سامسونگ مجوز استفاده از سیستم‌عامل تایزن را برای برخی برندها صادر کرد

دوشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
مطالعه 2 دقیقه
امکان استفاده از سیستم‌عامل تایزن برای اولین بار برای برخی تلویزیون‌های هوشمند غیر سامسونگ هم فراهم شد.
تبلیغات

براساس گزارشی غیر رسمی که ماه گذشته (سپتامبر ۲۰۲۲) منتشر شد، سامسونگ به‌تازگی با سه شرکت طراحی و تولید‌ مستقل به نام‌های Atmaca، HKC و Tempo شریک شده و هدف از این شراکت نیز تولید تلویزیون‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل تایزن و عرضه‌ی آن‌ها در بازارهای مختلف عنوان شده است.

تایزن

غول فناوری کره‌ی جنوبی برای اولین بار در کنفرانس توسعه‌دهندگان سامسونگ در سال ۲۰۲۱ به برنامه‌های خود برای اعطای مجوز استفاده از سیستم‌عامل تایزن به سایر برندهای تولید‌کننده‌ی تلویزیون اشاره کرد و حالا، اولین ثمرات این طرح به ثمر نشسته است. به گزارش Sammobile، ارائه‌ی مجوز استفاده از سیستم‌عامل تایزن به سایر برندها باعث خواهد شد تا در آینده‌ای نزدیک شاهد تلویزیون‌های هوشمند جدیدی مجهز به سیستم‌عامل تایزن و از برندهایی مانند Bauhn، Linsar، Sunny و Vispera در بازار باشیم؛ این تلویزیون‌ها از سال جاری در کشور‌هایی مانند استرالیا، ایتالیا، نیوزلند، اسپانیا، بریتانیا و ترکیه دردسترس مشتریان قرار خواهند گرفت.

تایزن سیستم عاملی منبع‌باز است که امکان دسترسی به همه‌ی برنامه‌های پخش صوتی و تصویری محبوب، ابزارهای کشف محتوا، قابلیت‌های هوشمند پیشرو در صنعت و رابط کاربری مدرن را فراهم می‌کند. سامسونگ علاوه بر اعطای این مجوز، خدمات بیشتری مانند Bixby، Samsung TV Plus و Universal Guide را نیز برای این برندها ارائه می‌دهد. معاون اجرایی بخش نمایشگرهای بصری سامسونگ الکترونیکس، Yongjae Kim، درباره‌ی امکان استفاده از سیستم عامل تایزن برای دیگر برندها گفت:

سال ۲۰۲۲ سالی به یاد ماندنی برای سیستم‌عامل تایزن خواهد بود؛ چراکه هم‌زمان با دهمین سالگرد این سیستم‌عامل، اولین تلویزیون‌های هوشمند از سایر برندها نیز با بهره‌مندی از آن عرضه می‌شوند. سامسونگ قصد دارد در آینده مجوز استفاده از سیستم‌عامل تایزن را برای برندهای تلویزیون بیشتری صادر کند.

حتی ال‌جی هم سیستم عامل تلویزیون هوشمند خود، یعنی webOS را برای سایر برندهای تلویزیونی مانند Blaupunkt، Croma، KMC، Konka، Seiki و Walton منتشر کرده است. سایر رقبای فعال در پلتفرم تلویزیون‌های هوشمند مانند Fire TV آمازون، Android TV گوگل و Roku تلاش می‌کنند تا با تبلیغات در تلویزیون‌های هوشمند خود درآمد کسب کنند.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات