قابلیت Repair Mode سامسونگ هنگام تعمیر گوشی، داده‌های شخصی کاربران را مخفی می‌کند

شنبه ۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
مطالعه 2 دقیقه
سامسونگ قابلیت جدیدی برای سری گلکسی S21 در کره‌ی جنوبی منتشر کرده است که هنگام انجام تعمیرات، تصاویر و داده‌های شخصی کاربر را از دید تکنیسن‌ها مخفی می‌کند.
تبلیغات

برخی افراد هنگام ارائه‌ی گوشی هوشمند خود به تعمیرکاران، نگرانی‌هایی بابت محتوای موجود در دستگاه دارند که باعث می‌شود احساس ناخوشایندی تجربه کنند. به‌هرحال، لو رفتن اطلاعات شخصی در فرایند تعمیر گوشی، برای برخی افراد اتفاق افتاده است. طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی جدیدی که در وب‌سایت سامسونگ منتشر شده، این شرکت امید دارد با ارائه‌ی یک ویژگی جدید درزمینه‌ی محافظت از حریم‌خصوصی موسوم به Repair Mode (حالت تعمیر) به چنین نگرانی‌هایی پایان دهد. این قابلیت باعث می‌شود تکنیسین‌ها دسترسی بسیار محدودتری به محتوای گوشی کاربر داشته باشند. درواقع دسترسی آن‌ها فقط درحدی خواهد بود که بتوانند مشکل دستگاه را رفع کنند، اما قادر به مشاهده‌ی مواردی مثل عکس‌های کاربر نخواهند بود.

به گزارش ورج، قابلیت حالت تعمیر برای اولین‌بار در گوشی‌های سری گلکسی S21 در کره‌ی جنوبی ارائه می‌شود. غول فناوری کره‌ای قصد دارد این ویژگی جدید را در آینده برای تعداد بیشتری از گوشی‌های هوشمند خود منتشر کند.

همان‌طور که در بیانیه‌ی مطبوعاتی سامسونگ آمده، ویژگی Repair Mode ازطریق بخش مراقبت‌ از باتری و دستگاه (Battery and Device Care) در بخش تنظیمات گوشی دردسترس خواهد بود. پس از فعال کردن این قابلیت، گوشی در حالت تعمیر راه‌اندازی خواهد شد و سپس حساب‌ها، عکس‌ها و پیام‌های شخصی کاربر مخفی باقی خواهند ماند. در این حالت فقط برنامه‌های پیش‌فرض دردسترس تعمیرکاران خواهد بود و فقط شما می‌توانید تضمیم بگیرید این ویژگی چه زمانی غیرفعال شود.

سامسونگ تا این‌لحظه تأیید نکرده است آیا Repair Mode در مناطق دیگر جهان نیز ارائه خواهد شد یا خیر. این شرکت همچنین درمورد سایر مدل‌هایی که از این ویژگی پشتیبانی می‌کنند، جزئیاتی منتشر نکرده است.

تبلیغات
داغ‌ترین مطالب روز

نظرات

تبلیغات