبلیغات

ساموسنگ سرویس جدیدی به‌ نام Knox Matrix معرفی کرده است که آن را به‌همراه دستگاه‌های خود عرضه می‌کند. این پلتفرم برخلاف سرویس امنیتی Knox کنونی این شرکت، براساس فناوری بلاک چین خصوصی کار می‌کند و هدفش کمک به افزایش امنیت اکوسیستم خانه‌ی هوشمند است.

شاید اطلاع داشته باشید که رمزارزهایی مثل بیت کوین نیز با بهره‌گرفتن از فناوری بلاک چین، همه‌ی تراکنش‌های انجام‌شده را ذخیره می‌کنند. سامسونگ نیز به این تکنولوژی روی آورده است و سرویس Knox Matrix آن به دستگاه‌های هوشمند اجازه می‌دهد به بلاک چین خصوصی متصل شوند؛ بنابراین، امنیت آن‌ها با بهبود دفع حمله‌های سایبری افزایش خواهد یافت.

غول فناوری کره‌ای اعلام کرده است که سیستم امنیتی جدیدش از دستگاه‌های هوشمند دربرابر دسترسی‌های غیرمجاز محافظت و روند ورود را نیز آسان‌تر می‌کند. به‌گزارش Neowin، این سیستم برای اطمینان از امنیت و محافظت از اطلاعات حساس، اعتبارنامه‌های دستگاه را سایر دستگاه‌ها به‌اشتراک می‌گذارد.

متأسفانه سامسونگ توضیحات زیادی از جنبه‌ی فنی این سیستم ارائه نداده است؛ ازاین‌رو، نمی‌دانیم برای بهبود امنیت، چه نوع داده‌هایی میان دستگاه‌ها به‌اشتراک خواهد گذاشت. گفتنی است این شرکت اعلام کرده است که در آینده، توضیحات بیشتری درباره‌ی طراحی Knox Matrix ارائه خواهد داد.

سامسونگ تأیید کرده است که Knox Matrix روی طیف گسترده‌ای از دستگاه‌ها ازجمله گوشی‌های هوشمند و تلویزیون و حتی محصولاتی مثل تهویه‌ی مطبوع کار خواهد کرد. این اطلاعیه به‌همراه همکاری این شرکت با گوگل، به بهبود تجربه‌ی استفاده از محصولات خانگی هوشمند و رشد این فناوری کمک خواهد کرد.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات